Inget för graviditetsfobiker

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Till alla blivande pappor.

Håll er vid huvudändan av sängen när det är dax för födsel,merparten av alla förstföderskor spricker eller klipps.

Dom två största ögonblicken hitintills var när hon kom ut och man fick se det lilla livet och när hon slutade amma och istället kröp upp under haken på mig när det var dax att sova.

Been there done that, var tvungen att gå ut i korridoren för att ta en nypa luft efteråt :tummenupp

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Visst blir det så, men det är ju då man skall börja resa och njuta livet med frugan. :tummenupp

Men absolut, jag förstår verkligen att det blir en omställning och tomt, men att då skaffa en sladdis... njae, hoppas verkligen inte att det slår sån slint hos oss. :gnissla
Man behöver inte göra nå't själv.
Om allt går vägen blir man morfar en bit in på det nya året.:banana
Hur coolt e de? Bara skämma bort och få allt det roliga och när
blir lite kinkigt är de bara att skjutsa hem dom till päronen och somna om:D:yoparty

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Håll er vid huvudändan av sängen när det är dax för födsel
Svågern hade efter en del tjat fått rigga lampor för film och foto i förlossningsrummet. Tuppade dock av när det blev allvar och fick läggas på en egen brits, inte en bild av själva födseln blev det.

Själv undrade jag vad vi gett oss in på när personalen tog på sig vita gummistövlar och -förkläden.

Om man inte fattat det tidigare inser man att det inte är någon lek att vara ute och slarva med snoppen.

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Vet inte hur långt gångna ni är, men när bebben ligger "rätt" och man hör hjärtslagen när man har örat mot magen...
...

...

Fan, tappa fokus.

Än kan jag inte känna några sparkar eller liknande om jag lägger örat
på tjejens mage, men de kommer:)

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Än kan jag inte känna några sparkar eller liknande om jag lägger örat
på tjejens mage, men de kommer:)

Det kommer. :tummenupp
I början känns det mer som en sprattlande fisk, men det övergår så småningom till att man faktiskt kan känna kroppsdelar (mer eller mindre)
:)

Ang. förlossning ska jag se till att jag har med:
kudde, (för att kunna ligga skönt när jag tuppat)
öronproppar, (för tjejens redan nu ganska "lätthörda" stämma) solbrillor, (så jag ser cool ut)
svetsbrillor (om det blir för läskigt, men jag fortfarande vill se cool ut)
regnrock, för att skydda mod surt regn,
ryggskydd (när jag däckar, så jag inte bryter ryggen mot något ballt och dyrt instrument)
En skiva med Elton John's Circle of life så jag kan kasta den som en Shuriken på närmsta pucko som frågar hur det går,
en ordbok (för översättning norrländska-svenska eller tvärtom), min hembyggda defibrillator (Om de glömmer bort mig när jag tuppat av. Ett bilbatteri med startkablar. Kopplar den ena i bröstvårtan och den andra i pungen) ...fast jag glömde vilket som räknas som jord just nu. Vore taskigt *pun* om jag kopplade fel...
BRA musik som vi båda gillar,
sexans nyckel med spärrskaft,
iPhoneladdare, (så jag kan spela jättetråkiga, men ändå på nåt sätt underhållande spel när jag blir uttråkad)
och slutligen ännu mer öronproppar.

Sen är jag fan set and ready for action.

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Till alla blivande pappor.

Håll er vid huvudändan av sängen när det är dax för födsel,merparten av alla förstföderskor spricker eller klipps.

Dom två största ögonblicken hitintills var när hon kom ut och man fick se det lilla livet och när hon slutade amma och istället kröp upp under haken på mig när det var dax att sova.

Det är som bergsklättring... titta inte ned! :gnissla

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
I början känns det mer som en sprattlande fisk, men det övergår så småningom till att man faktiskt kan känna kroppsdelar (mer eller mindre)

Ang. förlossning ska jag se till att jag har med: kudde, (för att kunna ligga skönt när jag tuppat) öronproppar, för tjejens redan nu ganska "lätthörda" stämma) solbrillor, (så jag ser cool ut) svetsbrillor (om det blir för läskigt, men jag fortfarande vill se cool ut) regnrock, för att skydda mod surt regn, ryggskydd (när jag däckar, så jag inte bryter ryggen mot något ballt och dyrt instrument)
En skiva med Elton John's Circle of life så jag kan kasta den som en Shuriken på närmsta pucko som frågar hur det går, en ordbok (för översättning norrländska-svenska eller tvärtom), min hembyggda defibrillator (Om de glömmer bort mig när jag tuppat av. Ett bilbatteri med startkablar. Kopplar den ena i bröstvårtan och den andra i pungen) ...fast jag glömde vilket som räknas som jord just nu. Vore taskigt *pun* om jag kopplade fel... BRA musik som vi båda gillar, sexans nyckel med spärrskaft, iPhoneladdare, (så jag kan spela jättetråkiga, men ändå på nåt sätt underhållande spel när jag blir uttråkad)

Klockrent mannen, klockrent :tummenupp:yoparty

Eller så kan man göra som snubben i reklamen...Skicka sin lillebror:D

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Ang. förlossning ska jag se till att jag har med:
kudde, (för att kunna ligga skönt när jag tuppat)
öronproppar, (för tjejens redan nu ganska "lätthörda" stämma) solbrillor, (så jag ser cool ut)
svetsbrillor (om det blir för läskigt, men jag fortfarande vill se cool ut)
regnrock, för att skydda mod surt regn,
ryggskydd (när jag däckar, så jag inte bryter ryggen mot något ballt och dyrt instrument)
En skiva med Elton John's Circle of life så jag kan kasta den som en Shuriken på närmsta pucko som frågar hur det går,
en ordbok (för översättning norrländska-svenska eller tvärtom), min hembyggda defibrillator (Om de glömmer bort mig när jag tuppat av. Ett bilbatteri med startkablar. Kopplar den ena i bröstvårtan och den andra i pungen) ...fast jag glömde vilket som räknas som jord just nu. Vore taskigt *pun* om jag kopplade fel...
BRA musik som vi båda gillar,
sexans nyckel med spärrskaft,
iPhoneladdare, (så jag kan spela jättetråkiga, men ändå på nåt sätt underhållande spel när jag blir uttråkad)

En bra bok är inte att förakta att ha med sig.
Sen en sak som många missar men som är riktigt RIKTIGT bra att ha med, något att äta till pappan!
Mamman får mat bara hon viftar med fingret men pappan är lämnad till diverse automater där det inte finns mycket skoj, så ta med saker som kan mätta och sånt som kan skjuta till nödvändig energi om det drar ut på tiden.

Sen, ha denna väska packad, och för guds skull, packa den själva ni pappor för det hjälper inte att mamman vet var grejerna är när hon ligger och skriker för fulla muggar.

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Vi bakar också för fullt. Eller är snarare färdigbakade, beräknat datum 9 november. Börjar bli lätt spak hur fan gör man när den är ute ? Hur ska jag fixa att uppfostra ett barn?.
Går som på nålar när jag är på jobbet, fan är ju 30 min resväg hem å hämta tanten och sedan tillbaka. Hoppas det sätter igång när man är hemma.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Vi bakar också för fullt. Eller är snarare färdigbakade, beräknat datum 9 november. Börjar bli lätt spak hur fan gör man när den är ute ? Hur ska jag fixa att uppfostra ett barn?.
Går som på nålar när jag är på jobbet, fan är ju 30 min resväg hem å hämta tanten och sedan tillbaka. Hoppas det sätter igång när man är hemma.

Det är sällan det bara kommer huxflux när det är första, det kommer med förvärkar och då börjar man ana hur långt det är kvar, så du hinner nog.

Sen vad gäller hur man uppfostrar ett barn... ptja, alla gör något rätt och något fel, gäller bara att ha en gemensam syn på hur det skall gå till så blir det bra. Har man däremot olika "regler" så kan nog barnet få svårt att finna trygghet.
Gör bara som när man kör hoj, blunda och gasa. :yoparty

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Antar att man ska ha hand om ungen som man behandlar sin hoj.
Kärleksfullt, respektfullt, vårdande och fint.
Men även kolla dess gränser så fort man få chansen. Har man en liten superhjälte så vill det till att den faktiskt bekänner färg då och då.
Hårt, men tufft.

Kommer att bli precis som mina kompisar (med nåt undantag) som blivit så pappiga att det är löjeväckande.
Vid beräknad ankomst hoppas vi att vi är uppe i norr, bland familj och vänner, men man vet aldrig, vi kanske får föda i Hudiksvall??
Vore ju ganska typiskt om ungen skulle komma i mitten under en 10-timmars resa när det är -25grader och vi dessutom har 2 katter som inte klarar kyla.

Åja, Känns ärligt talat mer spännande än jobbigt. :)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Jag har en å en halv timme, typ :näsblod

Det ordnar sig, alla säger att det brukar ta en jävla tid :fakta

/ Jens

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Antingen köper man den dyraste barnvagn som finns och puttar runt det lilla livet lite i den.
Alternativt skiter man i materiella ting och går tillbaka till ur-föräldern, vilket innebär att ungen får klara sig med det vi har.

Vore jag rik och knappt snorig skulle jag säkert gå på nummer 1, men nr 2 är det enda som är möjligt just nu, så that's it.

Ingen ska gå hungrig, men det blir inget PS3 + en 50" Lcd/plasma första födelsedagen.

Jag tror det kan bli folk av oss också.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Antingen köper man den dyraste barnvagn som finns och puttar runt det lilla livet lite i den.
Alternativt skiter man i materiella ting och går tillbaka till ur-föräldern, vilket innebär att ungen får klara sig med det vi har.

Vore jag rik och knappt snorig skulle jag säkert gå på nummer 1, men nr 2 är det enda som är möjligt just nu, så that's it.

Ingen ska gå hungrig, men det blir inget PS3 + en 50" Lcd/plasma första födelsedagen.

Som blixt från klar himmel...

Vi har handlat galet. Inte det dyraste av något, men ett Gekås-besök och lite utgående årsmodeller. Funkat fint än så länge och vi är nog ganska redo.

Vi har tillåme en fungerande febertermometer hemma nu, den gamla som visade allt från 37-45 grader när jag hade 41 grader härrom året åkte ut ... :)

Däremot skulle jag nog behöva gå hungrig ett tag. Har blitt tjock av den här skiten. :mad::huvet

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Tyvärr lite tidigt men i vår har vi förmodligen en sjysst Brio Happy till salu...

På slutet? Jag har systematiskt under massa månader byggt på mig allt det jag tappade förra hösten.

Börja om från början...

Hahaha... klassikern "Skall du äta så skall fan jag också ha!" :D

Last edited:

blaskan

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2010
Hoj
ingen eftersom jag är utomlands och fick lämna sakerna hemma
hahaha ät på! en sympatimage är sjukt sexigt :D

Grattis till barnen och de kommande barnen. tycker föräldrar idag har för mycket fokus på prylarna runt ikring, som om de är rädda för barnet is isg. begagnat, ärvt och det man har hemma funkar fint. prylarna gör ju inte bebisen!

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka