Inte så smart 16-åring kanske!

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Tja, samma som moppefuckon på trimmade eumoppar, fast med ett eventuellt mckort i bakfickan?

Jo samma, fast utan kvitto och körkort.
Det är mer status med stulen än egenköpt.
Det är bara töntar som köper en hoj! :fakta


Lite info från folk som jobbar i den icke politiskt korrekta verkligheten:

MITT I BROMMA. TISDAG 14 JUNI 2011 nyheter Mc-polis ska stoppa buskörning.

Polisen för en ständig kamp mot buskörning i västerort. Nyligen beslagtogs flera mopeder och crossar efter en insats med mc-poliser. I trafikpolisens beslagsgarage i Solna står mopeder, motorcyklar och crossar i rader. De flesta är från Spånga med omnejd, Bromma och Solna. Buskörning är ett stort bekymmer i västerort.

Det är ett gigantiskt problem. När vi visar oss lugnar det ner sig ett tag. Sen sätter det gång igen. Det är som att skjuta på sittande fågel, säger Hans Nilsson, chef för trafiksektionen i västerort. I garaget står cirka 120 omhändertagna mopeder. Enligt en uppskattning från Reijo Albinsson, inspektör på beslagsavdelningen, kommer det in ungefär 15 nya varje vecka. Och då rör det sig bara om mopeder som blir föremål för polisiär undersökning, mörkertalet är stort.

Det som är så synd är att de ofta tar sönder mopederna efter att de har stulit dem. Antingen bränner de upp dem eller så kör de in dem i någon vägg, säger Reijo Albinsson. För Hans Nilsson ligger lösningen på problemet i det förebyggande arbetet. Motorcrosscyklar har införskaffats till polisen för att kunna komma ikapp busåkarna, men också för att avskräcka. Gärningsmännen ska redan från början känna att det inte är någon idé att försöka köra ifrån poliserna.

Det är ofta unga pojkar det handlar om. När vi kommer på våra crosshojar vet de oftast att det inte är lönt att försöka, säger Hans Nilsson. För ett par veckor sedan genomfördes en insats där trafikpoliser på motorcrosscyklar fick fatt i två crossåkare och två mopedister. Inom en snar framtid planeras fler samordnade räder. Under april och maj i år grep och omhändertog närpolisen i södra Järva totalt 20 mopedister.

Polisinspektören Richard Essabih som arbetar särskilt med trafikfrågor märker tydligt hur mopeder och crossar har blivit statussymboler för många ungdomar. Det finns inget större intresse av att klottra här. Men mopeder är status. De kör utan hjälm, på trimmade och helst stulna fordon. Efter moppeåldern fortsätter många på samma sätt med bilar, säger Richard Essabih.

Enligt polisen uppfattas busåkning och trimning ofta som harmlösa ungdomsstreck, men enligt Hans Nilsson är det en lika vanlig inkörningsport till tyngre kriminalitet som klotter. Hans Nilsson, chef för trafiksektionen i västerort, visar upp polisens fulla beslagsgarage.

:gnissla

/e
 
Last edited:

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Du verkar tro att han kommer att känna något slags samvete och må dåligt för att ha bragt henne om livet och orsakat en tragedi. Det finner jag rätt utopiskt. Troligare kommer han att hata henne för vad hon orsakat honom för hinder i hans karriär. Inte otänkbart att det i vissa kretsar kan innebära en viss status för honom också. Min gissning är att han kan inte komma fort nog till sin "krets" för att få njuta av sin nyvunna status när han alltför tidigt får "försöksbo" i egen lägenhet .

Har träffat en del bakom rubrikerna när det hänt nåt bestialiskt och förövaren är yngre. Oftast så empatilösa att de kan skratta åt vad de utsatt folk för. F ö upplever de ofta inte det som något verkligt iom att det skedde under rus, inte dom liksom vilket gör att de kan känna sig som offer istället. Får de däremot inte se färdigt tv-programmet för att de inte kan sköta sig bölar de som stungna. Något är allvarligt snett med den empatiska förmågan och synen på andra människor. Rätt många år sen för min del men de av mina gamla kollegor jag träffat intygar att de var rätt beskedliga då, fast det var mord och grejer och det har accelererat fort.

...eller också fabulerar jag.



Du beskriver just nu hur empatilösa dessa brottsliga ungdomar är. Nu till min fråga! Hur vill du beskriva din syn på dessa individer?
Har du empati och förståelse för hur förutsättningarna ser ut när man tex växer upp i Tensta.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Du beskriver just nu hur empatilösa dessa brottsliga ungdomar är. Nu till min fråga! Hur vill du beskriva din syn på dessa individer?
Har du empati och förståelse för hur förutsättningarna ser ut när man tex växer upp i Tensta.

Dribbla med mig? Skulle inte tro det.
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Dribbla med mig? Skulle inte tro det.

