Invandrare/Utlänningar

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Vilken intressant, öppen och fin diskussion ni verkar ha här.

När ni är klara kan ni väl göra en sammafattning av vad ni har kommit fram till,
och presentera den för alla oss som inte orkar läsa hela den här långa tråden.
 

Bacchus

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Inte ute
Hoj
en liter twin
[QUOTE=idris;3793943
tror snarare att du är lite bitter över din moppe.. tråkigt.
visst är det jobbigt med puckade och dryga inlägg.... från en jävla massa smygrassar, som aldrig skulle våga säga ett knyst i det verkliga livet, men här gömda bakom ett forum kan dom snacka.. ingen ide att ödsla tid på att få er att fatta!

Skönt att du äntligen kommit ut.SHs största rasist.:D :D :D
Kungörelse:Skriver att j har moppe då jag byter mc oftare än v du bytar kalsonger.
Vilket iofs inte säger så mycket......
Over and out.
Diskuterar inte med idioter då dom oftast drar ner en till sin egen nivå...
 
Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Jahapp, här är man borta på övning / utbildning i en 14 timmar och tråden har växt med 100 inlägg.

Jag tror jag avslutar den här diskussionen då det kommer att bli lite för mycket för mig att gå igenom efter varje pass. Jag tror alla vet var jag står i frågan:

¤ Det finns problem med invandringen.
¤ Jag stöter / har inte stött på några invandrarrelaterade problem under mina år i malmö. Personligen.
¤ Straffa inte alla för att vissa är dåliga.
¤ Dreggel är värd precis lika mycket som Ahmed, Ari, Uri och Ali. Fast han har gjort idoga försök att bevisa motsatsen så lutar jag ändå att han är värd iaf nästan lika mycket.

Hoppas ni inte saknar mig för mycket nu :rolleyes:
 

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Furulund
Hoj
GSX-R 750
Min åsikt i det stora hela är att det är rent för mycket pajkastning på endera sidor... för mycket politik att ingen vinner...

Min slutsats är av denna långa tråd: Idioter kommer alltid att finnas oavsett om man är helsvensk, nysvensk, invandrare etc etc
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Det kan du. Och du, och dina resultat, kommer att bli bemötta med den respekt ni förtjänar.

Problemet med ditt svar där var att med "jag" så pratade jag ur allas perspektiv. Just därför får Er vetenskap den respekt den förtjänar.
Om jag står upp till knäna i skit men vetenskapen säger att det luktar rosor så kommer jag hävda att vetenskapen ljuger. Eller alternativt är beställd av närmaste trivselgrupp.

...vilket för mig tillbaka till den ursprungliga frågan: Är du, ärligt talat, bekant med den vetenskapliga metoden? Av ovan att döma är jag tveksam. Det är ok att svara nej här, du behöver inte tramsa runt nåt mer för min skull. Det tillför verkligen ingenting.

Läs svaret ovan

varenda inlägg, och tycker inte att du kommit med något nytt i debatten förutom samma visa som det alltid är. bara en massa snack..

Ja tyvärr är det ju lite halvkomplicerat att dela ut knogmackor i ett forum på internet.
 
Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Problemet med ditt svar där var att med "jag" så pratade jag ur allas perspektiv. Just därför får Er vetenskap den respekt den förtjänar.
Om jag står upp till knäna i skit men vetenskapen säger att det luktar rosor så kommer jag hävda att vetenskapen ljuger. Eller alternativt är beställd av närmaste trivselgrupp.



Läs svaret ovan



Ja tyvärr är det ju lite halvkomplicerat att dela ut knogmackor i ett forum på internet.
Hahaha!

Nu har jag läst igenom de hundra inläggen, och du blev ju inte lite slaktad Dreggel. Ny bottennivå för dig. Uppenbarligen har du ingen aning om vetenskap.

Jag kan bara säga att jag är glad att jag drog mig ur, det verkar ju inte vara så lätt för dig att ta in ny information ändå.

