Inget körkort=)

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Out_Spinner skrev:
Så vi ska vara possitiva till att folk inte orkar ta sitt körkort och kör ändå? :rolleyes: Hoppas du får smällen och inte någon oskyldig ifall det händer något.

klart Riper skall ta kortet! MEN innan han är klar behöver vi ju inte vara moralkärringar mot honom!

Att köra lite utan kk är dessutom nyttigt! Han säkert lugnare och dessutom på mindre trafikerade vägar än han skulle göra om han fick kortet! Alltid bra att börja lugnt och öka långsamt!

Jag möter hellre hundra som han än en Agda! Det måste vi alla göra, eller? :hej

kör lungt Riper! Kör på småvägar och håll dig från stan (och skolan där är det alltid någon avundsjukjävel som vill ringer farborblå)!
 

Riper

Ny medlem
Gick med
14 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750
nej, jag körde inte garage svängen med en glidare...körde en kawasaki kmx tror jag den heter....jag tror inte trafik biten e nåt problem, har tagit typ 12 trafik lektioner med jarlas jävla fitt körskola, och tre med tules bilskola (fast för mc) plus att jag kör bil as ofta, har kört ca 10 olika bilar, så trafik biten tror jag inte e nåt problem... vad va det du sa om prövotid?? det e ioförsig mindre viktigt, det viktiga e ju att jag får lappen..
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Riper skrev:
nej, jag körde inte garage svängen med en glidare...körde en kawasaki kmx tror jag den heter....jag tror inte trafik biten e nåt problem, har tagit typ 12 trafik lektioner med jarlas jävla fitt körskola, och tre med tules bilskola (fast för mc) plus att jag kör bil as ofta, har kört ca 10 olika bilar, så trafik biten tror jag inte e nåt problem... vad va det du sa om prövotid?? det e ioförsig mindre viktigt, det viktiga e ju att jag får lappen..

jo, prövotid.
prövotid är att om du bli stoppad för förtkörning och kortet dras in. så får du INTE tillbaka det utan måste göra om det. å det får du göra först efter en viss tid. (tiden beror på hur mkt för fort du körde eller vad du gjorde i trafiken eller inte gjorde) men om du har haft körkortet ett tag (nu två år nästa år tre år) så prövotiden gått ut så får du automatiskt tillbax kortet efter en viss tid (beror på samma som ovan) utan att behöva ta om det igen.
 

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
jag körde utan kort ca 500 mil..
men ja åkte fast, o då fick jag 1200 kr i böter och lämpet uppskjutet i 6 mån. Men ja körde ändå efter det ca 200 mil till.. innan det blev vinter :cool: sen till våren när tiden för indraget lämp var ute, så tog ja mitt kort :öl
men ja avråder dig för att köra utan kort..
men måste säga att det e fan så mycke roligare.. mycke mer spänning ! :p
 

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
edit !

:banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana


så cooool !!! :p
 

Douge

Bor på sporthoj.com
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Landskrona
Hoj
cross 125
jag har kört bil utan kort i snart 2 år
har en granne som äger en bilfösälning han har kört utan kort i 15 år
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Douge skrev:
jag har kört bil utan kort i snart 2 år
har en granne som äger en bilfösälning han har kört utan kort i 15 år

Håller med cRoC här... Hur dum kan man bli egentligen? En någorlunda frisk människa fattar väl ändå att man inet kör bil utan körkort...

Det är en sak om man kört för fort och blivit av med kortet men att aldrig gått igenom någon form av utbildning och ändå köraär bara ren idioti.

:fakta
 

Thaihoran

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
lundsbrunn
Hoj
18 Stulna o en Söndertrimmad cbr repsol look
Asså risken att bli stoppad av snuten e minimal.. kör bara lagligt när du e i n'rheten av snuten.. de stoppar ju dig inte om du inte e misstäkt eller gjort någe fel.. visst fan kan man ha osis o åka på de... men va fan istället för o köra 125 olagligt varför inte köpa en 600 o sen när snuten ska stöppa dig.. så drar du bara... o de me allvarligt brott.. asch.. allvarligt e när man börja skjuta mot polisen eller rånar banker ... inte o köra utankörkort..



Riper skrev:
307197 Tja, nu har jag misslyckats för andra uppkörningen i rad... Och teori tiden går snart ut....det ser ut som om jag kommer att börja köra olgligt...nu undrar jag, vad händer om polisen tar mig för olaglig körning?? vad kan jag vänta mig för straff?? jag har lämplighetsintyg för bil, hur länge drar de in det??

Mvh

//Richard
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Thaihoran skrev:
2377041 Asså risken att bli stoppad av snuten e minimal.. kör bara lagligt när du e i n'rheten av snuten.. de stoppar ju dig inte om du inte e misstäkt eller gjort någe fel.. visst fan kan man ha osis o åka på de... men va fan istället för o köra 125 olagligt varför inte köpa en 600 o sen när snuten ska stöppa dig.. så drar du bara... o de me allvarligt brott.. asch.. allvarligt e när man börja skjuta mot polisen eller rånar banker ... inte o köra utankörkort..


:hihi :hihi :hihi

Denna tråden skapades 2003. :rofl
 

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Shit här är det WM i trådlyft kan man säga.

sååå upp med den..
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Kungen skrev:
2377049 Shit här är det WM i trådlyft kan man säga.

sååå upp med den..
nja det finns värre.. nån som har lust att pm:a trådskaparen å fråga hur det går me kortet... :tungan
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
kaZmur skrev:
317157 Håller med cRoC här... Hur dum kan man bli egentligen? En någorlunda frisk människa fattar väl ändå att man inet kör bil utan körkort...

Det är en sak om man kört för fort och blivit av med kortet men att aldrig gått igenom någon form av utbildning och ändå köraär bara ren idioti.

:fakta
:hej (när den ändå är lyft)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top