Svenska vägar är ju som en nypistad utförslöpa i jämförelse vad vi har inom EU..
Testa Polska vägar
De har hittat en kreativ lösning på att (inte)finansiera vägnästet, de låter vägarna vara så dåliga att folk frivilligt väljer att åka till Tyskland och sedan in i Polen igen vid rätt longitud
Jag åkte från Prag upp till Poznan i Polen vidare Gdansk förra veckan.
Kan inte riktigt hålla med dig. Polen hade betydligt bättre vägar än både Italien och Tjeckien på sina håll.
Valde att undvika motorvägar för att se mer av länderna. Tjeckiens landsvägar krävde terrängfordon på sina ställen och jag var seriöst orolig för både mig och hojen
Tyskland, Frankrike, Schweiz, Österrike = Töp nötch.
Kan delvis hålla med om kritiken om de svenska vägarna.
De är inte i paritet med ovan nämnda länder vilket kan tyckas rimligt med det skattetryck vi har och inte minst på fordon. Men jag tycker inte vägnätet är helt kasst som vissa får det att framstå som. minus för lagningstekniken helt klart.
personligen blir jag mer galen på att de kan riva upp vägbanan för att lägga ny asfalt men låter det upprivna "spårade" (finns säkert ett ord för det) lagret ligga i veckor innan man lägger ny asfalt och så kan det vara i någon till ett par kilometer. Däcken mår fint och fälgen mår nog ännu bättre när man kommer till kanten av det upprivna.