Insamling och ev kortege för överlämning av blommor till Warburtons familj

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Kalles kompis Aleksander mailade mig och berättade att det kommer vara en minnesstund för Kalle på Onsdag klockan 19. Jag väntar på mer detaljer men vore det kanske en idé att åka dit tillsammans med blommorna?
Återkommer senare med detaljer isf.
Shirin

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Nursey skrev:
2451448 Kalles kompis Aleksander mailade mig och berättade att det kommer vara en minnesstund för Kalle på Onsdag klockan 19. Jag väntar på mer detaljer men vore det kanske en idé att åka dit tillsammans med blommorna?
Återkommer senare med detaljer isf.
Shirin

Det låter som en bra idé. Bara att skriva igen när du fått klarare besked då.

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Jag glömde åka till banken idag :(

Shirin, hojta till när du ska betala blommorna, det kanske går att lägga en 100:- direkt när vi hämtar dem?

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Nu har jag pratat med Kalles mycket trevliga vän Aleksander.

En minnesstund kommer att äga rum på Skinnarviksberget i Stockholm (på Söder) i morgon ONSDAG klockan 19.00. Vi har fått in en substansiell summa pengar och det kommer räcka till fina blommor till både föräldrarna och flickvännen.

Jag vet att det finns folk som inte lyckats sätta in pengar..om ni vill kan ni PMa mig så lägger jag dom så kan vi ta det sen när vi träffas.

Frågan är nu..Jag åker dit och skulle tycka det var jättefint om fler vilja komma med. Skulle folk ha tid och ork att köra dit tillsammans och överlämna blommorna o närvara?

Jag slutar klockan två och funderar på om jag inte skall köpa blommorna i Stockholm för dom kommer inte se fina ut efter 7 mil på E4..hur långsmt jag än kör. Om jag inte tar bilen?

Synpunkter är välkommna :)

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Nursey skrev:
2452922
Jag slutar klockan två och funderar på om jag inte skall köpa blommorna i Stockholm för dom kommer inte se fina ut efter 7 mil på E4..hur långsmt jag än kör. Om jag inte tar bilen?

Synpunkter är välkommna :)

Blomsterhandlare brukar ju ofta leverera blommor. Kanske man kan få blommorna levererade dit det passar bäst? Det borde inte kosta många kronor.

Jag kommer med imorgon.

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Nursey skrev:
2452922 En minnesstund kommer att äga rum på Skinnarviksberget i Stockholm (på Söder) i morgon ONSDAG klockan 19.00.

Här brukar jag handla blommor:
Kaprifol
Hornsgatan 109
117 28 STOCKHOLM
08/669 30 02, 669 30 00

De verkar ha öppet jämt. Det ligger mellan Zinken och Hornstull.

Jag bor alldeles vid Skinnarviksberget.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Alltså..Nursey har fått en snilleblixt!! (Minns detta tillfälle..det sker inte ofta:tungan )

Avfärd från Donken Sveavägen 18.30...då åker jag till Stockholm tidigare och införskaffar blomster DÄR och så åker vi från Donken (för jag hittar inte, som bekannt, så bra :rodnar..så om någon vänlig själ skulle vilja mötas på Donken o guida en liten guldfisk till Skinnarviksberget så vore det kanon :))

För dom som inte hinner dit så kan vi mötas på Skinnarviksberget..en definitiv plats kommer att bestämmas av Karls vänner o familj idag och de kommer att ange detta i tråden. Återkommer senare!

Last edited by a moderator:

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
Honda X-11 -01
Jag är ledig i morgon så behövs det någon hjälp så kan jag troligen ställa upp!
Säg bara vad som skall göras.

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Jag har tyvärr inte hunnit till banken. Finns det någon möjlighet att ge dig 100:- på plats i morgon? Detta är i såfall från mig och suzukimicke.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Nu har jag gjort så att jag har beställt två stoora buketter men det blir pengar kvar (för snubben tyckte att det skulle bli fult med så stora buketter som det verkligen finns pengar för) att antingen donerar vi resten till tex Traffikskadades riksförbund eller så får dom blomstercheckar på resten.

Det är era pengar så om någon har synpunkter så skriv gärna..det handlar om ca 700 till 1000 kr som blir över då jag köpt två stooora buketter.

Kan ju inte gärna komma med en krans då det inte är begraving ännu..så det blev buketter. Hittade ett ställe på Sveavägen så jag åker dit vid 17 o hämtar blommorna..om någon vill sitta o glo på blommor o äta middag med mig så är ni välkomna innan 18.30 ;)

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Nursey skrev:
2454636 Nu har jag gjort så att jag har beställt två stoora buketter men det blir pengar kvar (för snubben tyckte att det skulle bli fult med så stora buketter som det verkligen finns pengar för) att antingen donerar vi resten till tex Traffikskadades riksförbund eller så får dom blomstercheckar på resten.

Det är era pengar så om någon har synpunkter så skriv gärna..det handlar om ca 700 till 1000 kr som blir över då jag köpt två stooora buketter.

Kan ju inte gärna komma med en krans då det inte är begraving ännu..så det blev buketter. Hittade ett ställe på Sveavägen så jag åker dit vid 17 o hämtar blommorna..om någon vill sitta o glo på blommor o äta middag med mig så är ni välkomna innan 18.30 ;)
hej smc har en fond för trafikskadade hojåkare där kan man som skadad söka ekonomisk hjälp för rehab... det kanske skulle passa att sätta in det som blir över där? mvh/ jonny

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO