Eftersom USA bla dras upp skall jag i egenskap av halvamerikan(levt där till å från under mitt liv) säga att det finns absolut ingenting som i evidens säger att tyngre straff ger varken mer rehabiliterade brottslingar eller mindre brott. Tyvärr inte heller det ngt annat än ren fakta
Det här kan jag rent ut sagt bli jävligt förbannad på!! Hur fan kan man komma här och säga / tro. Att det svenska rättsystemet har bättre inverkan mot säg t.ex. USA:s lite hårdare miljöer?
Alltså, de här idioterna som dödar, våldtar, rånar m.m. De får mat för ca 50kr om dagen / person. Vilket kan jämnföras med våra egna barn, vår framtid som har ett snitt på 7kr / person i skolan.
Varför ska de ha den lyxen att kunna träna massa, lära sig kampsporter, spela biljard, ha egen tv m.m. ? Folk som inte har ett hem begår ju fan brott bara för att komma in på fängelse under de kalla dagarna just pga det är så lyxigt för dem!
Ett fängelse ska ju fan avskräcka de kriminella, om att de aldrig någonsin vill tillbaka till ett sånt helvete. Inte va en dans på rosor?!
Nä låt de bo i en liten jävla cell med en tunn madrass på golvet och ett litet skithål i golvet. Och som mat kan de få lite bröd och vatten!
Och sen den här svenska mentaliteten i rättsystemet, att aa. Men de är psykiskt sjuka. NÄHÄ, men tjena! Jag trodde att personen var fullt normal efter att ha våldtagit och mördat några personer. Usch!!
Blir påmind om ett fall tror det va längre ner i landet för säkert 10-15 år sen, det var 1 kille tror jag som var strax under 18 år. I vintern, han liftade hem. Så stannade en bil med 2 tjejer, tror de va 18 & 19 år. Slutade iaf med att tjejerna blev våldtagna, lämnade ute i kylan fastbundna helt nakna. Så de båda dog. Killen blev dömd för typ sluten psykiatrisk vård i 2år. 2 ÅR?? Han våldtog och mördade 2 tjejer, och fick 2 år..
Jag har en lillsyrra, hade det varit min syrra något sådant hänt med, hade jag tyckt väldigt synd om personen i fråga. Och nej, då pratar jag inte om mord.. Det är för skonsamt!
Men det är klart, synd om personen som mördar och våldtar.. Han kan ju va lite sjuk i huvudet...
Nää, nu ska jag lugna ner mig lite. Och snälla, sluta prata om olika raser osv. Jag är själv utländsk, och visst finns det idiot utlänningar som även jag tycker inte hör hemma här. Men finns inget bevis ännu vart han är ifrån.