powerglide
Glad amatör
Vad har du i mitten då?Scala har class 1 och där är effekt längden ca 100m så mellan 2 G4 produkter kan man teoretiskt komma 200m innan det bryts.
Signalen når bara 100 meter med den effekten.
Vad har du i mitten då?Scala har class 1 och där är effekt längden ca 100m så mellan 2 G4 produkter kan man teoretiskt komma 200m innan det bryts.
Jo jag kan det där men det är inte vad jag pratar om. Med "radio" menar jag och dom flesta någonting helt annat än bluetooth-protokollet när man pratar intercom även om nu bluetooth i sig även det skickas via luften. Av vad jag fått förklarat för mig av handlare och andra är det bluetooth-protokollet som används mellan G4 enheterna och att man fått upp räckvidden rejält. Det är den förklaring som jag fått. Med "radio" menar jag vilket jag skrivit några gånger nu radiosändare där inte bluetooth-protokollet ingår. Typ Peltor-, Guldvinge-, Harley-intercom....
100m per enhet är max vad en G4 kan ge. Så har man 2 enheter och signalen möts i mitten blir det 200m.
Skärp er? Svara på frågan istället. Används blåtand för att kommunicera mellan två G4-enheter? I dom flestas värld är det en gigantisk skillnad på ett rent radiobaserat system likt dom som t.ex. Peltor säljer, dom system som sitter på Guldvingarna/HD Ultra Classic etc i jämförelse med ett bluetooth-baserat system. Ja, bluetooth skickas också via luften men där slutar likheterna.
Nå, har ni kommit fram till vad jag ska ha då? Gillar som sagt ratten på Sena SMH10 men den verkar inte direkt överlägsen på räckvidd.
G4 är specat till 1.6km räckvidd mc till mc. Låter inte som blåtand?
Inte bluetooth-standarden som används till mobiltelefoner och annat men det som sagts till mig av handlare och annat är att det faktiskt är bluetooth som används och om det nu stämmer så har jag inte en aning vad dom gjort för att skrämma upp räckvidden till 1,5 kilometer i öppen terräng. Om det kommer skit emellan enheterna så bryts mottagningen. Vi använder G4 själva som det är nu och har även föregångaren Q2 i ett par hjälmar som vi körde med i ett par år. Q2:an har faktiskt några fördelar framför G4´n. Alternativt att det kommit en ny firmwareuppdatering till G4:an. Ska kolla upp detta. Volymen räcker inte till och det är svårt att höra vad den andra säger allt som ofta. Det problemet hade vi inte med Q2:an trots att räckvidden är kortare.
Någon som vet vad ett fullt peltor-system skulle kosta? Då får man iallafall överlägset bäst ljud och räckvidd.
Någon som vet vad ett fullt peltor-system skulle kosta? Då får man iallafall överlägset bäst ljud och räckvidd.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|