Inte så smart 16-åring kanske!

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
norrtelje
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
jag är chockad över din männsikosyn med tanke på vad du råkat ut för.

Du vet väl att det finns sjuka individer i detta samhälle som inte värdesätter handikappade personer /homosexuella osv.

Men ha ditt tankesätt. det kommer du nog långt med

Jag vet mkt väl hur folk värdesätter människor.

För mig är alla lika värda oavsett vart de kommer ifrån.
För vart man kommer ifrån, sjukdomar eller handikapp kan man inte själv rå över.
Hade jag fått välja hade jag varit både fullt frisk och inte förlamad heller för den delen.

MEN det finns saker man kan rå över som det som den här killen gjort tex han har ju bestämt sig för att använda droger, han har bestämt sig för att köra motorcykel drogpåverkad mm som resulterade i en hemsk olycka.
Det kan man faktiskt undvika och är man så jävla puckad att man faktiskt låter det hända ja då tycker jag att man har förbrukat sin chans.
För det är inte ett jävla dugg oskyldigt!

Det finns gränser för hur dumma dumheter man kan göra.

Att köra 10km/h för fort på motorväg ser jag inte som ett jättegrovt brott...

FUL FÅR MAN VARA MEN INTE DUM
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Jag vet mkt väl hur folk värdesätter människor.

För mig är alla lika värda oavsett vart de kommer ifrån.
För vart man kommer ifrån, sjukdomar eller handikapp kan man inte själv rå över.
Hade jag fått välja hade jag varit både fullt frisk och inte förlamad heller för den delen.

MEN det finns saker man kan rå över som det som den här killen gjort tex han har ju bestämt sig för att använda droger, han har bestämt sig för att köra motorcykel drogpåverkad mm som resulterade i en hemsk olycka.
Det kan man faktiskt undvika och är man så jävla puckad att man faktiskt låter det hända ja då tycker jag att man har förbrukat sin chans.
För det är inte ett jävla dugg oskyldigt!

Det finns gränser för hur dumma dumheter man kan göra.

Att köra 10km/h för fort på motorväg ser jag inte som ett jättegrovt brott...

FUL FÅR MAN VARA MEN INTE DUM

Jag tar absolut inte denna 16 åring i försvar för vad han gjort. Jag vill bara ge ett annat perspektiv på det hela.

Det finns alltid en anledning till varför man tar droger. Att denne kille utsätter sig själv för fara och andra vet vi redan om, men vad hade man kunnat gjort för att förhindra detta. Det är ur den synvikeln jag behandlar detta ämne i tråden.

Jag vill inte tro att det finns onda människor, bara dumma! Han skall straffas som alla andra men med tanke på hans ringa ålder kanske samhället kan få honom att inte leva detta destruktiva liv med droger och annat.

Vissa gillar att mecka med bilar andra gillar att fundera på hur man kan förebygga just dessa problem.

Min förra kollega jobbar inom kåren nu och håller på med en studie om just samhällsproblemen som finns i våra förorter kring stockholm. Jag förstår att det är svårt att tala om "människan" ur olika synviklar när man inte har kunskap om det.

Peace//Adde
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Säg det :D

Mjo, till viss del. Visst, olyckor händer, men snubben va fan påtänd. 16 år gammal. Och försökte smita. :huvet Busköra kan man väl göra, bara man vet var, när, hur och kan acceptera ev. böter.

man e ung o dum när man e 16, påtänd eller full är inte ovanligt kan jag säga dig
 

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Lite rolig läsning är det här om tankar och funderingar som folk har.

Skicka folk hit och dit och olika värda osv. Detta är typisk jävla svenskt så det skriker om det. Sitta hemma och gnälla hela tiden så fort det händer något med en som kan var född utanför våra gränser.

Ta våra egna som inte hör hemma på vägarna, vad gör vi åt dom? Påverkade av både det ena och det andra eller kanske våra gamla som är olämpliga i trafiken. Vad gör vi? Inte ett skit för man vill att andra ska göra något åt det istället.

Det är inte kul när det händer en olycka med dödlig utgång av oskyldiga oavsett folkslag.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lite rolig läsning är det här om tankar och funderingar som folk har.

Skicka folk hit och dit och olika värda osv. Detta är typisk jävla svenskt så det skriker om det. Sitta hemma och gnälla hela tiden så fort det händer något med en som kan var född utanför våra gränser.

