Och Mike svarar:
http://www.karlskogamotorstadion.com/sosidor/so2008/svar_pa_fragor.htm
Mike påstår sig ha förlorat 50000:- säsongen 2007.
Jag frågar mig, vad är det som säger att sex serieanmälda B förare hade åkt till Alastaro om det inte hade varit krock i kalendern? Kan det tänkas att flera av dem hade stannat hemma i vilket fall som helst?
Kan det vara så någon eller tom alla serieanmälda förare som åkte ERF på Knudan istället för SO på Åsen faktiskt hade ERF som prio 1 under säsongen och inte SO.
Skall Svemo lastas för att Norrmännen lägger en B-tävling samma helg som SO på Våler?
Det påstodda uteblivna inkomstbortfallet kan ju faktiskt tänkas bara egentligen vara några få tusenlappar.
Driver man en verksamhet som omsätter några miljoner per år där ett möjligt inkomstbortfall på mindre än 1% av omsättningen allvarligt påverkar bolaget ekonomiska ställning, ja, då kanske man inte är byxad att vara vd för bolaget.
Jag tycker det är trist när det blir så här. Alla blir förlorare.
Det är rimligt att tro att SO har tappat i popularitet jämfört med ERF de senaste åren. LMS har visat ett innovativt sätt att gemoföra tävlingar på under 2007.
Jag skulle vilja uppmana Mike till att fundera över hur det kan ha blivit så här. Mike bör lämpligen fundera på hur han skall förbättra sin egen produkt så att den framstår som mer attraktiv för förarkollektivet (läs kunderna) istället för att hävda att hans produkt har högre status och därför skall gå först. Som det är nu tycks Mike ägna sig åt 1a ordningens lösningsförsök, dvs att det är fel på all andra och det är de som skall ändra sig istället för att fundera på vad kan jag själv ändra på eller göra bättre.
Jag ser en risk i att Mikes agerande retar upp förarkollektivet och det kan slå tillbaka som en bumerang i nacken.
Att "straffa" Svemo framstår i mina ögon som ett pojkakigt beteende när man inte får sin vilja fram. (Så har jag oxå reagerat många gånger, tom i vuxen ålder
)
Jag hoppas att alla berörda parter kan sätta sig tillsammans vid bordet så snart som möjligt och tillsammans föra en dialog över hur de tillsammans skall kunna komma fram till en bra kalender för 2009.