X-up skrev:Fram med kättingen!
hrc skrev:Hur många gånger skall vi behöva gå igenom det här här på forumet? Det heter KETTING och inget annat. (Skall förresten trycka upp Ketting Jeng-hoods om ett tag. Intresserade köpare är välkomna att höra av sig.) Sedan tror jag att i en del andra länder skulle man inte bry sig så mycket om en sån här sak. Man skulle kanske rentav skratta åt det, vad vet jag?
hrc skrev:Jag må vara lite trög efter en pall öl under en vecka på åland men vad kan "annat lämpligt huvudskydd" tänkas vara? En STP-keps? Märkligt.
X-up skrev:Tänk vad mycket nytta man kan ha av den, allt från att låsa fast sin hoj vid något fast föremål till att ha som fett halsband alá gringo!
Ok. Men vad hjälper en sådan vid en olycka i högre fart än 20-30 km/h? Hur kan en lagom liten riktig hjälm vara mer till skada än nytta? Vem utfärdarde dessa rekommendationer? Hände detta i samma land som det som nyligen lagförde en person för att denne suttit och rullat på sin motorcykel utan hjälm? Jisses, utvecklingen går sannerligen framåt!KZ skrev:t.ex. cyckelhjälm eller hokeyhjälm, problemet är att MC-hjälmar är för tunga för barn och ofta ställer till med mer skada än nytta.
det var inte många år sen man rekommenderade barn under sju år att åka utan hjälm på MC
hrc skrev:Ok. Men vad hjälper en sådan vid en olycka i högre fart än 20-30 km/h? Hur kan en lagom liten riktig hjälm vara mer till skada än nytta? Vem utfärdarde dessa rekommendationer? Hände detta i samma land som det som nyligen lagförde en person för att denne suttit och rullat på sin motorcykel utan hjälm? Jisses, utvecklingen går sannerligen framåt!
freddexwing skrev:Just det och det är väl knappast polisen som vill driva detta vidare.
/fredde
Inskickat av jens_rock
Djävla nazisnutar som bryr sig om sånt. Var säkert samma snut som i Västerås försökte få mig att erkänna en röd-körning fast det bara var gult
Inskickat av freddexwing
Öhh... ja "Ironah Nzeribe" låter väldigt tyskt... eller vad tycker du?
/fredde
GlennB skrev:Nej, alltså var lagen alldeles utmärkt förut, det stora problemet i sammanhanget är snarare att polisen inte har några resurser för den typen av brott och därför inte utreder dom.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|