Ta våra egna som inte hör hemma på vägarna, vad gör vi åt dom? Påverkade av både det ena och det andra eller kanske våra gamla som är olämpliga i trafiken. Vad gör vi? Inte ett skit för man vill att andra ska göra något åt det istället.

Det är inte kul när det händer en olycka med dödlig utgång av oskyldiga oavsett folkslag.

I den här tråden är det väl snarare så att det ha förespråkats att skicka även inhemska puckon till sibirien?
Varför komma dragandes med allt det här rasist-tramset i den här tråden som klarade sig alldeles utmärkt utan det ända tills någon kom och tyckte att folk i den var rasister?
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Jag tycker de 16 åringen gjorde va idiotist.
Man kör inte på gångväg och absolut inte om man ska köra snabbt!
________________________________________________________

Många tycker att de är dumt att låta en 16 åring köra en lätt mc.
För att ni tror att vi ska köra som fan!
Men många 125 förare gör inte det!
Många kör mycket lugnare än va ni gör med era Tunga hojar.

Nästan alla av mina kompisar kör jävligt lugnt.

Bara för man är ung betyder inte de att man är en riktig dåre i trafiken!!!
Många unga förare Kör lugnare än va ni gör med era hojar!!!


Ni sitter här och klagar på unga förare för att Några
Unga förare kör som idioter.


Va hade ni skrivit om de va en 40 åring som Körde som 16 åringen?
Hade ni börjat prata om att förbjuda tunga motorcyklar då?
_____________________________________
 

2.3-16

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900 RR
Varit inom KRV i över 20 år. Frivilligt. TYVÄRR har du en mkt saftig poäng Adde. TYVÄRR.

Största felet en pöbel gör e att se efter lösningar baserat i deras egen moral,etik å logikuppfattning.
Hur vi än vänder å vrider på det så är sannolikheten mkt mkt stor att en ev dömd skall tillbaka in i någon form av frihet med tiden. Eftersom vi i Sverige har den formen av mer human straffetik sedan mycket länge så måste man nytert dessvärre betrakta situation inte från vad den är utan vad den skall bli- såsom du e inne på.

Ledsen å säga det,men rop om Sibirien osv e dessvärre inget annat än populistiska floskler. Rent trams. Ger inget,har inget å är som resultat inget annat än het luft.
Senast i helgen var där X antal rymningar ifrån en av Gbgs större ungdomsvårdsanstalter.
Skit i det uppenbara. Fundera ut varför.

Mazlov i all ära,men detta ligger mer fundamentalt än de flesta normala människor i detta landet ens gör sig ett begrepp om,å tack för det.

Eftersom USA bla dras upp skall jag i egenskap av halvamerikan(levt där till å från under mitt liv) säga att det finns absolut ingenting som i evidens säger att tyngre straff ger varken mer rehabiliterade brottslingar eller mindre brott. Tyvärr inte heller det ngt annat än ren fakta
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tycker de 16 åringen gjorde va idiotist.
Man kör inte på gångväg och absolut inte om man ska köra snabbt!
________________________________________________________

Många tycker att de är dumt att låta en 16 åring köra en lätt mc.
För att ni tror att vi ska köra som fan!
Men många 125 förare gör inte det!
Många kör mycket lugnare än va ni gör med era Tunga hojar.

Nästan alla av mina kompisar kör jävligt lugnt.

Bara för man är ung betyder inte de att man är en riktig dåre i trafiken!!!
Många unga förare Kör lugnare än va ni gör med era hojar!!!


Ni sitter här och klagar på unga förare för att Några
Unga förare kör som idioter.


Va hade ni skrivit om de va en 40 åring som Körde som 16 åringen?
Hade ni börjat prata om att förbjuda tunga motorcyklar då?
_____________________________________

Vad jag har sett har det varit några få inlägg om att 16åringar är omogna, huvudsakligen har ju fokus legat på att det är en knarkad mupp som smällt en oskyldig så att hon dog, vilket har väldigt lite med ålder att göra.

Sedan hade nog många 16åringar bränt på i 250 om deras hojar gjorde det. JAG hade definitivt gjort det som 16åring. Nuförtiden? Min hoj går inte så fort. ;)
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Jag tycker de 16 åringen gjorde va idiotist.
Man kör inte på gångväg och absolut inte om man ska köra snabbt!
________________________________________________________

Många tycker att de är dumt att låta en 16 åring köra en lätt mc.
För att ni tror att vi ska köra som fan!
Men många 125 förare gör inte det!
Många kör mycket lugnare än va ni gör med era Tunga hojar.

