Intressekoll: trip till sveriges roligaste väg inom kort, 24h trip..

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
fogerty skrev:
Skicka pm när ni ska köra "där uppe", letade efter den sträckan en gång men hittade ej. Jag hänger gärna på nån gång som sagt
:tummenupp
Då får du gärna säga till mig när ni åker, för jag vill med jag med!
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Hur långt är det från Gbg i runda slängar?
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Zam skrev:
ca 15mil skulle jag gissa
Det är ju ingenting ju.. det är som en tur runt lygnen.... fast det kanske är motorväg ni menar??

Skit samma får ja kotet så är ja med iallafall :banana alltid kul me småå utflykter
 

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Antingen E6an eller 45an upp till Håverud, iofs kan man köra gamla göteborgsvägen, vad den nu heter, den som går på andra sidan lilla edet och kommer fram inne i trollhättan. Det blir längre, men roligare väg.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Zam skrev:
Antingen E6an eller 45an upp till Håverud, iofs kan man köra gamla göteborgsvägen, vad den nu heter, den som går på andra sidan lilla edet och kommer fram inne i trollhättan. Det blir längre, men roligare väg.
Ska du dit? i så fall kan vi ju komma övverens om nån väg som ser bra ut, så åker vi tillsammans upp?? Annars kommer ja ju tappa bort mig så villse i hatten som ja e.... :hihi
 

Fredrik

Långsam..
Gick med
3 May 2004
Ort
ÅMÅL
Hoj
hojlös.. :(
IronMike skrev:
Nice.. Jo det finns flera ruskigt bra vägar. Inte för att verka vara allan - men jag har varit typ överallt i sverige, och ska jag klassa de 5 bästa mc-vägarna i sverige, så finns alla 5 i dalsland.. Varenda väg i princip, är bättre än den skönaste väg som finns i stor-sthlm. Många missar ju något kan man säga...

Håverud-tisselskog är rankad nr1, sen finns det flera vägar, dels mot bengtsfors från fengefors, men även närmre norska gränsen (halden..) .. även vägen mellan fengefors-dals långed, samt vägen mellan frösskog till åmål är klockren, dock lite dålig asfalt på sina ställen.. Men vilka vägar! Man hittar nya vägar varje år, förra året åkte jag en väg i närheten av laxsjön, norr om baldersnäs (norr om dals långed), den var rätt lik håverud-tisselskog, fast mer flack och snabb...

Det är som att vara i hoj-himlen.

Dock måste man se upp för vilt. Älgar är ett stort hot, framförallt vid skymning och gryning, men man vet aldrig när de dyker upp. Enl erfarenhet håller do msig till ett stråk som går från Fengefors, neråt Frösskog, vidare genom skogen bakom "ronja rövardotter berget" (där dom spela in den filmen) .. samt neråt bengtsfors - är som värst...

Vägen mellan Fröskog och Åmål asfalterades om i somras är nyasfalterad och kanonfin.

Håller med om att vägen mellan Håverud och Tisselskog är riktigt skön, har tyvärr inte kört den ännu i år men det kommer att ske snarast.
Andra bra vägar som finns är tex vägen mellan Bengtsfors och Halden och även från Halden till Dals ED.

Om man kommer söderifrån kan jag rekommendera vägen mellan Uddevalla och Frändefors, man tar 172:an norrut och svänger av mot Frändefors några km norr om Uddevalla

Det finns som sagt mycket bra vägar häromkring :tummenupp
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Nån som känner för att åka dit i morron vid lunchtid? om det är uppehåll vill säga, finns ganska roliga vägar dit upp för att slippa 45;an, ni som kommer från gbg-hållet kan ju stoppa te vid bike o hämta upp mej mvh //peter
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
red_ninja skrev:
Nån som känner för att åka dit i morron vid lunchtid? om det är uppehåll vill säga, finns ganska roliga vägar dit upp för att slippa 45;an, ni som kommer från gbg-hållet kan ju stoppa te vid bike o hämta upp mej mvh //peter
Imorgon?? gisses. det va snabba ryck... njae, jag måsste hinna med uppkörningen först så det blir nog inge med det, om inte min handledare är ledig imorgon och vill köra ditupp så....
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Miss_Orchidee skrev:
Det är ju ingenting ju.. det är som en tur runt lygnen.... fast det kanske är motorväg ni menar??

Skit samma får ja kotet så är ja med iallafall :banana alltid kul me småå utflykter

inte mycket motorväg över huvud taget, du trixar ut ur sta`n mot torslanda o vidare mot säve för att sedan ta gamla vägen från kungälv upp till Edet därefter så blir det en km riksväg innan man tar av höger mot Åsbräcka/Upphärad o kör genom sjuntorp, alternativt kör rätt fram vid edetkrysset o tar över Hjärtum, en smaksak, och sedan in mot centrum i THN o över till västra sidan av älven vidare mot VBG, väl utanför stora staden VBG så svänger man höger strax norr om bilskroten (står ekenäs) tror jag, c;a 3-4 mil krokväg ända upp till Mellerud, nu är du nästan framme vid (banan) brudfjället //p
 

IronMike

Guest
Ni som bor på "bästkusten" *host*...

Om ni drar dit å tjyvåker före mej, så kan ni väl kanske dokumentera me lite bilder / filmer, så man har nåt att gotta sej med sålänge :)

..sen vore det även kul att styra upp en träff där borta, en fika i håverud me sporthojbröderna å systrarna från wästkusten. Kan nog bli ett gäng från sthlm som kommer ner :yoparty
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Miss_Orchidee skrev:
Imorgon?? gisses. det va snabba ryck... njae, jag måsste hinna med uppkörningen först så det blir nog inge med det, om inte min handledare är ledig imorgon och vill köra ditupp så....

prata med snubben ikväll då; säg att du bjussar på lunchen!! :) :)
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
hehe, njadu, han ska ju jobba dessvärre.. och ja ska till frissan nu.... ser ut som en jävla morot i håret just nu.... :3freak

Jag åker med när "Alla" andra åker med....
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag tycker den vägen är alldeles för långsam och smal, iallafall för en 1000-kubiks sporthoj. Bara tvåans växel hela vägen, och en massa blinda kurvor. Blir inget flyt i körningen om man försöker åka raskt.
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
TROR det var just den vägen vi tog förrförra säsongen när vi skulle ner till Grebbestad. Det var iaf en fruktansvärt krokig smal väl, men väldigt mycket nivåskillnader. Det fanns även några luriga ställen där man kom över ett krön, och trodde man visste hur vägen gick, men fick se att den tvärsvängde åt vänster för att sedan ta höger. Va nära att lägga omkull där en gång, och som Valmers säger så är det svårt att få flyt i körningen. Det värsta tyckte jag dock var att man nästan inte hade någonstans att ta vägen när man fick möte . .

Underbar väg förövrigt dock :hihi
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top