Jag vet att du blir irriterad men jag har fortfarande inte förstått hur du kunde koppla var jag bor till en lös hänvisning om en forskning eller användandet av "problemområde". Anledningen kan vara en av två: Jag förstår faktiskt inte det som S. Hawkings skiver heller eller så är frågan verkligen helt irrelevant.
(väldigt få )Nysvenskar kastar sten av ungefär samma anledning som att (väldigt få) svenskar slår ner folk som hejar på fel fotbollslag eller bara för att det kan bli en fräck film på internet. Det enda du kan vara säker på är att de kastar inte sten BARA för att de är invandrare. Påstår du det senare så hävdar du även att de skulle ha en genetisk avvikelse i förhållande till oss svenskar och då kommer jag till att önska att du redovisar den! Vilket du skulle få stora problem med...
Aporpå missade poänger så var det kanske just det att du, och de flesta av dina åsiktskompisar, INTE använder källor som var en av mina poänger...
Givetvis använder ni inte statistik eller forskning för ni vet ju hur korrumperad forskning och statistik är. Självklart gäller inte den regeln när man t.ex. skriver om invandrares överrepresentation för då är statistik bra och korrekt och utan utrymme att ifrågasättas.
ett litet avslutande tips: Om min pajkastning inte berör dig så undvik att svara eller andas djupt så du inte verkar så upprörd när du skriver dina inlägg!
Nu kan vi fortsätta att vara oeniga...
Då kan vi konstatera att DU gjort ÅTMINSTÅNDE EN STOR FELBEDÖMNING,,
jag har inte blivit irritrerad som du påstår att du vet..
Jo förresten nu blev jag det, men du grundar väl som vanligt dina uttalanden om andra människor på någon forskning dvs att jag statistiskt sätt borde vara hyfsat irriterad nu.
Jag har ALDRIG påstått att någon eller några invandrare begår brott pga att dom är invandrare, heller ALDRIG sagt att ett enda ord om idioterna som slår ner varandra för att dom har fel färg på halsduken eller vill ha ett videoklipp på nätet, ÄN MINDRE FÖRSVARAT DET.
I just detta fall så va det faktiskt invandrare som både kastade stenarna och försvarade det och då måste jag ju få ställa frågan till DIG, Varför gör ungarna i ROSENGÅRD så? Varför gör inte ungarna på LIDINGÖ likadant?
Bara ETT exempel men tyvärr så är det otroligt stora skillnader beroende på var man bor trots att JAG (tror) många trivs där dom bor.
Då kommer följdfrågan, beror det på det geografiska läget eller på invånarna?
Jag har fortfarande inte sagt något om att forskning är korrumperad.
Statistik Kan man vrida och vända på beroende på : 1 HUR man ställer frågan; 2 TILL vem man ställer den och till sist 3 VAR man ställer den.
Nu fortsätter vi att vara oeniga.