Inget för graviditetsfobiker

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Nu kapar jag också tråden lite men våran grabb behagade komma ut för 2 veckor sedan :) Helt sjukt coolt.

Vart inte riktigt som man tänkt sig då två barnmorskor hade missat att han låg åt fel håll så det fick bli ett hux flux snitt.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Childproofing behövs inte förräns barnet börjat ta sig framåt för egen maskin.
Det viktigaste att åtgärda då är lättåtkomliga kemikaler (diskmaskinsmedlet under diskhon och dylikt).
Våra strömkontakter är redan idag säkrade med petskydd men visst, skadar ju inte att sätta dummies i dem om knodden är intresserad av uttagen.
Dörrar är bra att ordna så de inte går igen, klämda småbarnsfingrar är ingen hit.

Annars tycker jag att det är bättre att lära barnen vad som är ok och inte.

Dassborstarna var visst väldigt intressanta också tyvärr. HAHA

Du får säga till så tar vi ett barnvagnsrace. :tummenupp
Går på pappaledighet 10/1 i 8 månader. :yoparty

Cool. Jag kör på halvtid på obestämd tid. Jag ställer upp.
Ingen av er kommer knäcka min flashiga iCandy :yoparty

Last edited:

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Vi fick en flicka i förrgår :banana så nu har vi 2 kottar härligt väntar nu bara tills dom kommer hem i morron..

Förlåt för trådkapningen..:rodnar men jag e så jävla glad

Grattis!!!

Du får säga till så tar vi ett barnvagnsrace. :tummenupp
Går på pappaledighet 10/1 i 8 månader. :yoparty

Jaföfan!
Klart vi ska rejsa! :tummenupp

Nu kapar jag också tråden lite men våran grabb behagade komma ut för 2 veckor sedan :) Helt sjukt coolt.

Vart inte riktigt som man tänkt sig då två barnmorskor hade missat att han låg åt fel håll så det fick bli ett hux flux snitt.

Grattis!
Hoppas allt är bra med er!

Grabbar... Det gäller inte bara vridmoment, utan det behövs grejer till väghållningen :D Gubben funderar på att utveckla R-däck från bridgestone :D

Mmm... Våran Sata-Brio verkar jeffligt svampig jämfört med Emmaljunga och annat, så jag hoppas på att ta sikte och gasa på rakorna.
I chikanerna blir jag nog hopplöst efter :/

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nu har jag blitt farsa och samtidigt skapat mig en egen uppfattning om hemmafödsel. Min historia är som följer:

Min fru var på det sista besöket hos barnmorska, det besöket som är "lite över tiden" där man planerar när man skall sätta igång det. Där tar dom blodtryck, det visar sig lite högt och dom tar ett till liggande. Det är ok.
På vägen ut så ska frugan på toa och frågar om dom inte ska ta ett urinprov när hon ändå skall då, sure säger barnmorskan (detta är tydligen inte standardrutin). (Fram tills detta hade allt varit ok för hemmaförlossning). Urinprovet visar förhöjda mängder äggviteämnen i urinen, ej bra. Dagen efter blir det undersökning på förlossningen och blixtinläggning för havandeskapsförgiftning. Kul.
Fruns värden blir sakteliga sämre (det märks inget på henne dock, mer än att hon är svullen, men det har hon varit många veckor) och dom sätter igång det. Klockan 4 förra Söndagen morse kom dottern ut och en halvtimma senare blir frun medvetslös och krampar pga svullnad i hjärnan. Jag blir lämnad med en unge i en glaslåda och en fru på väg till intensiven. En krasch-course i faderskap kan man säga, de närmaste 24 timmarna var det bara vi 2.

Så, summa summarum: Allt är bra nu, vi är hemma och alla mår bra. Men det hade varit ok för oss att föda hemma med de prover och tester som gjorts. Läkarna säger att liv eller hjärnskada hade blivit resultatet om det hänt hemma med 15 minuter till sjukhus.

Galenskap sa bull!

/ P.Appa

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Gick det bra?
Är dottern ok?
Grattis!

Vi ska nästan säkert föda vi E4...
Men grattis, antar att den lilla mår bra!
:yoparty

Den lilla mår utmärkt. Även modern. Hade inte Linköpings Universitetssjukhus funnits och hjälpt oss kanske jag stått ensam med min dotter idag.

Sjukhus kan grejer jävligt bra. Inte stressade dom hem oss heller. 8,5 dagar stannade vi totalt :fakta

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Hoppas vi benat ut ämnet en gång för alla. Skönt att det gick bra, och tur att ni inte födde hemma!

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Hoppas vi benat ut ämnet en gång för alla. Skönt att det gick bra, och tur att ni inte födde hemma!
Kommer, kommer...
Men nu börjar jag bli lite"övervänt" som det heter på norrländska.
Jag jobbar med en total söderkis så hmmm...
dessutom är "mamman" på jobbet. men snart, snart kommer vår bebbe.
en stooor bebbe....

Tänk om det går fel?
allt verkar ju gå fel nu...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Den lilla mår utmärkt. Även modern. Hade inte Linköpings Universitetssjukhus funnits och hjälpt oss kanske jag stått ensam med min dotter idag.

Sjukhus kan grejer jävligt bra. Inte stressade dom hem oss heller. 8,5 dagar stannade vi totalt :fakta

Grattis.
Skönt att allt gick bra och att hon föreslog ett test de inte gjorde själva.

Vad gäller att stressa hem folk så är vår erfarenhet tvärtom, vi ville bara åka hem men var tvugna att vänta på diverse grejer hela tiden... tror vi stannade 1,5dygn med första och 14h med andra.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Nu ska jag iväg, dock jobbar jag inte 24h, bara 12...
Jäääättestor mage iaf.
Har pratat med alla mvc, och alla är jättegulilga.
Nog fan ska det ordna sig.
puss på er alla!

Dark_Messenger

Guest
Worst. Nightmare. Ever.

För att citera en vän. Jag tar hellre AIDS än får "det där telefonsamtalet från nån brud". =)

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Lite skitnödig blir man ju när morskan säger att det ser ut som havandeskapsförgiftning.
Lät ett tag som om vi skulle måsta dra igång ganska direkt.
Men idoga besök har visat bättre och bättre.
Så nu verkar det som om vi kan klara skiten.
Vi är just nu utan bil, men fadern kommer att åka ner med morfars (morfar är väldigt dålig nu :( ) och hämta oss, sen åker vi upp.
Men nu har den där förväntansfulla känslan över en växande mage gått över till "vafaaan, kom nån gång då, rackarns unge!"
Vi känner ju redan varann, ska vi inte snart bekanta oss med varandra?

fakk.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Lite skitnödig blir man ju när morskan säger att det ser ut som havandeskapsförgiftning.
Lät ett tag som om vi skulle måsta dra igång ganska direkt.
Men idoga besök har visat bättre och bättre.
Så nu verkar det som om vi kan klara skiten.
Vi är just nu utan bil, men fadern kommer att åka ner med morfars (morfar är väldigt dålig nu :( ) och hämta oss, sen åker vi upp.
Men nu har den där förväntansfulla känslan över en växande mage gått över till "vafaaan, kom nån gång då, rackarns unge!"
Vi känner ju redan varann, ska vi inte snart bekanta oss med varandra?

fakk.

Frun gick över 12 dagar med första... kan säga att det var nog de 12 längsta dagarna jag varit med om. Och varje gång hon ringde mig så var det nästan så man sprang till bilen medans man svarade... vilket hon tyckte var lite skoj eftersom hon låg hemma och var rastlös. :gnissla

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Frun gick över 12 dagar med första... kan säga att det var nog de 12 längsta dagarna jag varit med om. Och varje gång hon ringde mig så var det nästan så man sprang till bilen medans man svarade... vilket hon tyckte var lite skoj eftersom hon låg hemma och var rastlös. :gnissla

Ha! jaa...
Men shit, vad jobbigt det är ändå.
Just nu kan man ju fan inte göra ett dugg, snacka om att stå på standby.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Bra betyg från MVC! :D
Så nu fokuserar vi på bebbe i norr.
Men jag är ganska fucked up, vill ju att allt ska gå bra.
Dessutom hoppas jag att morfar håller ut såpass att han får träffa bebben.
Har börjat packa "förlossningsväskan"
Består mest av fotogrejer, batterier till blixten osv.
Lite jobbigt är det att moffe ska börja få åt pipan. men förhoppningsvis ordnar det sig.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Varför väljer man att föda hemma??????????????????????????????????????????????????

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Bra betyg från MVC! :D
Så nu fokuserar vi på bebbe i norr.
Men jag är ganska fucked up, vill ju att allt ska gå bra.
Dessutom hoppas jag att morfar håller ut såpass att han får träffa bebben.
Har börjat packa "förlossningsväskan"
Består mest av fotogrejer, batterier till blixten osv.
Lite jobbigt är det att moffe ska börja få åt pipan. men förhoppningsvis ordnar det sig.

Härligt att du börjat packa... många missar att det bör vara pappan som skall packa den där väskan. :tummenupp

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka