Invandrare/Utlänningar

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Ok, eftersom du inte verkar ge dig så ska jag förklara vad jag menade med att "beställa vetenskap efter egna riktlinjer":
Vi kan ta det här med HIV t ex. eftersom HIV mestadels drabbar fattiga länder så görs det inte extremt mycket forskning kring ett botemedel, i jämförelse mot vad det skulle göras om t ex 35% av USA's invånare skulle drabbas.
Jag ska faktiskt stödja dig lite här. Givetvis styrs forksning av olika ekonomiska incitament! Gvietvis kan du "köpa" forksare och forskningliknande rapporter!
Nu har väl ingen påstått att forksning skulle vara rättvis eller moralisk iofs, tvärtom läggs det enorma resurser på olika projekt som mest har syfte att utveckla olika system för att skada våra medmänniskor.

Men, och detta är ett viktigt men, forskningen har olika system för att sklija ut mer eller mindre bra/styrd/köpt forskning (Nu sklijer jag iofs inte på grund- och tillämpad forkskning), den främsta metoden är de vetenskapliga journalerna med sitt system av "peer-review". Inget vattentätt skott men i all fall sker en koll av hur du har lagt upp forskningen och om resultaten knyter an till annan likanande forskning, och de som kollar dig är dina konkurrenter om sagda begränsade resurser.
Så lite förenklat: Är det publicerat är det troligen rätt ok, om än fel har förekommit.

På den här sidan är det ju t.ex. en hel del som vet att det inte förekommer något klimathot. Å de lägger gärna upp och visar grafer o.likn om det. Men tittar du på publicerade artiklar om klimathot förekommer det ingen debatt om annat än hur och hur mycket. Men att det förekommer en av männsikan påverkad klimatförändring hittar du inte i publicerade artiklar.
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Jag ska faktiskt stödja dig lite här. Givetvis styrs forksning av olika ekonomiska incitament! Gvietvis kan du "köpa" forksare och forskningliknande rapporter!
Det kan man inte alls!:mad: Du har ingen susning om vad begreppet "vetenskaplighet" innebär och vad som skulle hända de forskare som helt ignorerade vikten av "god vetenskaplighet"... Fråga Korvgubbe så får du se!!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag ska faktiskt stödja dig lite här. Givetvis styrs forksning av olika ekonomiska incitament! Gvietvis kan du "köpa" forksare och forskningliknande rapporter!
Nu har väl ingen påstått att forksning skulle vara rättvis eller moralisk iofs, tvärtom läggs det enorma resurser på olika projekt som mest har syfte att utveckla olika system för att skada våra medmänniskor.

Men, och detta är ett viktigt men, forskningen har olika system för att sklija ut mer eller mindre bra/styrd/köpt forskning (Nu sklijer jag iofs inte på grund- och tillämpad forkskning), den främsta metoden är de vetenskapliga journalerna med sitt system av "peer-review". Inget vattentätt skott men i all fall sker en koll av hur du har lagt upp forskningen och om resultaten knyter an till annan likanande forskning, och de som kollar dig är dina konkurrenter om sagda begränsade resurser.
Så lite förenklat: Är det publicerat är det troligen rätt ok, om än fel har förekommit.

På den här sidan är det ju t.ex. en hel del som vet att det inte förekommer något klimathot. Å de lägger gärna upp och visar grafer o.likn om det. Men tittar du på publicerade artiklar om klimathot förekommer det ingen debatt om annat än hur och hur mycket. Men att det förekommer en av männsikan påverkad klimatförändring hittar du inte i publicerade artiklar.

Jag kan inget om forskning, som ni säkert alla redan listat ut, men jag tänkte på det här i bilen i morse. Det var någon fjant på P1 som var kirurg och fd trafiksäkerhetstönt som ville att lastbilar och vanliga trafikanter skulle skiljas åt på vägarna eftersom 4 av 10 dödsolyckor (eller ännu större andel) hade ett tungt fordon inblandat, de allra flesta var lastbilar. Så, kontentan var att lastbilar är jättefarliga.
Smatidigt har vi ju alla fått lära oss att det är farten som måste sänkas, det är jättefarligt att köra fort.
Inget av det är säkert fel men man undrar ju hur relevant det är.
4 av 10 dödsolyckor är med lastbil. Ok. Då vill en fjant ta bort lastbilarna.
Samtidigt kanske (!) 1 av 10 inkluderar rattfylla och 3 av 10 nyblivna bilförare. Av de 4 dödsolyckorna kommer då nästan en bero på att bilföraren är oerfaren. Kanske. Ingen vet. Tydligen.

Vad gäller klimathot tror jag du har fel dock, jag vet att SvD upplät ungefär 1x1 mm till en som påstod att det var trams i deras stora klimatbilaga som man kunde beställa här om året.