Och du, du behöver inte posta en länk till uppslagsordet Idiot på wikipedia till mig också, jag har redan förstått att du har sådana problem.

:rofl
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hahaha!

Nu har jag läst igenom de hundra inläggen, och du blev ju inte lite slaktad Dreggel. Ny bottennivå för dig. Uppenbarligen har du ingen aning om vetenskap.

Jag kan bara säga att jag är glad att jag drog mig ur, det verkar ju inte vara så lätt för dig att ta in ny information ändå.

Och du, du behöver inte posta en länk till uppslagsordet Idiot på wikipedia till mig också, jag har redan förstått att du har sådana problem.

:rofl
Innan du drar dig ur permanent vore det schysst om du svarade på det jag frågade dig igår.
Tack på förhand.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Hahaha!

Nu har jag läst igenom de hundra inläggen, och du blev ju inte lite slaktad Dreggel. Ny bottennivå för dig. Uppenbarligen har du ingen aning om vetenskap.

Jag kan bara säga att jag är glad att jag drog mig ur, det verkar ju inte vara så lätt för dig att ta in ny information ändå.

Och du, du behöver inte posta en länk till uppslagsordet Idiot på wikipedia till mig också, jag har redan förstått att du har sådana problem.

:rofl

Hade inte du dragit dig ur?
Konstigt jag känner mig inte värst slaktad. Om jag ska vara ärlig så känner jag mig ännu mer övertygad än när jag gav mig in i debatten.
Däremot så tycker jag att ni andra blev ganska sågade både till höger och vänster.
Ta in ny information? Nej DIN information har jag ingen lust att ta in eftersom jag tycker din åsikt suger. Svårare är det inte.
Däremot så gillade jag ditt initiativ att dra sig ur diskussionen. Jag är inte så bra som ni andra är på att slänga er med fina ord, så jag ska återgå till att skriva ironiska och kvicka repliker i de andra trådarna istället. :tummenupp

Min summering av den här debatten är:
Jag håller fast vid min åsikt att Sverige bör stoppa invandring och koncentrera sig på att ta hand om de flyktingar vi redan har, få ordning på både den ökade brottslighet som invandringen faktiskt innebär och den av svenskar begådda brottsligheten.
Motståndarsidan kommer, vare sig de vill eller inte, få märka av att fler och fler börjar tröttna, hur mycket statistik och vetenskap ni än tror att ni sitter på.
Skippa personangreppen, clowneriretoriken och håll er till ämnet så blir det roligare för alla att debattera.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
VUXET:tummenupp fattar inte hur IDRIS kan klassa folk på ett forum som han inte känner som smygrassar..???:va :va

hur ska man legitimera sig som en rasse så:D :D några sjyssta polisrapporter där man åkt ditt för hets mot folkgrupp+ grov misshandel/dråpförsök??:va :va

YAMAKALLE: ditt inlägg var väl inte heller så "proffsigt" åter.. du vet INGET om IDRIS....du har en moppe:tummenupp

kom igen nu boys:D bring it on..:tuttar
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Ok, jag ska vara VÄLDIGT tydlig nu!
Jag skrev att det finns forskning som har visat att de som ej bor i ett s.k. problemområde oftast har en mer negativ bild än de som bor inom sagda område. Jag vet att man har gjort studier bl.a på Harlem i USA, om jag antydde att jag inte orkade lägga mer tid på att hitta referensen. Så du kan ju hävda att det bara är "hitte-på" om du vill elelr så kan du skaffa boken Crminological theory av Lilly, Cullen och Ball och själv leta upp den. Så kul är det inte att leta igenom en så tråkig bok!
Men vad en sådan rapport överhuvudtaget kan ha att göra med var jag bor fattar jag inte alls.
Jag har mig veterligt aldrig påstått att det inte finns problemområden, eller problem, bara att de tolkas olika från de som bor i morådena och de som inte bor där. Jag tror faktiskt att de flesta på Rosengården klarar av att ta sig till affären varje dag utan att bli rånade, misshanldade ller våldtagna. Jag tror t.o.m. att det finns en hel del där som trivs och som jobbar för att förbättra situationen. Ok, inte lika effektivt som att skiva inlägg på SH , men i all fall...

Att du inte har fått kommentarer på dina inlägg kan du ju tolka som du vill men eftersom du antagligen bara hade känt dig påhoppad och missförstådd ska du nog vara glad för det.

Beklagar att dina vänner har blivit påhoppade men det har fortfarande ingen relevans för debatten. Ingen ifrågasätter att det förekommer våld i samhället.

Så du menar alltså att tex muslimer inte är rädda för varandra?!?

Helt otroligt...
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Det är väl din argumentation, dom som bor i ett problem område har ju självklart betydligt bättre åsikter än vi som inte bor där, just därför tog jag förgivet att du och ett antal till här på SH har bosatt er där, jag menar att ni tror er veta allt och alla vi andra har ju fel.
Dags för er att kliva ner från piedestalen som ni klättrat upp på.
Tja, det fins ju folk som har forskat på vikingar, tror du att dem har levt tillsammans med dem oxå??

Å ja, jag anser att jag vet mer än de flesta här om frågor som har med kriminologi, socialpsykologi, riskbedömningar och psykologi att göra! Av precis samma anledning som att jag utgår från att de som jobbar som mekaniker kan mer om bilar och motorcyklar än vad jag kan...

Jag tror inte heller att Aftonbladet och annan massmedia är en bra källa för information om hur världen ser ut och om du inte läser böcker eller artiklar om ämnet så får jag utgå ifrån att det är därifrån du har fått din uppfattning av hur världen ser ut. Var annars?
Vi har ju den senaste tiden haft två trådar startade av "folk som vet hur det verkligen ser ut" som hänvisade till siffror publicerade av "Nationens änglar" eller något liknande, en tråd som hänvisade till en film på YouTube. I min värld har man verkliga problem med sitt kritiska tänkande om man refererar till den typen av källor. I denna tråden har man t.o.m. hävdat, som en ren lögn, att vissa saker står i en BRÅ rapport, eller borde egentligen stå där. Plus att man tar sig an den "vetenskapliga metodens" för- och nackdelar utan att ha minsta lilla förståelse för hur den fungerar. Å jag har inte sett en enda referens till någon form av forskning utöver kompisar och egna upplevelser. Bortsett från t.ex. de som Dark Messenger publicerade. Reaktion?? Då var det också fel!

Fast det verkar inte störa er så mycket som var jag eventuellt skulle bo.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Tja, det fins ju folk som har forskat på vikingar, tror du att dem har levt tillsammans med dem oxå??

Å ja, jag anser att jag vet mer än de flesta här om frågor som har med kriminologi, socialpsykologi, riskbedömningar och psykologi att göra! Av precis samma anledning som att jag utgår från att de som jobbar som mekaniker kan mer om bilar och motorcyklar än vad jag kan...

Jag tror inte heller att Aftonbladet och annan massmedia är en bra källa för information om hur världen ser ut och om du inte läser böcker eller artiklar om ämnet så får jag utgå ifrån att det är därifrån du har fått din uppfattning av hur världen ser ut. Var annars?
Vi har ju den senaste tiden haft två trådar startade av "folk som vet hur det verkligen ser ut" som hänvisade till siffror publicerade av "Nationens änglar" eller något liknande, en tråd som hänvisade till en film på YouTube. I min värld har man verkliga problem med sitt kritiska tänkande om man refererar till den typen av källor. I denna tråden har man t.o.m. hävdat, som en ren lögn, att vissa saker står i en BRÅ rapport, eller borde egentligen stå där. Plus att man tar sig an den "vetenskapliga metodens" för- och nackdelar utan att ha minsta lilla förståelse för hur den fungerar. Å jag har inte sett en enda referens till någon form av forskning utöver kompisar och egna upplevelser. Bortsett från t.ex. de som Dark Messenger publicerade. Reaktion?? Då var det också fel!

