Vad innebär detta för alla som kör? Att det inte blir någon klass eller att det inte ges uppklassnings / sm poäng?
Har jag fattat rätt?
Specifikt ERF och B-race på Linköping. Både som tar åt sig mycket rookieförare.
En till utöver Lodnert har oxå avgått från Svemo nu.
Mike sa väl iofs inget namn, men det är nog inte så svårt att gissa vem från kga som inte längre ville vara med längre.Vem är det mer som har lämnat sektionen?
Det är ju åt hellvete med det här då många jagat sponsorer, tagit ledigt mm mm för att utöva denna sport för att sen INTE kunna göra detta pga egoistiskt tänkande!!![]()
Mike Luff är det som satsat mest någonsin i Sverige... att han inte får gehör för sina önskemål från Svemo och som sedan "glömmer" eller ignorerar honom så förstår jag mycket väl att han vill sätta ner foten och säga att det får vara slut på detta nonsensuppförandet.Spelar det egentligen någon roll i vilken ände problemet har uppkommit??![]()
Ska inte dessa 2 huvudrollsinnehavare inom Svensk roadracing ha större insikt än att låta det hela gå ut över roadracingförarna då dom antagligen kämpat som fasiken för att ens få råd att utöva sporten, pengar som nu till stor del är bortkastat??![]()
/Fürstenhoff.
Luff behöver väl inte Svemos godkännande för tävling ändå eller? Och vem behöver Svemos goda översyn?Jag tycker Svemo ska dra in tävlingstillståndet för (B)Luffs kalle anka-tävlingar utan SM-status.
Luff behöver väl inte Svemos godkännande för tävling ändå eller? Och vem behöver Svemos goda översyn?
Ja, särskilt 250-förarna skulle få det mycket bättre om Luff fick driva ruljansen efter eget gottfinnande. Luff är en aktör bland flera. Han är inte alla goda gåvors givare, som du tycks ha fått för dig. Han skall ha heder för det han gör bra och annat för det han gör mindre bra. Det är bara patetiskt att upphöja honom till något annat än han är.Jag ser gärna att alla mina licenspengar går till Mike Luff som ytterligare kan tjäna pengar och leva på att göra det bättre för alla motorsportmänniskor i Sverige, däribland roadracingförare.
Vad vore Sverige och till och med Norden UTAN Mike Luff? Det har vi nog inte råd eller lust att veta.
Utan Svemo skulle nog många klara sig.
Luff behöver väl inte Svemos godkännande för tävling ändå eller? Och vem behöver Svemos goda översyn?
Vad är det som är Kalle Anka med Luffs tävlingar? Du bör ju ha något att gå på om det är vad du verkligen menar.
Neutral, klart han är selektiv efter vad som drar runt hans rörelse. Det är väl ingen välgörenhet han sysslar med? Förutom priserpengarna och vinster då kanske.
Är det inte selektivt att anordna B-race isåfall på LMS? Vad är anledningen att ni tillåter 125-400cc? Jo för att få ihop nog med förare för att göra klassen ekonomisk.
Så nog tycker jag väl att du pratar om dig själv eller LMS samtidigt som du säger Mike Luff gör fel.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |