Invandrare/Utlänningar

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag fick just en vision för framtiden.
Jag ser en vält HD i Vasastan och en träbåt full med pinnar, grenar och diverse komposterbart mtrl.

Fy fan för dig, det är det enda jag säger. Fy fan.

Och två pers i Benzen som drar tomburkar och grejs i snören efter sig! :brynad

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Och två pers i Benzen som drar tomburkar och grejs i snören efter sig! :brynad

skärp dig MARKUS... här finns ju den sanna kärleken..:D :D

synd att jörgen har en sne syn på samhället(han åker HD:D )

bröllopsresa på pråmen sällskapet som kommer ser ut som en mindre PRIDE FESTIVAL:arsele :arsele

den omvända noaks arken där det INTE tas med en av varje kön:pannkyss

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fast om det kan vara ok att ha kristna kyrkor i muslimska länder kan det väl vara ok tvärtom oxå!?

Nej det tycker jag inte att det behöver vara, som att säga att bara för att miljöpartiet får ha en valstuga så ska NSF få ha det. Nu tycker jag i och för sig att vem som helst ska få ha en valstuga men som exempel dårå.

Inte demonisera - inte trivialisera. :)

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Min slutsats är av denna långa tråd: Idioter kommer alltid att finnas oavsett om man är helsvensk, nysvensk, invandrare etc etc

Javisst, följande videosnutt illustrerar problemet.
[YOUTUBE-ID]http://www.youtube.com/watch?v=RCsfxxy09oc[/YOUTUBE-ID]

brollan.sthlm

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
gsx 1195 rw
Tja, det fins ju folk som har forskat på vikingar, tror du att dem har levt tillsammans med dem oxå??

Å ja, jag anser att jag vet mer än de flesta här om frågor som har med kriminologi, socialpsykologi, riskbedömningar och psykologi att göra! Av precis samma anledning som att jag utgår från att de som jobbar som mekaniker kan mer om bilar och motorcyklar än vad jag kan...

Jag tror inte heller att Aftonbladet och annan massmedia är en bra källa för information om hur världen ser ut och om du inte läser böcker eller artiklar om ämnet så får jag utgå ifrån att det är därifrån du har fått din uppfattning av hur världen ser ut. Var annars?
Vi har ju den senaste tiden haft två trådar startade av "folk som vet hur det verkligen ser ut" som hänvisade till siffror publicerade av "Nationens änglar" eller något liknande, en tråd som hänvisade till en film på YouTube. I min värld har man verkliga problem med sitt kritiska tänkande om man refererar till den typen av källor. I denna tråden har man t.o.m. hävdat, som en ren lögn, att vissa saker står i en BRÅ rapport, eller borde egentligen stå där. Plus att man tar sig an den "vetenskapliga metodens" för- och nackdelar utan att ha minsta lilla förståelse för hur den fungerar. Å jag har inte sett en enda referens till någon form av forskning utöver kompisar och egna upplevelser. Bortsett från t.ex. de som Dark Messenger publicerade. Reaktion?? Då var det också fel!

Fast det verkar inte störa er så mycket som var jag eventuellt skulle bo.

Nej!!
Men du som är så otroligt intelligent borde väl förstå frågan...
Jag har inte i något inlägg hänvisat till någon källa överhuvudtaget, så den pajkastningen du ägnar dig åt, berör mig icke.
Eftersom du tydligen vet allt (nästan, kanske) så kan du ju förklara för oss mindre kloka människor ett par saker.
Hur ser din riskbedömning av Sveriges invandrar politik ut?
Är din bedömning den samma som alla andra som gör liknande bedömningar?
När det gäller psykologi så kan väl du berätta varför nysvenska snorungar kastar sten och dyl för att stoppa brandkåren när det brinner i deras eget bostadsområde, och vad ännu värre är det fanns vuxna som förklarade (försvarade) deras agerande med : dom har inget annat att göra.
Tycker dom kunde gått i skolan istället. (min personliga åsikt)
Frågan kanske skulle varit under rubriken kriminologi,, för i mina ögon så är dom kriminella.
Ser fram emot några otroligt intelligenta svar nu.
I övrigt så kan vi komma överens om att vi inte är överens.
Ha en bra dag

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Nej!!
Men du som är så otroligt intelligent borde väl förstå frågan...
Jag har inte i något inlägg hänvisat till någon källa överhuvudtaget, så den pajkastningen du ägnar dig åt, berör mig icke.

När det gäller psykologi så kan väl du berätta varför nysvenska snorungar kastar sten och dyl för att stoppa brandkåren när det brinner i deras eget bostadsområde, och vad ännu värre är det fanns vuxna som förklarade (försvarade) deras agerande med : dom har inget annat att göra.

Ser fram emot några otroligt intelligenta svar nu.
I övrigt så kan vi komma överens om att vi inte är överens.
Ha en bra dag
Jag vet att du blir irriterad men jag har fortfarande inte förstått hur du kunde koppla var jag bor till en lös hänvisning om en forskning eller användandet av "problemområde". Anledningen kan vara en av två: Jag förstår faktiskt inte det som S. Hawkings skiver heller eller så är frågan verkligen helt irrelevant.

