Insamling och ev kortege för överlämning av blommor till Warburtons familj

FredrikB

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
Ingen
Vi från "På fri fot!"-forumet var vid olycksplatsen i kväll och lade ner rosor, en bild, vår forumtröja och tände ljus. Det brann fortfarande ljus när vi kom dit och en rosbukett såg fortfarande fräsch ut.

Det kändes bra att komma dit och se platsen där det här ofattbara hände, det hjälper lite mer när man försöker förstå hur det kunde hända...

Tråden på 'På fri fot'

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
FredrikB skrev:
2457626 Vi från "På fri fot!"-forumet var vid olycksplatsen i kväll och lade ner rosor, en bild, vår forumtröja och tände ljus. Det brann fortfarande ljus när vi kom dit och en rosbukett såg fortfarande fräsch ut.

Det kändes bra att komma dit och se platsen där det här ofattbara hände, det hjälper lite mer när man försöker förstå hur det kunde hända...

Tråden på 'På fri fot'

Tack själva för en titt i ert forum och de fina bilderna som ni hade samlat ihop från Kalle! Ruskigt fina bilder..

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Var uppe på Skinnarviksberget strax innan 20. Väldigt fint ordnat med ljus, blommor och fotografier. Några SHare såg jag inte så jag förstod att ni åkt vidare.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Nursey skrev:
2451448 Kalles kompis Aleksander mailade mig och berättade att det kommer vara en minnesstund för Kalle på Onsdag klockan 19. Jag väntar på mer detaljer men vore det kanske en idé att åka dit tillsammans med blommorna?
Återkommer senare med detaljer isf.
Shirin

:( jag har missat att ni skulle på minesstund, hade säker försökt att få ledigt i kväll om jag sett det...

SMC´s fond låter som en god ide...

Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Det var ett otroligt fint ställe för minnesstunden. Kalles föräldrar var väldigt fina mot oss & hans Anna var jättesöt.

Blommorna från oss alla var jättefina, dock så pass stora att de fick åka taxi själva dit med oss i släptåg.
Tror att Nursey eller någon av oss andra med kamera, kommer att lägga upp bilder på dem så Ni alla få se.

// Ullis

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Ullis skrev:
2457884 Det var ett otroligt fint ställe för minnesstunden. Kalles föräldrar var väldigt fina mot oss & hans Anna var jättesöt.

Blommorna från oss alla var jättefina, dock så pass stora att de fick åka taxi själva dit med oss i släptåg.
Tror att Nursey eller någon av oss andra med kamera, kommer att lägga upp bilder på dem så Ni alla få se.

// Ullis

Låter trevligt att de var en fin stund, och att Kalles föräldrar uppskattade detta och även hans flickvän.

Väntar på bildern.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Ullis skrev:
2457884 Det var ett otroligt fint ställe för minnesstunden. Kalles föräldrar var väldigt fina mot oss & hans Anna var jättesöt.

// Ullis

Skönt att höra att det var fint. Hade tänkt vara med idag men av flera anledningar avstod jag.

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
SMC fonden!! :tummenupp

Har nu hört från flera av er som var med att det var en känslomässig, fin stämmning.
Av ett antal skäl så prioriterade jag andra aktiviteter i kväll..

Men jag vill tacka er som var där å SH´s vägnar. :pannkyss

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Ullis skrev:

// Ullis

Jisses, jag behöver bygga ut mitt vokabulär....tydligen. Men, det var ju väldigt fint allt....så det var väl därför jag fastnade i det ordet.

Sorry :rolleyes:

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Ullis skrev:
2457884 ..klipp..
// Ullis

Det kommer några här. Det började bli mörkt, lite ljus, darr på handen, darr på läppen, såg inte att skärpan hamnade i fjärran, så ni får ta det som det blev.

De båda blomsterbuketterna till vänster är från SH:s insamling. Det blev en fin stund.

/Peter

Bifogat

• DSC_7883s.JPG
    DSC_7883s.JPG
    122.3 KB · Visningar: 268
  • DSC_7884s.JPG
    DSC_7884s.JPG
    112.8 KB · Visningar: 280
  • DSC_7885s.JPG
    DSC_7885s.JPG
    83.7 KB · Visningar: 291
  • DSC_7888s.JPG
    DSC_7888s.JPG
    110.9 KB · Visningar: 328
Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Hej alla och tack för alla fina bidrag.

Här nedan är bilder på vad jag köpte och korten som skrevs till blomsteruppsättningarna.

Om ni tycker att blommorna var svulstiga så är det för att killen i affären inte riktigt lyssnade på vad jag ville ha.

Jag bad om BUKETTER som med fördel kunde fraktas på hoj...inte GULDVINGE MED HUSVAGN BAKOM. Så 200 riksdaler av pengarna fick läggas på en taxi som körde blommorna till platsen där vi lämnade över dom till Kalles föräldrar som blev mycket rörda över gesten. Vi var noga med att berätta hur många som tänkt på Karl och dom, som inte hade möjlighet att närvara. Dom var mycket tacksamma.

Jag skall räkna ut exakt vad som finns kvar av pengarna imorgon och berätta när jag gjort insättningen till fonden. Vi frågade Karls föräldrar vad dom tyckte och dom nämnde ett par fonder (Läkare utan gränser var en) men ansåg att det var upp till oss hur vi ville donera pengarna. SMCs fond känns ju lämplig tycker jag.

Nu är ögonlocken TUNGA. Sovgott alla

Ps bilderna är av kvalitet mobilkamera..för jag tyckte det var kul att släpa med mig min systemkamera UTAN minneskortet:rolleyes:

Ps 2..måste lägga till att det var inte bara medlemar på sporthoj som bidrog..Jonathan (som inte längre är med på SH) gjorde även en insättning. Tack till alla, medlemmar o icke medlemmar!!

Bifogat

• Skinnarviksberget.jpg
    Skinnarviksberget.jpg
    42.9 KB · Visningar: 141
  • Blommorna.jpg
    Blommorna.jpg
    110.5 KB · Visningar: 186
  • Korten.jpg
    Korten.jpg
    80.6 KB · Visningar: 148
Last edited by a moderator:

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Nursey skrev:
2458135
Ps bilderna är av kvalitet mobilkamera..för jag tyckte det var kul att släpa med mig min systemkamera UTAN minneskortet:rolleyes:
Det är kalas Nursey. Jag får väl ge dig mitt mobilnummer :arsele :D så kan jag ta med ett minneskort till dig nästa gång något fotograferingsvärt dyker upp. (förhoppningsvis ett gladare sådant)

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Retep skrev:
2458152 Det är kalas Nursey. Jag får väl ge dig mitt mobilnummer :arsele :D så kan jag ta med ett minneskort till dig nästa gång något fotograferingsvärt dyker upp. (förhoppningsvis ett gladare sådant)

Jag hade ju just köpt ett sprillans nytt 2GB kort...:rolleyes:

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Nursey skrev:
2458135
Jag skall räkna ut exakt vad som finns kvar av pengarna imorgon och

Se till bara att du tar betalt först för dina egna kostnader, nu när du har fixat allt det här. Mycket åka och bensin går åt utan eget nöje... Det blir nog en god slant över till fonden ändå.

/P

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Retep skrev:
2458200 Se till bara att du tar betalt först för dina egna kostnader, nu när du har fixat allt det här. Mycket åka och bensin går åt utan eget nöje... Det blir nog en god slant över till fonden ändå.

/P

Nä..så gör jag inte men tack för tanken :krama. Jag VALDE att göra detta :) Pengarna går oavkortat till fonden!

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Du är en Ängel Nursey:pannkyss "även ni andra som deltagit i förberedelserna" Blommorna var väldigt fina och det var synd att jag inte hann komma, då det såg ut att vara en fin uppslutning även denna gången.

Håller med som alla andra att skänka pengarna till skadefonden!

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Ni är toppen ni som har ordnat allt detta runt Kalles bortgång...
Detta visar att det finns hopp för mänskligheten...:pannkyss

Tyvärr kunde vi inte delta då det i sista stund dök upp annat son störde vår tillvaro...:mad:

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO