Det låter som att det är denna som bubblat upp till ytan igen?
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Jaja, min polare drar ofta en gammal historia om när han och hans kompis beställde och köpte varsin ny R1 2001.
När de körde hem dem efter uthämtning kunde han inte hålla sig utan maxade på en fin raka härikring medan polaren småfes hela vägen hem.
Vid den obligatoriska slip-onbänkningen efter någon månad lär det ha skiljt ganska mycket på dessa två hojar.
Fabrikationsskillnader eller någon substans? Inte vet jag men det är en fin bärsberättelse.
Du menar ungefär som Jag är ny-delen i forumet: https://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?42-Jag+är+ny+-+forumet
*Clean the drive chain with a spray-type chain cleaner and blow dry with compressed air. If the drive chain cannot be cleaned with a spray cleaner, it may be necessary to use kerosine.......
*Lubricate the drive chain with a heavy weight motor oil. Wipe off any excess oil or chain lubricant. Do not use any oil sold commercially as "drive chain oil". Such oil can damage the O-rings.
"Smörjer i princip vid varje tankning eller varje kväll"? Visst lär du få ut några hundra mil till på drivpaketet, men var ligger besparingen i då du sannolikt lagt ned mer pengar på rengörings- och smörjprodukter än vad ett nytt drivpaket kostar?!
Att sen kladda på "heavy weight motor oil" på kedjan får mig att ta mig för pannan! Var i ligger besparingen med en nersölad bakfälg och däck med efterföljande marksyning?
Om det upplevs så förfärligt krångligt och dyrt med kedja och drev kan kanske kardan eller remdrift vara nåt att fundera på!
Hur "spar" du på andra komponenter på hojen? Sätter i lågwatts lampor för att spara på batteriet? Maskeringstejp på däcken så de slits mindre? Smörjer bromsklossarna för att de ska hålla längre?
Idén att smörja med motorolja vilket är precis enligt Suzukis egen rekommendation kom efter jag läst en artikel i en engelsk MC-tidning. Artikeln handlade om ett MC-bud i London som körde Suzuki GSX-R1000 i jobbet. Han smorde kedjan varje kväll efter jobbet med använd motorolja. Hade kört 10000mil (60000 miles) med samma kedja.
Vad det gäller nedsölad bakfälg så är det betydligt enklare få fälgen ren från motorolja än från Biltemas Racing kedjespray. Och jag har inte haft några problem med olja på bakdäcket.
Beror kanske på vilka däck man har ?
Vad det gäller bromsarna brukar jag regelbundet göra rent skivorna med aceton, givetvis slöseri med tid.
Men jag gillar det förbättrade greppet efter rengöring.
Jag slösar också bort tid på att cykla när jag kunde gjort nått vettigt på sociala medier i kollektivtrafiken
och på gymmet när jag kunde shoppat istället. (nästan tomt på gymmet i lördags).
Tack. Äntligen bekräftas alla fördomar på SH. Ny medlem utan hojerfarenhet som vet mer än tillverkarna samtidigt som det snöar, det är ta mig fan full pott på fördomsradarn kopplat till väderläget!
OnT så är det mesta som skrivs av TS fel, men det lär han sig om 10 år.
Mr Z Reg.datum sep 2004 se #29Lubricate the drive chain with a heavy weight motor oil. Wipe off any excess oil or chain lubricant. Do not use any oil sold commercially as "drive chain oil". Such oil can damage the O-rings.
Att sen kladda på "heavy weight motor oil" på kedjan får mig att ta mig för pannan! Var i ligger besparingen med en nersölad bakfälg och däck med efterföljande marksyning?
Jepp....Ska det rackas ner på en gröngöling på bana för att denne åker tysen med TC och inte 250 Blårök som de renläriga anser också eller?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |