Källaren, Anders. Källaren!
Mäh! Han är ju för fan stockholmare, de har aldrig sett en källare i hela sitt liv! Vindsförråd möjligtvis, men källare? Nej, det tror jag knappast
Källaren, Anders. Källaren!
Jag ställer mig fortfarande frågande till VARFÖR man vill föda hemma Skönt att vara på hemmaplan? Ok, så man åker inte på semester heller?
Därför att man sätter den egna trivseln lite för högt på prioriteringslistan...
...Sedan kan jag, lite fördomsfullt förvisso, få för mig att det är ganska kul att i efterhand få berätta, för storöga vänner och bekanta, hur fantastiskt det var.
- "Vi välkommnade de fantastiska barnmorskorna vid dörren och bjöd dem en kopp kaffe från vår italienska kaffemaskin, direkt efter att de hade sparkat av sig skorna i hallen. Det var lite bråttom så de tänkte inte på att slå bort snön från skorna när de kom så det blev en del snö på vårt belgiska kalkstensgolv, men vad gör det, golvvärme fixade biffen!
...Efter ett kort välkomnande och en snabb kaffe tvingades vi överge artigheterna och ägna oss åt det vi var där för...
..
..
Det hela utspelades på en handvävd pläd framför öppna spisen (designad och handgjord för oss). barnmorskorna var underbara, proffsiga och det kändes som vi var i sååååå goda händer...."
Det är tvärt om, inga gjorde det innan, några har börjat.Det är inte många landsting som erbjuder det längre.
en stor amerikansk studie.
I valet att föda på sjukhus eller hemma vinner hemma för oss.Jag ställer mig fortfarande frågande till VARFÖR man vill föda hemma Skönt att vara på hemmaplan? Ok, så man åker inte på semester heller?
Tyckte jag med till dess att jag smakade. (Södertälje sjukhus.)Dålig mat? Lägg av, dålig mat är ett påfund av bortskämda jävlar som petar i maten så fort de ser något de "inte gillar". Man äter det som bjuds, punkt.
Jag var oprecis, sorry. De vi träffade var väldigt grovhuggnaOtrevlig personal? Knappast troligt, men visst finns det avarter av alla dess sorter.
Man har två stycken. De turas om att sova lite när det är lugntMan får träffa flera olika barnmorskor? Ja, tacka fan för det. Jag vill inte ha en och samma barnmorska i 30 timmar om det skulle dra ut på tiden, en outvilad människa sköter sig inte lika bra som en utvilad.
Fakta är att riskmässigt är båda alternativen så gott som likvärdiga.Engström, inse fakta att det skulle vara betydligt fler än dessa 3% som födde hemma om det vore så jäkla bra och enkelt som du påstår.
Har jag någonstans rekommenderat någon att föda hemma?Återigen, kul att ni har hittat en hobby som passar er men sluta försöka lura på andra människor detta bara för att NI gillar det. Är det så viktigt att andra gör som er?
Massvismedtext
Fakta är att riskmässigt är båda alternativen så gott som likvärdiga.
Vi skall föda på privatklinik. Där får man champagne och hummer istället för lustgas.
Ordning och reda skall det vara.
Det har vi ju konstaterat genom den största undersökningen gjord att så är inte fallet. Risken för dödsfall är 3 ggr så stor för barnet, samma för kvinnan
Nja, i den text du klistrade in så stod det att det var 3ggr större risk för spädbarnet men att risken för mamman var lika... det tolkar jag som lika oavsett om det är hemma eller på sjukhuset.
Jo jag har läst. Och föutsatte att inte att u-länder skulle vara med.Jag säger som såhär om din respons om undersökningen: Du har inte tankat hem den och ens ögnat va? Den innehåller bara resultat från barnmorskor och sjukhus där behörig personal har varit närvarande och dokumenterat förloppet. Alltså inte när babianhövdingen i stammen i Afrika skär upp kvinnan med en gammal machete. Bara vanliga födslar. Den största och enda undersökningen i sitt slag.
Jag har inte förnekat du har varit med om 3 svåra förlossningar.Men det som retar mig mest är att du inte bemöter mina motsättningar (trots att jag bemött dina) och min känsla att du hittar på lite när jag säger att 3 personer i min närhet har BB att tacka för sitt barns liv
Å så hamnade vi i köket igen, poppis rum.Vad hade ni gjort om det hände hemma hos er? Lagt upp ungen på spisen, kokat till en lösning på eucalyptus och alsolsprit och hoppats på det bästa? Eller satt er i bilen till sjukhuset 20 minuter bort? När du svarar på det på ett rationellt sätt blir jag mindre negativt inställd. En barnmorska är nämligen ingen läkare.
Visst är det skillnad.
Men man blir inte kallad för idiot och
egoist bara för att man kör 850.
Har jag någonstans rekommenderat någon att föda hemma?
Quota gärna den passagen i så fall för jag har inget minne av det.
Vi skall föda på privatklinik. Där får man champagne och hummer istället för lustgas.
Precis som det ska vara.
Vad får din fru då?
Jag ber om ursäkt om du uppfattade det som att jag kallade dig för idiot, det var inte min mening.
Nu ska jag sluta irritera dig mer
Va!Har ni kramats färdigt nu pojkar?
Jag provade faktiskt lustgasen på sjukhuset.Jag ska ha mängder med knark! :tipsy
Va!
Inga tjejer här i graviditetstråden om jag får be!
Detta är numera en ren killgrej.
Jag provade faktiskt lustgasen på sjukhuset.
Helt värdelöst! Skulle bett om epidural!
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|