(väldigt få )Nysvenskar kastar sten av ungefär samma anledning som att (väldigt få) svenskar slår ner folk som hejar på fel fotbollslag eller bara för att det kan bli en fräck film på internet. Det enda du kan vara säker på är att de kastar inte sten BARA för att de är invandrare. Påstår du det senare så hävdar du även att de skulle ha en genetisk avvikelse i förhållande till oss svenskar och då kommer jag till att önska att du redovisar den! Vilket du skulle få stora problem med...

Aporpå missade poänger så var det kanske just det att du, och de flesta av dina åsiktskompisar, INTE använder källor som var en av mina poänger...
Givetvis använder ni inte statistik eller forskning för ni vet ju hur korrumperad forskning och statistik är. Självklart gäller inte den regeln när man t.ex. skriver om invandrares överrepresentation för då är statistik bra och korrekt och utan utrymme att ifrågasättas.

ett litet avslutande tips: Om min pajkastning inte berör dig så undvik att svara eller andas djupt så du inte verkar så upprörd när du skriver dina inlägg!

Nu kan vi fortsätta att vara oeniga...

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hur kommer du fram till det???

Å vad har det med saken att göra???

Det jag menar är att det inte är så konstigt att de som bor i dessa områden inte upplever sig själva som ett problem.

Fråga stockholmare om deras attityd är otrevlig så ska du se att du får samma resultat. I.e. de tycker inte själva det, men andra som har med dem att göra tycker ofta annorlunda.

Det var alltså menat som ett svar till påståendet att de som bor i problemområden inte upplever det som ett problem.

brollan.sthlm

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
gsx 1195 rw
Jag vet att du blir irriterad men jag har fortfarande inte förstått hur du kunde koppla var jag bor till en lös hänvisning om en forskning eller användandet av "problemområde". Anledningen kan vara en av två: Jag förstår faktiskt inte det som S. Hawkings skiver heller eller så är frågan verkligen helt irrelevant.

(väldigt få )Nysvenskar kastar sten av ungefär samma anledning som att (väldigt få) svenskar slår ner folk som hejar på fel fotbollslag eller bara för att det kan bli en fräck film på internet. Det enda du kan vara säker på är att de kastar inte sten BARA för att de är invandrare. Påstår du det senare så hävdar du även att de skulle ha en genetisk avvikelse i förhållande till oss svenskar och då kommer jag till att önska att du redovisar den! Vilket du skulle få stora problem med...

Aporpå missade poänger så var det kanske just det att du, och de flesta av dina åsiktskompisar, INTE använder källor som var en av mina poänger...
Givetvis använder ni inte statistik eller forskning för ni vet ju hur korrumperad forskning och statistik är. Självklart gäller inte den regeln när man t.ex. skriver om invandrares överrepresentation för då är statistik bra och korrekt och utan utrymme att ifrågasättas.

ett litet avslutande tips: Om min pajkastning inte berör dig så undvik att svara eller andas djupt så du inte verkar så upprörd när du skriver dina inlägg!

Nu kan vi fortsätta att vara oeniga...

Då kan vi konstatera att DU gjort ÅTMINSTÅNDE EN STOR FELBEDÖMNING,,
jag har inte blivit irritrerad som du påstår att du vet..
Jo förresten nu blev jag det, men du grundar väl som vanligt dina uttalanden om andra människor på någon forskning dvs att jag statistiskt sätt borde vara hyfsat irriterad nu.
Jag har ALDRIG påstått att någon eller några invandrare begår brott pga att dom är invandrare, heller ALDRIG sagt att ett enda ord om idioterna som slår ner varandra för att dom har fel färg på halsduken eller vill ha ett videoklipp på nätet, ÄN MINDRE FÖRSVARAT DET. :huvet
I just detta fall så va det faktiskt invandrare som både kastade stenarna och försvarade det och då måste jag ju få ställa frågan till DIG, Varför gör ungarna i ROSENGÅRD så? Varför gör inte ungarna på LIDINGÖ likadant?
Bara ETT exempel men tyvärr så är det otroligt stora skillnader beroende på var man bor trots att JAG (tror) många trivs där dom bor.
Då kommer följdfrågan, beror det på det geografiska läget eller på invånarna?
Jag har fortfarande inte sagt något om att forskning är korrumperad.
Statistik Kan man vrida och vända på beroende på : 1 HUR man ställer frågan; 2 TILL vem man ställer den och till sist 3 VAR man ställer den.
Nu fortsätter vi att vara oeniga.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Statistik Kan man vrida och vända på beroende på : 1 HUR man ställer frågan; 2 TILL vem man ställer den och till sist 3 VAR man ställer den.
Nu fortsätter vi att vara oeniga.

Oj oj, aktadig nu! Nu kommer du snart att få kastat i ansiktet att du inte har en aning om hur vetenskap, undersökningar eller statistik fungerar.
För folk skulle inte GÖRA så. Forskare och statistiker är JEtTESnEla människor!

Sorry för gästspelet. Jag kunde bara inte låta bli :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC