ingen värnplikt här inte!!!!

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag slapp pga migrän, fick åka hem samma dag. Många säger att lumpen gör folk till män men det verkar inte stämma. Tycker det verkar få folk att lära sig följa dumma order och runka i grupp.

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
MattE. skrev:
Tack för sådana inlägg, de får mig bara att vilja gå lumpen ännu mer.

Haha, varsegod! Du kommer nog inte få den tjänst du ber om, tyvärr. Mycket "skoj" har försvunnit, jag fick aldrig ens skjuta automateld.
Räkna skott suger! :4skrika

honkiie skrev:
Jag slapp pga migrän, fick åka hem samma dag. Många säger att lumpen gör folk till män men det verkar inte stämma. Tycker det verkar få folk att lära sig följa dumma order och runka i grupp.

Hahaha, det pågår en hel del barnsligheter det gör det. Men det är ju det som är charmen mä't. Det var ingen dålig hög porr min pluton hade skrapat ihop till muck. ;DDD

skerfe

Blåbärspaj
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Sv 650
Fräd skrev:
Jag ville verkligen göra lumpen men efter 5 minuter hos psykologen så gav hon mig en etta i betyg och förklarade mig psykiskt störd och socialt underutvecklad. Hur tusan kan man ställa den diagnosen på 5 minuter och med 3 huvudfrågor + 2 underfrågor till varje?

Nene.. Säg bara att ni är födda i Falun, gillar att använda datorer med Linux och att det är tråkigt att inte träffa andra människor. Det räcker visst :tungan

Stackare! Det kan inte vara lätt att komma från Enviken?, Bjurs? :rofl

Lumpen var så satans skoj! :banana :kulspruta Men är ni lite smått underutvecklade vad gäller fysik och psyke kanske ni ska fundera på nåt annat då ni förmodligen får en mindre stimulerande tjänst.

Stå i ringlavetten på en Stridsbåt 90 i stockholmsskärgård under semesterveckorna och kryssa mellan segelbåtar i 40 knop är rätt skoj...

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Japanskt och Österrikiskt
skerfe skrev:
Och du funderar på hur psykdamen förklarade dig psykiskt störd och socialt underutvecklad på 3 frågor? Då var hon fan snäll, det hade räckt med en... :hihi

Nu var ju du jävligt rolig också. Gå och titta på bollibompa sen går du och lägger dig. :fatta!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Äh, snicksnack att man kan jobba och tjäna pengar istället. Vaffan ska man göra resten av sitt 50 år långa arbetsliv? Likabra att köra 10 månader i grönkläder med massa likasinnade nötter. MCkort och balla upplevelser blandat med en massa skitgöra var kul.

Iallafall i efterhand. Önskar verkligen inte lumpen ogjord.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Fick också en "etta" hos psykologen. Hmm ville faktiskt göra lumpen som hundförare eller brandman.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Hur kan man inte vilja göra lumpen? Jag blir alldeles knäsvag när jag tänker på handgranater, kulsprutor, granatgevär, sprängdeg och annat från gudarna sänt.....

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Chris Ash skrev:
Hur kan man inte vilja göra lumpen? Jag blir alldeles knäsvag när jag tänker på handgranater, kulsprutor, granatgevär, sprängdeg och annat från gudarna sänt.....
Jag blir aldeles spyfärdig när jag tänker på att sova utomhus med en massa idioter, marschera långt som fan och göra en massa andra saker som jag inte vill göra eller framförallt inte ser nån mening i att göra. Annars visst vore det kul att skjuta lite.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
honkiie skrev:
Jag blir aldeles spyfärdig när jag tänker på att sova utomhus med en massa idioter, marschera långt som fan och göra en massa andra saker som jag inte vill göra eller framförallt inte ser nån mening i att göra. Annars visst vore det kul att skjuta lite.
Det finns inget som är så härligt att vakna till reveljen, göra dagliga rutiner för att sedan gå upp i givakt när fanan hissas. Det ska inte förglömmas att vapenvård och vård av mtrl samt personliga persedlar är ett tidsfördriv utan dess like.

Fast att få ha kört Husqvarna 258, som är den roligaste hojen ever, ångrar jag inte, inte en sekund.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Om du inte vill så grattis.
Men lumpen är ett minne för livet, skulle inte ha det ogjort för nått i världen.

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Själv så fick välja om jag skulle göra lumpen eller inte.
Valde att få göra bort lumpen...alltid lär man sig nått tänkte jag.
Men efter att ha varit utomlands på praktik så visades det sig att dom skulle lägga ner I21 (sollefteå) så det vart frisedel/utbildningsreserv automatiskt! :(

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Titt pån, latjefel! Iddi! gör lumpen!
Lumpen är en tid som jag aldrig kommer glömma.
Visst va det lite surt ibland men wtf, över det hela va det skitkul.

Och som nån annan sa innan, när får man annars tillfälle att plåga bilar och annan rolig "utrustning" :D Blååårööök

Vill göra repmånad direkt.. nu! :yoparty

- Stop! bron är sprängd!
- Näää sluta larva dig, jag ser ju bron, den ligger ju där!
- Bron är sprängd sa jag! ni får väl ta en annan väg!

HELIKOPTER!

"Herr Larsson har ingen sup!"

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
mjukis skrev:
Vill göra repmånad direkt.. nu! :yoparty

- Stop! bron är sprängd!
- Näää sluta larva dig, jag ser ju bron, den ligger ju där!
- Bron är sprängd sa jag! ni får väl ta en annan väg!

HELIKOPTER!

"Herr Larsson har ingen sup!"

:rofl kung filmen!! Den ligger på första sidan i min dvdpärm! :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...