Nästan alla av mina kompisar kör jävligt lugnt.

Bara för man är ung betyder inte de att man är en riktig dåre i trafiken!!!
Många unga förare Kör lugnare än va ni gör med era hojar!!!


Ni sitter här och klagar på unga förare för att Några
Unga förare kör som idioter.


Va hade ni skrivit om de va en 40 åring som Körde som 16 åringen?
Hade ni börjat prata om att förbjuda tunga motorcyklar då?
_____________________________________

Jag kör som en jävla idiot? har vänner som gör det också,

E det inte det som hör till med 16-17 åringar? vi gör vad vi väll när vi vill? :va

Men har dock vet att veta när man ska hålla hastighetsbegränsningen och när man själv kan dö bara, i stort sett

skulle dock aldrig bombat genom centrum,

och ja jag har kört påverkad, men det är det många som har och ja vet själv hur dumt det är, men någon gång måste man va dum nog i livet att göra det för o sedan skita i det
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Att denne kille utsätter sig själv för fara och andra vet vi redan om, men vad hade man kunnat gjort för att förhindra detta. Det är ur den synvikeln jag behandlar detta ämne i tråden.

Det man gör/gjort i Sverige sedan många år är att lära ut vissa grundvärderingar om respekt, solidaritet, empati, lika värde, ansvar, regler, osv osv från barnsben, vilket är en vedertaget framgågnsrik metod.

Det som händer när stora mängder människor som inte utsatts för denna uppfostran/miljöpåverkan hamnar i Sverige, på initiativ av människor med en inbillad utopisk teori om att alla människor av naturen är goda, eller blir det när dom passerar Sveriges gräns, är (var) inte svårt att räkna ut för den nyktert tänkande.

Du fokuserar på symptomet istället för på orsaken vilket aldrig kan ge något annat än kortsiktiga lösningar på problemet.
 

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
norrtelje
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Det finns alltid en anledning till varför man tar droger. Att denne kille utsätter sig själv för fara och andra vet vi redan om, men vad hade man kunnat gjort för att förhindra detta. Det är ur den synvikeln jag behandlar detta ämne i tråden.

Varför ska alla andra ta ansvar för andra precis hela tiden?
Ska man inte ha något som helst eget ansvar för sina handlingar?

Mina föräldrar har gett mig en helt normal uppfostran å inte fan håller jag på med några större dumheter, så jävla svårt kan det inte vara att bete sig som folk om man vill.
Hur det än är så är det man själv som till sist väljer vad man gör.

Man kan sluta röka om man vill, vill man inte så lyckas man inte och samma sak gäller inom allt.

Jag har svårt att tro att folk hotar dig till livet om du inte tar exempelvis droger...

Så VARFÖR skylla ifrån sig på alla andra för?!??!
 

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Ort
sollentuna
Hoj
suzuki
Idiot som pundat och dammar på med en hoj och dödar en person, han är är inte värd ett ruttet lingon oavsett etnisk tillhörighet. Skippa rasistsnacket, killen har bränt sina broar och kommer att få sota för det.
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Varför ska alla andra ta ansvar för andra precis hela tiden?
Ska man inte ha något som helst eget ansvar för sina handlingar?

Mina föräldrar har gett mig en helt normal uppfostran å inte fan håller jag på med några större dumheter, så jävla svårt kan det inte vara att bete sig som folk om man vill.
Hur det än är så är det man själv som till sist väljer vad man gör.

Man kan sluta röka om man vill, vill man inte så lyckas man inte och samma sak gäller inom allt.

Jag har svårt att tro att folk hotar dig till livet om du inte tar exempelvis droger...

Så VARFÖR skylla ifrån sig på alla andra för?!??!

Som du kanske redan vet så förs det många debatter om hur man skall hantera hjärnskador (adhd,psykopati, personlighetsstörningar) samt brottslig verksamhet. det går hand i hand och man talar då om dubbeldiagnoser.

Säger inte att det är så men "tänk" om denna 16 åring hade en hjärnskada som VI i samhället hade kunnat hindra, då hade hans missbruk aldrig uppstått samt hans levnadssätt varit innanför våra svenska lagar.

Vet inte hur pass väl du känner till dessa förorter. Jag gick 7-9 i vårbygård och där var ett mycket speciellt klimat.

Hur uppstår grupperingar och vilka hamnar där? hoppas du kan se en röd tråd och att du förstår vad jag vill komma fram till.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top