Inget SM...

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Och alla andra, LMS inkluderade, är ju alltid så välformulerade och mogna. Inklusive 60% av skribenterna i tråden... ;) Le en smula, då ser ni iaf glada ut.

Huh, va menaru? nu fatta jag inget va:va

Ska man LE också? :) fan, det har jag missat :huvet

fast det finns en skillnad, Mike Luff representerar ett vinstdrivande företag, LMS är en ideel förening... skulle gärna se Mike Luff göra inlägg i tråden :D
Om man refererar till mina inlägg så är jag bara en medlem i LMS RR sektion, ordförande i huvudstyrelsen (motsv Mike Luff skulle man kunna säga) har nog ungefär lika bra koll här som Mike har.

Näää... dags att sticka till jobbet så man kan tjäna in surt förvärade korvören så man kan köpa sig lite nya grejer till hojen så den funkar nästa träning :mad:

Last edited:

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Du har en poäng helt klart, vilket Luff också har. Dock ser jag en oerhörd skillnad i privatpersoner som skriver på ett forum och ett officiellt uttalande från ett företag. fast visst borde vi le mer. :)

Ett företag kan aldrig svara. Det finns bara en typ av kommunikation och det är den mellan människor, oavsett media. Tänk på att även om personen representerar ett företag så är det fortfarande en person.

Tänk er det omvända. Skulle ni vilja bli bemötta med mindre respekt från en person som representerar ett företag än från en privatperson?

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Tänk er det omvända. Skulle ni vilja bli bemötta med mindre respekt från en person som representerar ett företag än från en privatperson?

Sånt händer dagligen ju, man blir "mindre" värderad för att man har en viss sorts kläder på sig hos säljare tex.

Men ja, jag fattar vad du menar. Men det är skillnad på om jag som egentligen "enkel medlem" skriver nåt på ett forum än om tex ordförande i föreningen gör det.
Förmodligen står då hela klubben bakom det uttalandet, mitt står bara jag själv bakom.

Om en montör på volvo säger "Volvo suger" eller att VDn för företaget säger "Volvo suger" till en tidning, vem "tror" folk mest på?

Ajja.... liknelser hit o dit, det är freda, ölen är kall o god, jag hoppas att detta löser sig på nåt bra sätt i år och att man kan lägga kalendern gemensamt nästa år. :fyllisar

//håkan

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Sånt händer dagligen ju, man blir "mindre" värderad för att man har en viss sorts kläder på sig hos säljare tex.

Men ja, jag fattar vad du menar. Men det är skillnad på om jag som egentligen "enkel medlem" skriver nåt på ett forum än om tex ordförande i föreningen gör det.
Förmodligen står då hela klubben bakom det uttalandet, mitt står bara jag själv bakom.

Om en montör på volvo säger "Volvo suger" eller att VDn för företaget säger "Volvo suger" till en tidning, vem "tror" folk mest på?

Ajja.... liknelser hit o dit, det är freda, ölen är kall o god, jag hoppas att detta löser sig på nåt bra sätt i år och att man kan lägga kalendern gemensamt nästa år. :fyllisar

//håkan

Jo, jag förstår hur du menar och jag skulle nästan kunna acceptera vissa av de saker som skrivits OM det vore så att det skrevs just på formen "KMF och Scandinavian Open AB är svinpälsar som...". Men då skrivs det inte så fort det handlar om något som har med KMF och Gälleråsen att göra. Då heter det alltid Mike Luff hit och Mike Luff dit. Alltså pratar man om personen Mike och inte organisationen han representerar. Att säga Volvo suger om man inte tycker om det någon hos Volvo har gjort är helt okej. Att säga Leif Johansson är en idiot är att gå på person.

Men som sagt, nu är det dax för en pilsner eller tre.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Alltså pratar man om personen Mike och inte organisationen han representerar. Att säga Volvo suger om man inte tycker om det någon hos Volvo har gjort är helt okej. Att säga Leif Johansson är en idiot är att gå på person.

Men som sagt, nu är det dax för en pilsner eller tre.

Helt riktigt, jag ska tänka på det när/om jag skriver om det framöver!

Grillat var gott, ölen var skitgod och nu är jag skittrött :tuttar

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
från svemos hemsida

Efter möte den 2 juni mellan berörda organisationer har en bred enighet uppnåtts om hur vi ska samarbeta för att utveckla vår sport såväl internt som gentemot samhällets miljökrav.

SVEMO Roadracingsektion kommer skapa samarbetsgrupper i berörda frågor och bjuda in samtliga arrangörer att medverka. Vidare har överenskommits att kommande års tävlingskalendrar skall fastställas betydligt tidigare för att i framtiden undvika datumkollisioner.

Överenskommelsen innebär att Scandinavian Open beslutat att årets NM/SO tävlingar i samarbete med Karlskoga MF 6-7/9 och Falkenbergs MK 20-21/9 ingår i årets SM-serie.

I och med att UEM öppnat möjligheten att köra nationella mästerskap tillsammans med UEM-Cup har Karlskoga MF dessutom ansökt om att vid sin UEM-Cup den 26-27/7 låta klasserna 125GP, 250GP och SuperStock 600 ingå i SM-serien. SVEMO Roadracingsektion välkomnar detta initiativ och kommer bifalla nämnda ansökan.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Mycket harligt att hora att den har sandladan loste sig till slut.

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Efter möte den 2 juni mellan berörda organisationer har en bred enighet uppnåtts om hur vi ska samarbeta för att utveckla vår sport såväl internt som gentemot samhällets miljökrav.

SVEMO Roadracingsektion kommer skapa samarbetsgrupper i berörda frågor och bjuda in samtliga arrangörer att medverka. Vidare har överenskommits att kommande års tävlingskalendrar skall fastställas betydligt tidigare för att i framtiden undvika datumkollisioner.

Överenskommelsen innebär att Scandinavian Open beslutat att årets NM/SO tävlingar i samarbete med Karlskoga MF 6-7/9 och Falkenbergs MK 20-21/9 ingår i årets SM-serie.

I och med att UEM öppnat möjligheten att köra nationella mästerskap tillsammans med UEM-Cup har Karlskoga MF dessutom ansökt om att vid sin UEM-Cup den 26-27/7 låta klasserna 125GP, 250GP och SuperStock 600 ingå i SM-serien. SVEMO Roadracingsektion välkomnar detta initiativ och kommer bifalla nämnda ansökan.

Riktigt bra nyheter! Det tackar vi för :)

Nu bara ett liiitet problem (för mig då) att jag kanske inte har budget för EM/SM tävlingen... typiskt. Men, för alla som kan, härligt! :tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
.

Skönt att Luff & co tog sitt förnuft till fånga, hoppas nu bara att alla samarbetar så att vi slipper konflikter och pajkastning.

Alla vill samma sak men för många vill bestämma.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024