Inte så smart 16-åring kanske!

Filling

Påminnelse
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Ingebukt
Hoj
En med måga cc
Jävligt illa det som hänt,, hoppas han mår skit över det oåterkalliga han gjort,,hoppas han ändå nån gång lär sig leva med det,,han är 16år och hela livet att grubbla,, VI då? Har vi någon skuld i det hela? Vi sitter och moraliserar och spyr galla över 16åringen. Har vi nån gång gjort något olagligt och illa genomtänkt? Hur många gånger har vi pustat ut och varit glada över utgången av ett dåligt beslut? Själv har jag förlorat två vänner i mc-olyckor, varför? Jo, vi körde för jävligt helt enkelt, jag finns kvar(ren tur förmodligen) i tron att jag på något sätt mognat till och lugnat ner mig, framför allt när det gäller mc. Jag som bor här nere i södern har ju befunnit mig många gånger på sjöborakan där mc-förare, barn ungdomar osv står längs vägen. Senast jag var där körde ett flertal dödspiloter fram längs rakan i 300knyck, fram och tillbaka på slangen, vissa körde bra (spelar ju egentligen ingen roll i detta sammanhang) men flertalet körde jävligt illa och var nära att plöja in i folkmassorna. Vi retar oss på poliser som tar oss för att vi beter oss dåligt i trafiken där OSKYLDIGA för vår framfart befinner sig och sen skriver vi här och skryter om hur vi sticker från snuten, kör för fort och hela baletten. Sen ska vi supa,,,:va. VILKEN SKULD HAR VI? Jag tycker nog inte vi ska sätta oss på för höga hästar utan att ransaka oss själva först och kanske agera som förebilder. Unga mäniskor gör inte som de blir tillsagda, de gör som vi gör. JAG är 40+, lyfte framhjulet när jag körde från sjöborakan? japp
Mitt första inlägg här, synd att man skulle sitta och reta upp sig över detta, men har man druckit malt så har man.. tjofräs och kör med insidan. Ta det lungt med kölhalningen, jag är känslig,,:brinnerup
 

jasmine

R.I.P-FALLEN RIDERS
Gick med
16 Feb 2005
Ort
hörby
Hoj
R1-01
slut

hade någon dödat någon av mina barn,hade dom hade fått ett lååångt liv på hemlig ort(terapi o MIN massage ingår).
 

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Bara jag som reagerade på engströms artikelutdrag?

Enligt polisen uppfattas busåkning och trimning ofta som harmlösa ungdomsstreck, men enligt Hans Nilsson är det en lika vanlig inkörningsport till tyngre kriminalitet som klotter. Hans Nilsson, chef för trafiksektionen i västerort, visar upp polisens fulla beslagsgarage.


Okej, så buskörning, där folk oftast utan trafikvett eller känsla för fordon kör i höga hastigheter och utsätter andra människor för fara, är alltså lite lättare kriminalitet. Klotter däremot... :rolleyes:
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Bara jag som reagerade på engströms artikelutdrag?




Okej, så buskörning, där folk oftast utan trafikvett eller känsla för fordon kör i höga hastigheter och utsätter andra människor för fara, är alltså lite lättare kriminalitet. Klotter däremot... :rolleyes:

Om man tittar till böterna man får av dom båda brotten så är klotter betydligt värre. Oavsett ekonomi kan man åka på summor som får kulorna att trilla av.
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Okej, så buskörning, där folk oftast utan
trafikvett eller känsla för fordon kör i höga hastigheter och utsätter andra människor för fara, är alltså lite lättare kriminalitet. Klotter däremot... :rolleyes:

hur tänkte dom nu :va

tycker det är synd, men hade inte flickan varit där hade det bara varit en vanlig buskörning, tror inte han körde runt o spana offer direkt,
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Nej alla människor är inte lika värda, iaf inte för mig.

Nu som exempel denna killen som ställt till med det här, hade han uppfört sig som folk hade inte problemet funnits och därmed ingen klyfta heller.
Oavsett vart man kommer ifrån ska man hålla sig till svenska lagar och regler när man är här och gör man inte det så torde man inte heller vara välkommen.
Oavsett om man är svensk eller arab eller vad fasiken man nu kommer ifrån borde man få en enkelbiljett till typ Sibirien eller annat otrevligt ställe vid grövre brott för det känns lite väl hårt om det gäller att palla ett äpple eller två.

jag är chockad över din männsikosyn med tanke på vad du råkat ut för.

Du vet väl att det finns sjuka individer i detta samhälle som inte värdesätter handikappade personer /homosexuella osv.

Men ha ditt tankesätt. det kommer du nog långt med
 

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Jävligt illa det som hänt,, hoppas han mår skit över det oåterkalliga han gjort,,hoppas han ändå nån gång lär sig leva med det,,han är 16år och hela livet att grubbla,, VI då? Har vi någon skuld i det hela? Vi sitter och moraliserar och spyr galla över 16åringen. Har vi nån gång gjort något olagligt och illa genomtänkt? Hur många gånger har vi pustat ut och varit glada över utgången av ett dåligt beslut? Själv har jag förlorat två vänner i mc-olyckor, varför? Jo, vi körde för jävligt helt enkelt, jag finns kvar(ren tur förmodligen) i tron att jag på något sätt mognat till och lugnat ner mig, framför allt när det gäller mc. Jag som bor här nere i södern har ju befunnit mig många gånger på sjöborakan där mc-förare, barn ungdomar osv står längs vägen. Senast jag var där körde ett flertal dödspiloter fram längs rakan i 300knyck, fram och tillbaka på slangen, vissa körde bra (spelar ju egentligen ingen roll i detta sammanhang) men flertalet körde jävligt illa och var nära att plöja in i folkmassorna. Vi retar oss på poliser som tar oss för att vi beter oss dåligt i trafiken där OSKYLDIGA för vår framfart befinner sig och sen skriver vi här och skryter om hur vi sticker från snuten, kör för fort och hela baletten. Sen ska vi supa,,,:va. VILKEN SKULD HAR VI? Jag tycker nog inte vi ska sätta oss på för höga hästar utan att ransaka oss själva först och kanske agera som förebilder. Unga mäniskor gör inte som de blir tillsagda, de gör som vi gör. JAG är 40+, lyfte framhjulet när jag körde från sjöborakan? japp
Mitt första inlägg här, synd att man skulle sitta och reta upp sig över detta, men har man druckit malt så har man.. tjofräs och kör med insidan. Ta det lungt med kölhalningen, jag är känslig,,:brinnerup



Det finns jämförelser, och så finns det jämförelser. Kan inte minnas att jag pårökt körde 100 knyck på (antagligen) stulen MC när jag var 16. Det finns gränser för ungdomlig dumdristighet och ren jävla idioti. Tycker jag iaf.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
jag är chockad över din männsikosyn med tanke på vad du råckat ut för.

Du vet väl att det finns sjuka individer i detta samhälle som inte värdesätter handikappade personer /homosexuella osv.

Men ha ditt tankesätt. det kommer du nog långt med

Kan du istället förklara varför alla är lika värda oavsett vad de gör?
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Kan du istället förklara varför alla är lika värda oavsett vad de gör?

Hur förklarar man ett människovärde. Skulle du ha någon i din släkt som hade hamnat snett i samhället som denna 16 åring. Hur hade din tankegång gått då?

Det är absolut inte acceptabelt att en 16 åring åker påtänd och har ihjäl en annan individ.

Gå till dig själv och ställ frågan hur du värdesätter dina närmsta
 

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Om man tittar till böterna man får av dom båda brotten så är klotter betydligt värre. Oavsett ekonomi kan man åka på summor som får kulorna att trilla av.


Sant, men det svenska rättssystemet är ju ungefär som vår politik: ett skämt :tungan

hur tänkte dom nu :va

tycker det är synd, men hade inte flickan varit där hade det bara varit en vanlig buskörning, tror inte han körde runt o spana offer direkt,

Säg det :D

Mjo, till viss del. Visst, olyckor händer, men snubben va fan påtänd. 16 år gammal. Och försökte smita. :huvet Busköra kan man väl göra, bara man vet var, när, hur och kan acceptera ev. böter.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur förklarar man ett människovärde. Skulle du ha någon i din släkt som hade hamnat snett i samhället som denna 16 åring. Hur hade din tankegång gått då?

Det är absolut inte acceptabelt att en 16 åring åker påtänd och har ihjäl en annan individ.

Gå till dig själv och ställ frågan hur du värdesätter dina närmsta

Jag har de i min släkt som hamnat ännu mer snett, och de är inte vatten värda för mig.

Jag har faktiskt funderat på människors värde en hel del, och skulle antagligen kunna prata en hel del om det, men det här är ju lite fel del av forumet för det. Jag var mest nyfiken på hur du tyckte.
 

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
Hur kan några av er ens tro att det handlar om en 16åring med lättmc kort... Om han regelbundet drar snuten så lär han inte va betrodd med körkort. såklart det handlar om en tjålad hoj och en idiot bakom styret.. jävligt tragiskt för flickan och anhöriga, inge kul läsning =/
 

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Hur förklarar man ett människovärde. Skulle du ha någon i din släkt som hade hamnat snett i samhället som denna 16 åring. Hur hade din tankegång gått då?

Det är absolut inte acceptabelt att en 16 åring åker påtänd och har ihjäl en annan individ.

Gå till dig själv och ställ frågan hur du värdesätter dina närmsta


Hur förklarar du att människor kan ta andra människors liv utan att ens rynka på pannan? Det är en mänsklig omöjlighet att värdera alla lika.

Om du hade fått välja att rädda ditt barn eller din kompis ur ett brinnande hus där du bara kan rädda en, vem hade du valt? Där gör du ett val baserat på hur du värderar de två. Att inte värdera dessa två personer olika skulle enligt mig tyda på emotionell avsaknad - en maskin helt enkelt. Så du motsäger dig själv lite grann.

Dessutom, hur ser du då på våldtäcksmän, mördare, pedofiler, barnmisshandlare och allt annat jävla pack i världen? Om du tycker de personerna är lika mycket värda som exempelvis din fru, då skulle jag tyvärr säga att det är du som är sjuk.

Och så får vi ta det igen, vi har de politiker VI röstar in i olika beslutande organ, så mao får vi det vi förtjänar :gnissla



Haha, om det ändå vore så svart på vitt :D
 
Last edited:

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Sant, men det svenska rättssystemet är ju ungefär som vår politik: ett skämt :tungan



Säg det :D

Mjo, till viss del. Visst, olyckor händer, men snubben va fan påtänd. 16 år gammal. Och försökte smita. :huvet Busköra kan man väl göra, bara man vet var, när, hur och kan acceptera ev. böter.

Precis 16 år gammal. ett misslyckade och något han kommer få leva med resten av sitt liv.

Det som skrämmer mig mest är att om det inte hade varit en invandrare hade nog tonen varit annorlunda på de fåtal individer här med snevriden syn.

vad är det som gör er upprörda? att han var påtänd och både i Tensta eller...

Ni som minns vad som hände mellan broarna på nynäsvägen 2007 hur såg ni på det hela. Tappa greppet och flög in i en åskådare. Kanske var okej då han inte var påtänd. Ni kanske resonerar att det är sånt som händer.

I alla fall mycket tragiskt att flickan i Tensta dog. Hoppas 16 åringen för Lvu och hamnar på typ johannesberg och sen kommer ifrån sina gamla kompisar och grupptrycket.
 

penta 41

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2011
Ort
hemma
Hoj
En svensk
Ja visst fan har vi alla gjort något olagligt någon gång,gått mod röd gubbe,kört för fort.Men på normala människor finns någon mental spärr
som talar om att nu räcker det.Tyvärr har vi nog alldeles för många i detta land som saknar detta,Tragiskt
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Precis 16 år gammal. ett misslyckade och något han kommer få leva med resten av sitt liv.

Det som skrämmer mig mest är att om det inte hade varit en invandrare hade nog tonen varit annorlunda på de fåtal individer här med snevriden syn.

vad är det som gör er upprörda? att han var påtänd och både i Tensta eller...

Ni som minns vad som hände mellan broarna på nynäsvägen 2007 hur såg ni på det hela. Tappa greppet och flög in i en åskådare. Kanske var okej då han inte var påtänd. Ni kanske resonerar att det är sånt som händer.

I alla fall mycket tragiskt att flickan i Tensta dog. Hoppas 16 åringen för Lvu och hamnar på typ johannesberg och sen kommer ifrån sina gamla kompisar och grupptrycket.

För min del vet jag inte ens om han är invadrare på något sätt, för mig är det nästan helt likgiltigt (vore skenhelig om jag sa att det är helt likgiltigt).

Men det är ju viss skillnad på att folk som ställer sig själva i riskoråden där någon bombar på och riskerar att tappa kontrollen gentemot någon som kör kör som en dåre på en cykelväg och mejar ner en fotgängare.
I det ena fallet är ju de som dör förhoppningsvis medvetna om risken, i det andra fallet har ju den som dör väldigt lite val...

Sedan är det ju aldrig speciellt önskvärt att folk ska dö, men det är en risk man får ta med att leva. Hellre det än att bli trygghetsnarkoman...

(Och jag känner faktiskt inte till det du hänvisade till utan gick på det du sa...)

Jag håller med om att han behöver komma bort från kretsen människor han umgås i däremot.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top