ingen värnplikt här inte!!!!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
numero_uno skrev:
Hallelujia!!!!!
Resonerade precis sådär, dessutom räcker inte lumparlönen till all vaselin som lär gå åt där inne..... brrrr!!!! 300 runkade tonåringar i en barrak som spelar in sina fisar kan ju inte va kul, å inte en tjej så långt ögat når.

Jag träffade en tjej i lumpen. Tyvärr höll det inte längre än sommaren efter muck. Annars var det bra... :)

Lumpen är helt klart det roligaste jag gjort, det var otroligt kul. Byggde broar på det småländska höglandet. Sen sprängde vi saker och lekte krig i skogen. Nuförtiden har man bara krigsspel på datorn och paintball på sommaren för att fylla sitt stridsbehov... :4skrika

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Fräd skrev:
Jag ville verkligen göra lumpen men efter 5 minuter hos psykologen så gav hon mig en etta i betyg och förklarade mig psykiskt störd och socialt underutvecklad. Hur tusan kan man ställa den diagnosen på 5 minuter och med 3 huvudfrågor + 2 underfrågor till varje?

Nene.. Säg bara att ni är födda i Falun, gillar att använda datorer med Linux och att det är tråkigt att inte träffa andra människor. Det räcker visst :tungan

:rofl :rofl

Jag blev aningen förvånad när jag fick en 9'a hos psyk, och högsta befälslämplighet.
Jag blev dock inte helt förvånad när han-som-bestämmer-vad-man-nu-ska-göra blev sur när jag ville göra vapenfri tjänst. :hihi

Vapenfria tjänsterna var upptagna, och de ville ha mig till nån 15-månaders i Tokholm. Ruggig tur att man slapp! :lol

Edit: Viktig fråga, förresten. De papper man fick när man mönstrat, kan man få kopior på sånt?
Jag fick rätt bra betyg där, men av nån dum anledning hittar jag inte dessa papper med resultat.
Kan man få tag i dem på nytt?

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Blanco skrev:
Vadå, får man skaka galler för att man dunkar på dom kvinnliga officerarna????
Låter mest som han inte gillar att vara underst när han har sex med någon tycker jag. Men om "kurran" är smeknamn för magsjuka kan man ju lista ut varför.

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
blacktriple skrev:
Han måste va dansk!!! jag tror jag har sett honom på en bild och de går inte ta misste på dom dära danskarna...

Elr kanske norsk...

Last edited:

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
pw skrev:
Jaså. jaha....BV206 kan också flyga :hihi :hihi
Terrängbil 11 kan inte flyga det vet jag! Den är inget vidare att köra rally med heller, alldeles för fladdrig. Men vill man ut o bränna i skogen så duger den skitbra. Skulle aldrig vilja ha lumpen ogjord, på slutet så började man ju trivas. Men så var man ju kompanichefens personliga assistent. Hon var jättetrevlig. :tuttar Enda nackdelen var att hennes pojkvän inte var så jättetrevlig. :död
Gick även bra att sno med sig bilen hem nån kväll då och då bara man såg till att sköta det snyggt.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
En annan är fortfarande ledsen för att man inte fick vara med. Trasig ryggkota hette det visst. Inte ens GU får man göra, för att sedan vara med i hemvärnet. :(

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Svart ZX9R -98
UrbanTiger skrev:
Näver :brynad

Kan säga att jag har inga som helst problem med att resa fritt in och ut ur det landet på grund av detta.

Ryssland? Ukraina? Något land med visum gissar jag på.

Ang lumpen...jag sket oxå i att göra den, men nu det sista ångrar jag mig lite. Sökte till Kosovo nu senaste omgången. Inte samma sak men...

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
McB skrev:
En annan är fortfarande ledsen för att man inte fick vara med. Trasig ryggkota hette det visst. Inte ens GU får man göra, för att sedan vara med i hemvärnet. :(

Prova frivilligorganisationerna! Borde gå att hitta någon som passar... ?

"Wink wink, nudge nudge, see what I mean..."

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
UrbanTiger skrev:
Näver :brynad

Kan säga att jag har inga som helst problem med att resa fritt in och ut ur det landet på grund av detta.
Nu vet jag, du är egentligen en sån där som flyttat till sverige från skåne. Eller flyttat till göteborg iaf :va

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
UrbanTiger skrev:
Finnarna kallar dom ju hem sina krappar. Eller så kidnappas dom på Åladsfärjor och sånt..

Fast, du skriver ju att du bor i söping. Är det inte så det kallas på finska? :va

oakbeach

användartitel
Gick med
3 May 2004
Hoj
Thunderace
numero_uno skrev:
Mönstrade tidigare idag, skyllde på ont i nacken sen en mc olycka i sommras, och jag slapp, HURRA!!!!!
inget ont som inte för något gott med sig!!!!!
:D

Har många av mina bästa minnen från lumpen. En chans i livet och du missade den.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
ft skrev:
Prova frivilligorganisationerna! Borde gå att hitta någon som passar... ?

"Wink wink, nudge nudge, see what I mean..."

Jo, jag vet. Känner lite folk inom FMCK och de försöker locka dit mig, men man ska ju ha tid också.

FreddaGädda

Guest
Jag fick inte göra lumpen pga migrän orsakad av nackkotor som trycker på nerver. Det går dock att lösa genom naprapati. Hade ont i skallen två gånger under ett år när jag hade gått hos en naprapat ett tag. Kotorna har dock glidit tillbaka igen och orsakar ganska mycket besvär. Fan vet varför jag inte går dit igen. Jag kan inte trots att jag vet att jag behöver det och att det blir bra sen :gnissla

Tänkte dock eventuellt fixa nacken och söka in igen. Vill hålla till i stockholms skärgård, typ muskö. Har sett basen utifrån, varmt i vattnet där förresten.
Därefter vidare in i helikopterflottiljén som pilot. Jag gillar höga höjder :banana

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
UrbanTiger skrev:
Det är felstavat och jag vet inte hur man ändrar.

Dubbelklicka på Roadracing. Sen är det bara att ändra :banana

Kommer du inte från USA så är det nog Ystad, Bulgarien eller Danmark.

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
UrbanTiger skrev:
Antingen är jag jävligt dum eller så fattar jag ingenting.
Kan inte ändra på nått :gnissla

Du måste välja rätt klass :fatta! Vet du inte vilken klass du är så välj 125JR

Sen är det bara att ändra :banana

Edit: Du ser en röd pil efter Lars Jonsson. Det betyder att han iaf varit inne å ändrat. Så sikta på att få en röd pil så blir de bra

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...