Intressekoll: trip till sveriges roligaste väg inom kort, 24h trip..

IronMike

Guest
red_ninja skrev:
har för mej att det finns en Uno x automatstation i Håverud!
Finns en mack intill mitt landställe, från macken till tisselskog-håverud omr tar det 10 min +- lite =) finns iaf 3-4 mackar påvägen om man tar stora rundan (den som fanns på karta föregående sida..)

Haha, men ska jag vara ärlig, så kan jag räkna alla mackar i dalsland på en hand typ..

--
ett flak öl och en stoooor grill:)
--

Japp!!! :fyllisar .. lite lantis-tjejjor skulle inte va helt fel heller. Tror jag får börja internet-ragga på typ lunarstorm redan nu hehe

the_wall

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
.......
Var där idag och körde med R6:an, blev 40 mil totalt idag, åkte från Gbg.
Möte faktiskt en hel del bilar, beror väl på att det var lördag och att det var mitt på dagen.
Väldigt variationsrik väg :).
Fick en del aha upplevelser måste jag säga, det var inte speciellt lätt att memorera sträckan.
Lär åka mer i Dalsland. :tummenupp

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Låter intressant, förhoppningsvis kan man åka med Sthlmsgänget. Synd att jag inte har SV650n kvar, låter som en idealisk väg för en SV.

the_wall

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
.......
Japp 600cc är nog lagom, jag låg hela tiden på 2-3:an.
När jag åkte upp åkte jag gamla vägen till Trollhättan och sen 45:an, men man kan åka den lilla biten brevid 45:an istället om man vill.
Det är ungefär 15 mil från gbg-håverud. :)

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Smutt väg! :yoparty Haft nöjet köra den ett par gånger :) Lite av samma känsla/stuk som Roslagsvägen mellan Hargshamn och Hallstavik, som går under benämnigen "berg och dal-banan" :D Lockande hänga på, men tyvärr svårt på den här sidan midsommar, nästan alla helger bokade redan... :( men kommer kanske åt det hållet lite senare i sommar!

Minnet sviktar kanske, men finns det inte en riktigt hyfsad hojväg, inte samma stuk som Håverud-vägen, men längre, öppen, bredare, men jäkligt go, om man efter att ha kört Håverudsvägen norrut, sedan viker västerut en bit, på någon tråkig Riksväg, och så sedan rakt ner mot kusten. Sitter i alla fall kvar som en trevligt minne från en Sverigetour vi gjorde för 4 år sedan.

Måste komma ut på lite nya vägar igen, blir i långa loppet träligt med "dom gamla vanliga" runt Tokholm... :gnissla

/B

gamle svarten

Avliden medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
GIXXER 750 -00 såld och en risig sp1:A_00 STULEN
IronMike skrev:
Finns en mack intill mitt landställe, från macken till tisselskog-håverud omr tar det 10 min +- lite =) finns iaf 3-4 mackar påvägen om man tar stora rundan (den som fanns på karta föregående sida..)

Haha, men ska jag vara ärlig, så kan jag räkna alla mackar i dalsland på en hand typ..

--
ett flak öl och en stoooor grill:)
--

Japp!!! :fyllisar .. lite lantis-tjejjor skulle inte va helt fel heller. Tror jag får börja internet-ragga på typ lunarstorm redan nu hehe

vi tankar naturligtvis på PREEM i dals långed! då blir syrran o svågern glada!

slutet av månaden passar mig bäst.....när man fått lite mer deg att leka bort :rolleyes:

gamle svarten

Avliden medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
GIXXER 750 -00 såld och en risig sp1:A_00 STULEN
Ace Niki skrev:
Låter intressant, förhoppningsvis kan man åka med Sthlmsgänget. Synd att jag inte har SV650n kvar, låter som en idealisk väg för en SV.

men jösses! du har ju en kurvsmiskarmaskin av guds nåde!

synd att det kom bilar emellan idag vid bulten,hade vart skojj och se om jag hade kunnat hålla jämt med hundkojjan..... :tummenupp

IronMike

Guest
benkar skrev:
Smutt väg! :yoparty Haft nöjet köra den ett par gånger :) Lite av samma känsla/stuk som Roslagsvägen mellan Hargshamn och Hallstavik, som går under benämnigen "berg och dal-banan" :D Lockande hänga på, men tyvärr svårt på den här sidan midsommar, nästan alla helger bokade redan... :( men kommer kanske åt det hållet lite senare i sommar!

Minnet sviktar kanske, men finns det inte en riktigt hyfsad hojväg, inte samma stuk som Håverud-vägen, men längre, öppen, bredare, men jäkligt go, om man efter att ha kört Håverudsvägen norrut, sedan viker västerut en bit, på någon tråkig Riksväg, och så sedan rakt ner mot kusten. Sitter i alla fall kvar som en trevligt minne från en Sverigetour vi gjorde för 4 år sedan.

