engström1
Autosolemio
- Gick med
- 16 Sep 2010
- Ort
- Bromma
- Hoj
- Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Tja, samma som moppefuckon på trimmade eumoppar, fast med ett eventuellt mckort i bakfickan?
Jo samma, fast utan kvitto och körkort.
Det är mer status med stulen än egenköpt.
Det är bara töntar som köper en hoj!
Lite info från folk som jobbar i den icke politiskt korrekta verkligheten:
MITT I BROMMA. TISDAG 14 JUNI 2011 nyheter Mc-polis ska stoppa buskörning.
Polisen för en ständig kamp mot buskörning i västerort. Nyligen beslagtogs flera mopeder och crossar efter en insats med mc-poliser. I trafikpolisens beslagsgarage i Solna står mopeder, motorcyklar och crossar i rader. De flesta är från Spånga med omnejd, Bromma och Solna. Buskörning är ett stort bekymmer i västerort.
Det är ett gigantiskt problem. När vi visar oss lugnar det ner sig ett tag. Sen sätter det gång igen. Det är som att skjuta på sittande fågel, säger Hans Nilsson, chef för trafiksektionen i västerort. I garaget står cirka 120 omhändertagna mopeder. Enligt en uppskattning från Reijo Albinsson, inspektör på beslagsavdelningen, kommer det in ungefär 15 nya varje vecka. Och då rör det sig bara om mopeder som blir föremål för polisiär undersökning, mörkertalet är stort.
Det som är så synd är att de ofta tar sönder mopederna efter att de har stulit dem. Antingen bränner de upp dem eller så kör de in dem i någon vägg, säger Reijo Albinsson. För Hans Nilsson ligger lösningen på problemet i det förebyggande arbetet. Motorcrosscyklar har införskaffats till polisen för att kunna komma ikapp busåkarna, men också för att avskräcka. Gärningsmännen ska redan från början känna att det inte är någon idé att försöka köra ifrån poliserna.
Det är ofta unga pojkar det handlar om. När vi kommer på våra crosshojar vet de oftast att det inte är lönt att försöka, säger Hans Nilsson. För ett par veckor sedan genomfördes en insats där trafikpoliser på motorcrosscyklar fick fatt i två crossåkare och två mopedister. Inom en snar framtid planeras fler samordnade räder. Under april och maj i år grep och omhändertog närpolisen i södra Järva totalt 20 mopedister.
Polisinspektören Richard Essabih som arbetar särskilt med trafikfrågor märker tydligt hur mopeder och crossar har blivit statussymboler för många ungdomar. Det finns inget större intresse av att klottra här. Men mopeder är status. De kör utan hjälm, på trimmade och helst stulna fordon. Efter moppeåldern fortsätter många på samma sätt med bilar, säger Richard Essabih.
Enligt polisen uppfattas busåkning och trimning ofta som harmlösa ungdomsstreck, men enligt Hans Nilsson är det en lika vanlig inkörningsport till tyngre kriminalitet som klotter. Hans Nilsson, chef för trafiksektionen i västerort, visar upp polisens fulla beslagsgarage.
/e
Last edited: