Inget för graviditetsfobiker

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Du är alltså skendräktig? :D

Tack, allihop.
Det är inte bara EN person som är gravid.
Är man 2 om det hela så, ja, se på fan, då är man absolut lika många som går igenom det.
Min blivande mamma hoppas jag får det stöd jag kan ge. Jag kan tyvärr inte ge så mkt mer än det jag försöker.
Men man är ofta till korta som blivande fader. som fan.

Bullen77

Det är inte fullt förän det rinner över
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Ny investeringar på g
Lycka till såger jag bara, du kommer bli helt såld när:rullandeu kommer.
Väntar nu bara tills den 18 nov då nästa kommer

meme

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2008
Hoj
Honda, CB750F. Suzuki SV650S, BMW F650CS
Glöm inte bort varandra i produktionen bara. :tummenupp

Nej då känns inte som fabrik ännu iaf, själv har jag inte reflekterat så mycket över det men då man läste Jesses fina inlägg så blev man bara mer sugen. Bara positivt än så länge...

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Med tanke på hur odrägliga ensambarn blir är det inte mer än sunt förnuft att se till att det blir minst två. :fakta

Min dotter börjar närma sig 2år & småbarnsperioden är snart över,
Att börja om på nytt & samtidigt ha en till som behöver en är en läskig tanke just nu....:gnissla

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Att börja om på nytt & samtidigt ha en till som behöver en är en läskig tanke just nu....:gnissla

Vi bestämde oss för två snabba... så när Gustav kom till världen var David 21mån.
Visst, det är lite halvjobbigt med två blöjbarn men inte så det går till överdrift... däremot tror vi att det kommer bli kanon när de börjar leka med varandra istället.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Med tanke på hur odrägliga ensambarn blir är det inte mer än sunt förnuft att se till att det blir minst två. :fakta

Ähh, det där är ju bara en "myt". Uppfostrar man ungen med järnhand så blir det som vilken liten miniführer som helst tror jag.

Jesse, ni må vara två som ska ha barn men det är bara EN som är gravid :krama Jävlar vad jag störde mig på när folk kallade OSS för gravida, det var ju inte direkt jag som var tjock om jag säger så :mad:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ähh, det där är ju bara en "myt". Uppfostrar man ungen med järnhand så blir det som vilken liten miniführer som helst tror jag.

Jesse, ni må vara två som ska ha barn men det är bara EN som är gravid :krama Jävlar vad jag störde mig på när folk kallade OSS för gravida, det var ju inte direkt jag som var tjock om jag säger så :mad:

Sorry, men jag är på Jesses sida på den... båda två genomgår graviditeten... dock inte på samma sätt.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-

Det kanske var en hint om något annat? :gnissla

:tjåkkis

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Äh, man "måste" inte stressa fram det andra. Jag har en fyraåring som f.ö. börjar bli så där ensambarnsodräglig. Nog för att en till är välkommen känner jag inte att jag är särskilt ledsen över att vi inte fått till en till redan. Det är faktiskt jäkligt mycket värt att verkligen ha tid och ork för första barnet.

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Kul läsning!

Och man känner igen sig, Tjejen har bulle i ugnen och nedkomst beräknas till mitten på februari.
Vi är båda födda tidigt på året och har haft mycket fördelar av det genom åren. Och ville försöka ge vårt barn samma fördel.
Och det tog sig redan på andra försöket.

Stort grattis och lycka till.

Glöm inte att det kan bli jobbigt på BB för pappan.
Att dricka en hel wiskey samtidigt som man röker en cigarr, är numera skitsvårt på sjukhus med alla förbud mm. Ett jävla rännande i korridorerna när man ska gömma sig.

För mamman däremot så e det ju bara ligga där i en skön säng, bli ompysslad och ta emot allehanda droger som dom gratis delar ut. :D:D:D

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag och grevinnan valde att skaffa barn väldigt tidigt, 2 döttrar med 15 månaders mellanrum.

Att dom små skitarna nu är 20 och 21 år och har flyttat hemifrån är för mig en gåta, det känns som det bara är några år sen man bytte blöjor och hämtade på dagis:va

Vi har inga tankar på nån sladdis men är lite avundsjuk på er som har detta framför er.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Kul läsning!

Och man känner igen sig, Tjejen har bulle i ugnen och nedkomst beräknas till mitten på februari.
Vi är båda födda tidigt på året och har haft mycket fördelar av det genom åren. Och ville försöka ge vårt barn samma fördel.
Och det tog sig redan på andra försöket.

Stort grattis och lycka till.

Glöm inte att det kan bli jobbigt på BB för pappan.
Att dricka en hel wiskey samtidigt som man röker en cigarr, är numera skitsvårt på sjukhus med alla förbud mm. Ett jävla rännande i korridorerna när man ska gömma sig.

För mamman däremot så e det ju bara ligga där i en skön säng, bli ompysslad och ta emot allehanda droger som dom gratis delar ut. :D:D:D

På BB vill man självklart att farsan ska vara med..får morsan väldigt ont så är det mannen som får ta emot snytingen istället för läkaren ..:D

En vänninas man svimmade när HON skulle få smärtlindrande..ni är då för veka :pannkyss..

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag och grevinnan valde att skaffa barn väldigt tidigt, 2 döttrar med 15 månaders mellanrum.

Att dom små skitarna nu är 20 och 21 år och har flyttat hemifrån är för mig en gåta, det känns som det bara är några år sen man bytte blöjor och hämtade på dagis:va

Vi har inga tankar på nån sladdis men är lite avundsjuk på er som har detta framför er.

Förstår faktiskt inte hur man är funtad när man skaffar sladdis... när man väl fått tillbaka vuxenlivet så förstör man det med en ny småbarnsperiod... :död

På BB vill man självklart att farsan ska vara med..får morsan väldigt ont så är det mannen som får ta emot snytingen istället för läkaren ..:D

En vänninas man svimmade när HON skulle få smärtlindrande..ni är då för veka :pannkyss..

Nej nej... inte vi... HAN är vek. ;)
Själv var jag med vid båda förlossningarna och det jobbigaste är att se sin älskade fru ligga i sådana smärtor och inte kunna göra något åt det.
Med barn #1 så kom epiduralkillen först efter 1,5h och då var det redan för sent... med barn #2 så gick det för fort så de hann inte ens kalla på drogarn.
Så min stålkvinna till fru har fött båda barnen utan smärtlindring... riktigt stolt över henne. :yoparty

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Förstår faktiskt inte hur man är funtad när man skaffar sladdis... när man väl fått tillbaka vuxenlivet så förstör man det med en ny småbarnsperiod... :död

Nej det är skönt att "bara" vara 43 och ha den delen avklarad men det är tomt att inte ha dom hemma längre.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nej det är skönt att "bara" vara 43 och ha den delen avklarad men det är tomt att inte ha dom hemma längre.

Visst blir det så, men det är ju då man skall börja resa och njuta livet med frugan. :tummenupp

Men absolut, jag förstår verkligen att det blir en omställning och tomt, men att då skaffa en sladdis... njae, hoppas verkligen inte att det slår sån slint hos oss. :gnissla

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

Nej nej... inte vi... HAN är vek. ;)

Näe NI män är för veka..väninnans man var inte det första o troligen inte den sista som ramlade ner på golvet vid en förlossning :rofl

Tror dock att SH-män är betydligare mer härdare än vanliga män så ni klarar det säkert finemang :tummenupp

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Lycka till Jesseboy:tummenupp
Jag och min tjej väntar vår första och är planerad till 11:e Mars:yoparty

Ska bli helt underbart och känner likadant som dig när tjejen är gravid.
När vi var på första ultraljudet så fattade jag inte att vi var gravida, inte förräns vi såg lilla bebben :) Då fällde jag tår:kär

Mvh
Panos

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag