Inte så smart 16-åring kanske!

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Hade han tagit en kexchoklad hade lynchning inte varit ett alternativ.

Är det nu som du och dina bröder från söder kommer och visar sina muskler?

kommer ihåg denna lille kille som stod och dräglade 2005 i skogskyrkogården då folket kom på både fram och bakhjulet.

Seså åk nu till uppförbacken i jordbroindustriområde med motarden och öva.

Sen ge dig på en literhoj och stående växa och wheela för du verkar ju uppenbart bli upphetsad av sånt:D. Tänker inte ta den känslan ifrån dig, vi har alla varit där och drömt om bakhjulsåkning:krama
 
Last edited:

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Göötebörg
Hoj
nästa år!!!
Fattar inte riktigt :va Vad finns att försvara? Offret dog, därav epitetet "offer". Klart som fan alla tycker att det är jättetråkigt, men de flesta diskuterar källan till problemet: killen som körde hojen (och ev. bakomliggande faktorer). Det du snackar om är ganska synonymt med hur svensk politik förs:

" - Vi har ett budgetunderskott.
- Sälj allt vi äger!!
- Ska vi inte ta reda på varför vi har ett budgetunder...
- SÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLJ!!!"

Attackera problemet direkt, annars slåss du mot en evighetsmaskin.

Diggar också hur du drar 300 miljoner människor över en kant. Stereotyp much? :D

Dumma med citattecken :tungan Nej jag drar inte alla över en kant, men erkänn att det ligger liite i det jag säger :tummenupp

Det jag menar med att försvara offret är att tänka på dess anhöriga. De flesta tjatar om att det är synd om förövaren, denne får "dras med det hela livet" hörs ofta och sådana saker. Tycker det är skitlöjligt, då är det väl betydligt värre för de anhöriga?
 

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Ort
sollentuna
Hoj
suzuki
En vanlig blatte i en vanlig förort som gasade skiten ur ett stulet fordon på en vanlig gångväg och råkade träffa en stackare på vägen. Detta är den tragiska sanningen hur det ser ut i våra förorter. Det är inte en engångsföretelse utan det kommer att hända gång på gång innan nån vågar ta tag i det och står emot orden att bli kallad rasist.
 

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa 2010
Kanske dags att lägga locket på i denna diskussion ?

Alla som bor i Stockholm är fullt medvetna om att Rinkeby är en svårt segregerad ort i Stockholm med inte alltför mycket inslag av invånare av nordisk härkomst.

Bara den saken är tragisk i sig....

Att någon därifrån kört på och dödat någon på en gångväg är även detta tragiskt.

Att denne oavsett härkomst sätter sig på ett tvåhjuligt fordon utan hjälm med både droger och alkohol i kroppen är idiotiskt. Bara det är värt spöstraff av hojkollektivet.

Sen har alla spekulerat i allt från Tung MC till EU moppe, givetvis skall denna varit stulen enligt spekulationer..... Har för mig att det enda man sagt är att det varit en EU moppe.

Skitsamma !!

TRÅKIG TON I DISKUSSIONEN !!!

Lägg ner !!

diReKt !!!
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kanske dags att lägga locket på i denna diskussion ?

Alla som bor i Stockholm är fullt medvetna om att Rinkeby är en svårt segregerad ort i Stockholm med inte alltför mycket inslag av invånare av nordisk härkomst.

Bara den saken är tragisk i sig....

Att någon därifrån kört på och dödat någon på en gångväg är även detta tragiskt.

Att denne oavsett härkomst sätter sig på ett tvåhjuligt fordon utan hjälm med både droger och alkohol i kroppen är idiotiskt. Bara det är värt spöstraff av hojkollektivet.

Sen har alla spekulerat i allt från Tung MC till EU moppe, givetvis skall denna varit stulen enligt spekulationer..... Har för mig att det enda man sagt är att det varit en EU moppe.

Skitsamma !!

TRÅKIG TON I DISKUSSIONEN !!!

Lägg ner !!

diReKt !!!

Du vill alltså att andra skall sluta diskutera en verklig situation bara för att du inte vill att verkligheten skall se ut så?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Om ditt barn hade dödat någon då?

Då hade jag kännt mig djupt skyldig till det som hade hänt, eftersom jag inte hade lärt mitt barn rätta värderingar.

I det här fallet (förmodligen) gråter och skriker pappan, skyller på sverige och knatar ner till somaliska föreningen och tuggar khat.

Exakt samma sak gör pappan till flickan (förmodligen).

Allt är Sveriges fel!

Då jag har barn som har vuxit upp i kanske den mest uppfuckade generationen någonsin så ser man lätt skillnader på vilka som blev bra människor och vilka som blev levande avskräde.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
16-åring var ju som det heter känd av polis sedan tidigare. Jag gissar att han av säkerhetskäl blivit häktad. http://www.dn.se/sthlm/mc-forare-haktad-efter-13-arings-dod
Gissar att orsaken är att risken finns att flickans släkt (de är ej etniska svenskar, andra seder) skulle på egen hand straffat honom. Hade det varit en sedan några generationer svensk flicka han hade kört ihjäl så hade man inte häktat honom. För då hade det inte funnits något behov av häktning. Gissar jag.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
16-åring var ju som det heter känd av polis sedan tidigare. Jag gissar att han av säkerhetskäl blivit häktad. http://www.dn.se/sthlm/mc-forare-haktad-efter-13-arings-dod
Gissar att orsaken är att risken finns att flickans släkt (de är ej etniska svenskar, andra seder) skulle på egen hand straffat honom. Hade det varit en sedan några generationer svensk flicka han hade kört ihjäl så hade man inte häktat honom. För då hade det inte funnits något behov av häktning. Gissar jag.

Personer blir vanligtvis häktade på tre grunder: Flyktfara, Risk för att personen försvårar brottsutredningen eller risk för fortsatt brottslighet. Jag gissar att han blev häktad på det sista.
Man häktar inte någon för att skydda honom mot brottsoffrets familj. Det är en sak polisen får sköta om förutsatt att man ansöker om beskydd.
 

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Men trots det du skriver tycker du vi ska lyncha denne 16 åring och skicka ut honom ur landet.

Förklara din dubbelmoral och kaxighet. Står du upp det du skriver här på sporthoj IRL. Är du lika självklar IRL?



Förlåt, men den jämförelse du gör är väldigt orättvis. Högerextremister kör din retorik, lägg dig inte på samma nivå, du kan bättre.

Hans (PeterNorth) resonemang är alltså; hade han själv haft ihjäl en flicka som pojkvasker, så hade han förespråkat en utvisning. Men varför ens komma på tanken att jämföra ex. klotter, busstreck eller annat "i hans bakgrund" med denna olycka? Bara för att en handling är förbjuden enligt svensk lag, så betyder väl inte det att vi kan dra alla handlingar över en kant? Då kan vi lika bra ha samma straff på alla olagliga handlingar.

Nu blev det ännu mer tragiskt.


Haha, dagens bästa :D

Dumma med citattecken :tungan Nej jag drar inte alla över en kant, men erkänn att det ligger liite i det jag säger :tummenupp

Det jag menar med att försvara offret är att tänka på dess anhöriga. De flesta tjatar om att det är synd om förövaren, denne får "dras med det hela livet" hörs ofta och sådana saker. Tycker det är skitlöjligt, då är det väl betydligt värre för de anhöriga?



Jo, jag måste faktiskt hålla med lite grann :D

Det är sant, men offerproblematiken kommer alltid finnas så länge grundproblemet finns där, det är liksom en direkt bieffekt. Därför: attackerar man problemet från början så kommer inga offer finnas (i en drömvärld rent teoretiskt då :rolleyes:) För mig är det bara så självklart att känna sorg för offret och det behöver inte tas upp, däremot hur man vidare skall försöka förhindra att nästa drabbas, det skall diskuteras.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top