Vi pratar "straff, etnicitet, skicka iväg folk, påverkad, rasism, skuld, det var bilistens fel" osv.Jag har läst; "blir man förvånad"," dumt att ge en 16åring kontroll över en mc". Nä, vi blir inte förvånade, vi tycker det är dumt att en 16åring ska få köra lätt mc men att en 20åring får lov att köra en Kawa zx 10r eller bmw;s 1000rr det är ok, eller? Så ser det ut gott folk. Vi letar efter syndabockar och det är naturligt för oss mäniskor, någon måste vara skyldig. Problemet i detta ligger i att vi fortfarande glömer oss själva.
Senast för några dagar sen var jag på väg från Bromölla till Olofström. Jag låg bakom en bil i laglig fart samtidigt som bilen framför la ut vänster blinkers och började bromsa in, jag bromsar också samtidigt som jag registrerar ett antal hojar bakifrån som närmar sig jävligt snabbt och jag hinner tänka " detta går åt helvete". Bilen framför hinner upptäcka faran samtidigt som tre sporthojar blåser föbi i flygfart, förmodligen har de inte ens upptäckt faran i deras framfart. Lite efter kommer två sporthojar till som bromsat in, de kör förbi i mkt sakta hastighet, den ena ger fingret till bilisten och den andre slår näven i biltaket. Varför?? Bilisten skulle göra en vänstersväng och gjorde allt rätt men ändå blev han syndabocken här, konstigt men det är ju så det är
.
För ganska många år sen i en sydsvensk stad parkerade en sporthoj sig inne i förarhytten på en bil. Behöver jag nämna att det fanns dödlig utgång. Det snackades mkt om hur synd det var om mc-föraren och vilken fin kille det var osv, man nästan hjälteförklarade honom. De som omkom inne i bilen hörde man mkt lite om. Nämnas bör, Inne i samhälle, mc-förarens hastighets-mätare hade stannat på 178 km/h. Men många tyckte att det var bilistens fel eftersom han kört ut i korset, fastän han hade grönt ljus???
Blir vi förvånade, nä inte fan blir vi det, det enda vi vet och vi är helt säkra på är; det är alltid bilisternas fel, vi kör inte så fan kan gråta och att vi blir felaktigt bedömda i media. Ponera att killen i Tensta har suttit och "tänt på" framför datorn och kollat in sh-sidan där det läggs ut en jävla massa filmer på idiotkörningar,. I sitt förvirrade tillstånd har han snott en hoj och,,resten vet vi. Fel? Ja, så in i helvete men han är fan inte ensam i skuldfrågan. Mitt andra inlägg här, malten har varit framme igen och jag är ff känslig så ta det lungt med kölhalningen