Fel, fel, fel, du har fel, fel, fel, fel du har det. :banana :blah
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
Blev bara så j-a trött på Idris påhopp o insunationer.Typ ,Skåningar är till stor del rasister o obildade.Jag har typ flottaste kåk,bil o mc i grannskapet o alla tittar hatiskt.
Idris vill framstå som klok o fördomsfri men glömt sopa framför egen dörr.
Han påstod att jag var nån smygrasist.Var han fått det ifrån vette fan.
Blir inte klok pån.
Tror inte dom är avundsjuka på honom om han cashat allt själv.
Dom tycker nog bara att han är en dryg jäkel o konversera med.

när jag såg dina hjärndöda kommentarer, och inte bara dina faktiskt om man ska vara rättvis, kunde jag inte låta bli att skriva ett sånt idiotiskt inlägg som jag gjorde, men jag kan åtminstone stå för det. jag är varken klokare än nån annan eller helt fördomsfri heller för den delen,
var man än surfar på SH så dyker det upp inlägg om invandrare, spelar egentligen ingen roll vad det än handlar om för ämne.. vilket blir fruktansvärt tröttsamt. speciellt när det bara är snack från obildade omedvetna nissar som inte har en jävla aning om vad det handlar om, utan bara en massa dryga och förnedrande kommentarer, men när en blatte slår tillbaka med samma mynt, så blir det ett jävla liv! inte så kul? eller hur? alla dom som försöker besvara inläggen med fakta blir hånade och aldrig besvarade, utan möts av fjanteri...

Försök och fatta varför invandrare kommer hit! varför stannar vi inte i våra länder? Varför begås det brott?

istället för att hela tiden skylla på att invandrare är mer benägna att begå brott,
viken nisse som helst fattar det det egentligen, men man lyssnar hellre på myter och läser Aftonbladet istället.
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
när jag såg dina hjärndöda kommentarer, och inte bara dina faktiskt om man ska vara rättvis, kunde jag inte låta bli att skriva ett sånt idiotiskt inlägg som jag gjorde, men jag kan åtminstone stå för det. jag är varken klokare än nån annan eller helt fördomsfri heller för den delen,
var man än surfar på SH så dyker det upp inlägg om invandrare, spelar egentligen ingen roll vad det än handlar om för ämne.. vilket blir fruktansvärt tröttsamt. speciellt när det bara är snack från obildade omedvetna nissar som inte har en jävla aning om vad det handlar om, utan bara en massa dryga och förnedrande kommentarer, men när en blatte slår tillbaka med samma mynt, så blir det ett jävla liv! inte så kul? eller hur? alla dom som försöker besvara inläggen med fakta blir hånade och aldrig besvarade, utan möts av fjanteri...

Försök och fatta varför invandrare kommer hit! varför stannar vi inte i våra länder? Varför begås det brott?

istället för att hela tiden skylla på att invandrare är mer benägna att begå brott,
viken nisse som helst fattar det det egentligen, men man lyssnar hellre på myter och läser Aftonbladet istället.

RÄTTNING detta inlägg var till yammakalle!!
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
frågan är varför du är så upprörd?
Jag är inte upprörd. Jag är bara förvånad över att en person som varit registrerad på forumet snart ett år fortfarande inte förstår poängen med knappen "Ändra".
 

Bacchus

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Inte ute
Hoj
en liter twin
RÄTTNING detta inlägg var till yammakalle!!

Du e ju en kul kille,Idris
Var får du allt ifrån?
Ursäkta mig,men har du läst mitt cv?Inte?Okay.
Var har du nu sett mina rasistiska inlägg som du påstår?
Sista gången j tar skit från dig.Läs på innan fingret slinter på tangentbordet.
Om nu ifall jag skulle vara obildad,skulle j då inte ha rättighet o yttra mig,eller?:va :va
Om man nu e så emot rasism o främlingsfientlighet som du säger så lever du inte som du lär.:pannkyss

Man kan också editera befintliga inlägg. Det vet nog även de "omedvetna nissar som inte har en jävla aning om vad det handlar om".
:tummenupp
 
Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Kan du släppa det nu?

Nej inte riktigt. Det du tar upp är förvisso intressant, men du missar målet. Den vetenskapliga metoden har inget att göra med vad man forskar om, eller vad man inte forskar om. Den har inget med moral att göra, det har inget med ekonomi att göra. Det är en metod att säkerställa att RESULTATET av det man forskar om är korrekt. Som Bonny skrev så innefattar det bland annat att resultatet skall granskas av andra forskare inom samma gebit, du måste även redovisa vilka metoder du använt för att komma fram till resultatet så att resultatet ska gå att upprepa. Sammantaget innebär detta att man, som du påstod innan, inte kan "beställa forskningsresultat". Du kan inte beställa en rapport som visar att HIV har en genetisk koppling till homosexualitet, du kan inte beställa en rapport som visar att Mc Donalds pommes frittes till middag sex dagar i veckan generellt är en hälsosammare diet än en varierad kost med mycket frukt och grönt och du kan inte beställa en rapport som visar att invandrare har en genetisk defekt som gör att de kastar sten på brandkåren. Blanda inte ihop detta med politiska agendor eller ekonomiska intressen.

För att anknyta till trådens ämne: År 2002 publicerade universitetslektor Lars Jansson en bok som heter "Mångkultur eller välfärd". Du har kanske t om läst den. I denna bok hävdar Jansson att invandringen kostar Sverige 267 miljarder kronor om året. Problemet är bara att Jansson publicerat boken på sitt eget förlag, ingen peer review har skett. Metoderna som Jansson använt för att komma fram till siffran 267 miljarder kronor är helt främmande inom nationalekonomin, han räknar vissa poster dubbelt och vantolkar de citerade källorna för att nämna en del. Vad innebär detta för vetenskapligheten tycker du? Är Janssons resultat att lita på?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Metoderna som Jansson använt för att komma fram till siffran 267 miljarder kronor är helt främmande inom nationalekonomin, han räknar vissa poster dubbelt och vantolkar de citerade källorna för att nämna en del.

Hur vet du allt detta?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top