Kom tillbaka när du vet vad ordet Lvu betyder. När du vet hur det är att sitta i en kvv-bil och veta vart du kommer tillbringa de närmsta året. Tagit del av skottlossningar och både vårdat gärningsmän samt offer.
Skaffa dig den reela kompetensen sen kan vi diskutera
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Kom tillbaka när du vet vad ordet Lvu betyder. När du vet hur det är att sitta i en kvv-bil och veta vart du kommer tillbringa de närmsta året. Tagit del av skottlossningar och och både vårdat gärningsmän samt offer.

Då kan vi diskutera vidare

Gör det att man måste köra ihjäl 13åringar?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Kom tillbaka när du vet vad ordet Lvu betyder. När du vet hur det är att sitta i en kvv-bil och veta vart du kommer tillbringa de närmsta året. Tagit del av skottlossningar och både vårdat gärningsmän samt offer.
Skaffa dig den reela kompetensen sen kan vi diskutera

Håller nog inne med vad jag vet så kan du få känna dig viktig. Din dubbelmoral har du koketterat med i andra diskussioner och tro mig, jag känner igen den retoriken.
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Gör det att man måste köra ihjäl 13åringar?

Tror du att din syn och ilska gör att detta problem vi har i samhället blir löst!!

Att individen som kör ihjäl denna flicka är sjukt tragiskt men skall vi sänka oss ner på hans nivå och bli empatilösa mot honom och bara häva ut och skicka ut aset. Ni får mer än gärna skriva det ni gör. Jag är sjukt nöjd med min syn och filosofi för utan de skulle jag aldrig kunna jobba med det jag gör.

Håller nog inne med vad jag vet så kan du få känna dig viktig. Din dubbelmoral har du koketterat med i andra diskussioner och tro mig, jag känner igen den retoriken.

Måste hylla dig för den enastående förmågan du har att försvara dig:tummenupp
 
Last edited:

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Tror du att din syn och ilska gör att detta problem vi har i samhället blir löst!!

Att individen som kör ihjäl denna flicka är sjukt tragiskt men skall vi sänka oss ner på hans nivå och bli empatilösa mot honom och bara häva ut och skicka ut aset. Ni får mer än gärna skriva det ni gör. Jag är sjukt nöjd med min syn och filosofi för utan de skulle jag aldrig kunna jobba med det jag gör.


Ärligt talat är det inte ett jobb som egentligen inte skulle behövas om det hade varit annorlunda?
Sen samtidigt kan jag beundra att man ens vill ta sig an dem.

Märk väl att detta är mina ord och tankar.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tror du att din syn och ilska gör att detta problem vi har i samhället blir löst!!

Att individen som kör ihjäl denna flicka är sjukt tragiskt men skall vi sänka oss ner på hans nivå och bli empatilösa mot honom och bara häva ut och skicka ut aset. Ni får mer än gärna skriva det ni gör. Jag är sjukt nöjd med min syn och filosofi för utan de skulle jag aldrig kunna jobba med det jag gör.



Måste hylla dig för den enastående förmågan du har att försvara dig:tummenupp

Är varken ilsken eller empatilös, dock jävligt apatisk. :rolleyes:
 

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Du verkar tro att han kommer att känna något slags samvete och må dåligt för att ha bragt henne om livet och orsakat en tragedi. Det finner jag rätt utopiskt. Troligare kommer han att hata henne för vad hon orsakat honom för hinder i hans karriär. Inte otänkbart att det i vissa kretsar kan innebära en viss status för honom också. Min gissning är att han kan inte komma fort nog till sin "krets" för att få njuta av sin nyvunna status när han alltför tidigt får "försöksbo" i egen lägenhet .

Har träffat en del bakom rubrikerna när det hänt nåt bestialiskt och förövaren är yngre. Oftast så empatilösa att de kan skratta åt vad de utsatt folk för. F ö upplever de ofta inte det som något verkligt iom att det skedde under rus, inte dom liksom vilket gör att de kan känna sig som offer istället. Får de däremot inte se färdigt tv-programmet för att de inte kan sköta sig bölar de som stungna. Något är allvarligt snett med den empatiska förmågan och synen på andra människor. Rätt många år sen för min del men de av mina gamla kollegor jag träffat intygar att de var rätt beskedliga då, fast det var mord och grejer och det har accelererat fort.

...eller också fabulerar jag.


Tro och tro, hoppas iaf. Det du beskriver skulle i min värld klassas som en extremist, stämplad väldigt grovt kriminell. Får ej förglömmas att detta var en olycka och ej överlagt mord. Så jag skulle inte tro att ditt resonemang gäller för majoriteten av kriminella; men å andra sidan har jag inget som backar upp vad jag tror. Jag skulle nog måla upp det såhär: två personer kör ihjäl vars en flicka. Båda skrattar åt det och hånar offret i sina umgängeskretsar som du säger. En av dem går hem och gråter sig till sömns. Den som gråter har fått ett litet straff iaf, och jag hoppas killen är en av den sorten.

Däremot håller jag med om vad du säger, vissa människor saknar så mycket empati att man är sugen på att skrapa bort en massa hud för att se om man når ner till metallen... :rolleyes: Tyvärr klättrar denna empatibrist allt längre ner på åldersstegen. Kolla bara på förskolor/skolor...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tro och tro, hoppas iaf. Det du beskriver skulle i min värld klassas som en extremist, stämplad väldigt grovt kriminell. Får ej förglömmas att detta var en olycka och ej överlagt mord. Så jag skulle inte tro att ditt resonemang gäller för majoriteten av kriminella; men å andra sidan har jag inget som backar upp vad jag tror. Jag skulle nog måla upp det såhär: två personer kör ihjäl vars en flicka. Båda skrattar åt det och hånar offret i sina umgängeskretsar som du säger. En av dem går hem och gråter sig till sömns. Den som gråter har fått ett litet straff iaf, och jag hoppas killen är en av den sorten.

Däremot håller jag med om vad du säger, vissa människor saknar så mycket empati att man är sugen på att skrapa bort en massa hud för att se om man når ner till metallen... :rolleyes: Tyvärr klättrar denna empatibrist allt längre ner på åldersstegen. Kolla bara på förskolor/skolor...

Stämde på alltför många av dem jag träffat men jag jobbar inte heller med det längre. Tror man måste ha hopp också när man jobbar i det, så din syn är nog bättre än min. Jag kan å andra sidan ägna mig åt att vara retrospektiv och väga det mot den utveckling jag ser eller tycker mig ana.

För övrigt var väl olyckan en inte alldeles överraskande följd av en fin cocktail av olika sorters skit.

Fridens.
 

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
norrtelje
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Hur skall man kunna förebygga och motverka när man har fel människosyn.

Hårda ord här på forumet, skicka tillbaka svinet osv. Med den inställningen kommer klyftan bara växa. Tur att vissa här inne inte jobbar med inom vården/socialtjänsten. Men som sagt alla dessa ord är nog bara svamel, för när man är ute i det verkliga livet är alla människor lika värda osv.

Nej alla människor är inte lika värda, iaf inte för mig.

Nu som exempel denna killen som ställt till med det här, hade han uppfört sig som folk hade inte problemet funnits och därmed ingen klyfta heller.
Oavsett vart man kommer ifrån ska man hålla sig till svenska lagar och regler när man är här och gör man inte det så torde man inte heller vara välkommen.
Oavsett om man är svensk eller arab eller vad fasiken man nu kommer ifrån borde man få en enkelbiljett till typ Sibirien eller annat otrevligt ställe vid grövre brott för det känns lite väl hårt om det gäller att palla ett äpple eller två.
 

Fortis

Spaca mullo off.
Gick med
9 Oct 2010
Ort
Skåneland
Hoj
Kawasaki
Nej alla människor är inte lika värda, iaf inte för mig.

Nu som exempel denna killen som ställt till med det här, hade han uppfört sig som folk hade inte problemet funnits och därmed ingen klyfta heller.
Oavsett vart man kommer ifrån ska man hålla sig till svenska lagar och regler när man är här och gör man inte det så torde man inte heller vara välkommen.
Oavsett om man är svensk eller arab eller vad fasiken man nu kommer ifrån borde man få en enkelbiljett till typ Sibirien eller annat otrevligt ställe vid grövre brott för det känns lite väl hårt om det gäller att palla ett äpple eller två.

:tummenupp
 
Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Skicka såna här svin till öknen där det pågår krig å skit. Sen bombar vi skiten ur hålan och så vipps har vi en crossbana!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Såg att i USA fick en rattfyllerist som kört ihjäl en människa sin dom 9 år. För en olycka. Han dömdes inte för att ha gjort det med avsikt (mord). För mord gissar jag det blivit mer.
Tyvärr läser jag då och då i tidningarna att förbrytare som ska till rättegång, under väntetiden på domstolsförhandling begår ytterligare brott. Vilken det är i praktiken helt fritt att göra. Samma straff för 100 inbrott som för 75 inbrott. Detta gör att åklagaren aldrig lägger fram mer än vad som behövs för "maxstraff". Vilket kan leda till märkliga konsekvenser.
 

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Stämde på alltför många av dem jag träffat men jag jobbar inte heller med det längre. Tror man måste ha hopp också när man jobbar i det, så din syn är nog bättre än min. Jag kan å andra sidan ägna mig åt att vara retrospektiv och väga det mot den utveckling jag ser eller tycker mig ana.

För övrigt var väl olyckan en inte alldeles överraskande följd av en fin cocktail av olika sorters skit.

Fridens.


Så sant som det är sagt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top