Fast det verkar inte störa er så mycket som var jag eventuellt skulle bo.

kritiskt tänkande?:va :va kan ju bero på att 99% av sveriges befolkning håller tyst om sina åsikter då åsikter om invandring e = RASISM!!:mad: :mad: enligt alla låtsas-AFA pojkar som jämt ska stå upp för den oskyldige invandraren..

åter...jag drar ingen över samma kant..MEN .. invandring för med sig mera problem än den ger nåt bra ur sig..

det handlar ju inte om nåt genetiskt fel på dessa individer..UTAN.. dålig uppfostran och attityd...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
...men det är just när jag upplever oärlighet/felaktighet i påståenden mot invandring som jag reagerar. Delvis för att jag är orolig för vad en alltför okritisk "demonisering" av en grupp kan leda till.

En ståndpunkt jag faktiskt helt delar.
Det är fantastiskt hur överens vi är, men ändå inte.
Man ska inte demonisera, heller ej trivialisera eller ignorera. Jag tycker man (du, samhället, etablerade partier) har ett naivt förhållningssätt till t.ex. moskéer. Vadå de vill ju bara ha en lokaaaaal liksom. Nej, de bygger monument där antisemitism, kvinnoförakt och homofobi frodas, uppmuntras och sprids. Detta för statliga (skurkstater kombinerat med svenska) medel. Fullständigt oacceptabelt tycker jag. Demonisering tycker du.

Tycker heller inte om när man demoniserar t.ex. SD...

Vad skönt det är att vara överens men ändå inte. :mad:
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
En ståndpunkt jag faktiskt helt delar.
Det är fantastiskt hur överens vi är, men ändå inte.
Man ska inte demonisera, heller ej trivialisera eller ignorera. Jag tycker man (du, samhället, etablerade partier) har ett naivt förhållningssätt till t.ex. moskéer. Vadå de vill ju bara ha en lokaaaaal liksom. Nej, de bygger monument där antisemitism, kvinnoförakt och homofobi frodas, uppmuntras och sprids. Detta för statliga (skurkstater kombinerat med svenska) medel. Fullständigt oacceptabelt tycker jag. Demonisering tycker du.

Tycker heller inte om när man demoniserar t.ex. SD...

Vad skönt det är att vara överens men ändå inte. :mad:


Åååh Markus!!! :kär :kär Äntligen på barrikaderna, sida vid sida! :kär
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Läs svaret ovan

Då drar jag slutsatsen att du inte kan skilja på pseudovetenskap och riktig vetenskap, att du inte är intresserad av skillnaden mellan dem och att du baserar dina åsikter på det du tror är fakta eller har bestämt är fakta ("Ta in ny information? Nej DIN information har jag ingen lust att ta in eftersom jag tycker din åsikt suger."). Tack för att du förtydligade.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Man ska inte demonisera, heller ej trivialisera eller ignorera. Jag tycker man (du, samhället, etablerade partier) har ett naivt förhållningssätt till t.ex. moskéer. Vadå de vill ju bara ha en lokaaaaal liksom. Nej, de bygger monument där antisemitism, kvinnoförakt och homofobi frodas, uppmuntras och sprids. Detta för statliga (skurkstater kombinerat med svenska) medel. Fullständigt oacceptabelt tycker jag. Demonisering tycker du.

Tycker heller inte om när man demoniserar t.ex. SD...

Vad skönt det är att vara överens men ändå inte. :mad:
Vi ä rmer överens än vad du tycker eftersom jag inte heller är för att demonisera SD! Är de framröstade i ett demokratiskt val så förtjänar de att bemötas som vilket annat parti som helst! Sedan ogillar jag partiet något fruktansvärt mycket men jag är trots allt inte mindre ödmjuk än att jag ser att mina åsikter inte alltid behöver styra samhället...

Fast om det kan vara ok att ha kristna kyrkor i muslimska länder kan det väl vara ok tvärtom oxå!?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top