Måste komma ut på lite nya vägar igen, blir i långa loppet träligt med "dom gamla vanliga" runt Tokholm... :gnissla

/B
Kan rabbla upp ett tiotal sträckor runt omkring Dalsland -varpå varje sträcka i sig är tio gånger trevligare än t ex slingerbulten. Finns otroligt mkt vägar, man hittar nya varje år känns det som =)

Landskapet är ofta kuperat, massor sjöar och berg. Finns inte en enda rak eller tråkig väg :banana

Nåt som gör det så skoj, är att "transport-sträckorna" till de grymma sträckorna, är hur skoj som helst bara dom i sig...

Gamle svarten: kan vi göra =) hehe har ett ragg i dals långed, tar gärna en sväng förbi där å tankar, å plockar upp henne bakpå..

the_wall: man blir ju inte annat än avis :) .. ett tips är att fortsätta mot Fengefors när du kommit fram till Tisselskog från Håverud. När du kommer till Fengefors, följ skyltarna mot Åmål .. där har du en kalas-väg, lite bredare och snabbare, blir skönt efter att ha brottats med långsammare vägar. Därefter från Åmål till Bengtsfors, via mindre vägar. Grym runda :tummenupp

Ps: ni från westside, ta gärna lite bilder om ni är ute och åker runt. Vore kul att väcka lite minnen till liv, samt kul för de som inte haft nöjjet att åka där...

Mvh

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
gamle svarten skrev:
men jösses! du har ju en kurvsmiskarmaskin av guds nåde!
Förvisso, det finns en anledning varför man köpte sig gixxer schufemti ;) Men du har uppenbarligen inte kört SV, den är ännu mer perfekt för ultrasmåvägar.

Kan vi bestämma typ 2 möjliga helger, så kan vi dra iväg första bästa helgen av dessa (map väder)? Vore verkligen en nice miniweekend.

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
Ironmike hur många finns det plats för? Jag hänger mer än gärna på när som helst utom nästa helg (27-28/5) Ge mig klar tecken så börjar jag tokragga på lunar. :rofl

IronMike

Guest
Murra skrev:
Ironmike hur många finns det plats för? Jag hänger mer än gärna på när som helst utom nästa helg (27-28/5) Ge mig klar tecken så börjar jag tokragga på lunar. :rofl
Vad säger ni om nästa helg ? ... alltså första helgen i juni?? eller andra helgen i juni..?

Ang platser så är det obegränsat, ju fler desto bättre iom, att vi gärna vill spärra av vägen typ vid gryningstid - så kan vi dela upp det hela smidigt!

Hojta till lite här i tråden, så jag får en uppfattning ang intresse.....så startar jag en ny tråd, samt raggar upp lite västkustfolk som kan joina! Som det ser ut nu, enl pm etc, så är det minst 5 gubbar som är garanterat på.

Vä framme i "baslägret" finns det ett par sängplatser samt 4000 kvadratmeter tomt att tälta på .... det kommer bli grillning och några öl kvällstid, även fint fiske för den som vill! Dusch/toalett i sedvanlig bemärkesle finns - samt tv med kanal 1,2 och 4an ibland hehe

I kombination med denna "hoj-weekend"/24 timmars tripp, finns även lite skoj att se på, som t ex ronja rövardotter berget intill våran stuga, baldersnäs herrgård med mysigt cafe, akvedukten i håverud - eller om intresse finns, även en snabb tripp mot halden i norge, och ruskigt kuperad terräng/vägar!

Hojta till i denna tråd vid fortsatt intresse, sen lägger jag upp en ny tråd med mer info !

Mvh

Micke

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Såld.
Jovars, är allt inriktad på att åka med! Tyvärr så lär jag svikta om det ska bli regn vid aktuell helg.......

Håller koll på den NYA tråden då.

IronMike

Guest
Gixxer 1 skrev:
Jovars, är allt inriktad på att åka med! Tyvärr så lär jag svikta om det ska bli regn vid aktuell helg.......

Håller koll på den NYA tråden då.
Japp vädret är ju inte alltför trevligt....får nog avvakta ytterliggare någon vecka, så att de är säkert att de blir fint :)

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Såld.
IronMike skrev:
Japp vädret är ju inte alltför trevligt....får nog avvakta ytterliggare någon vecka, så att de är säkert att de blir fint :)
:tummenupp håller med om det, alltid roligare när det åtminstonde är torrt väglag när det ska gasas. Speciellt när det handlar om fina, kurviga vägar som det ska finnas gott om däruppe.

IronMike

Guest
Känner på mig att nästa helg kommer med fint väder! :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...