...alla sunda människor begriper ju att man inte kan dra alla över en kam för det. Idioter är idioter och förtjänar sitt straff oavsett hudfärg och ursprung.
Tänkvärt för dig och alla andra:
Det är verkligen ingen som inte håller med om det där.
...alla sunda människor begriper ju att man inte kan dra alla över en kam för det. Idioter är idioter och förtjänar sitt straff oavsett hudfärg och ursprung.
På vilket sätt är det fel om man antar att antalet misstänkta invandrare verkligen döms till brott i samma utsträckning som antalet misstänkta svenskar?Jo jag menade att du tog brå:s siffror om ökad brottsbenägenhet bokstavligt och drog parallelen att 2.5 ggr ökad risk för att vara misstänkt för brott innebär att invandrare är dömda för 2.5ggr fler brott än Svensken. Det är fel. Dessutom skrev du kort och gott att invandrare begår 300% mer brott än Svensken vilket är ännu mer fel.
Därför att vetenskapen inte håller med!
Priceless!
Nej i syfte att visa att jag kan välja vilken statistik jag vill använda i mitt argumenterande, eller att jag kan beställa statistik, vetenskap eller vilken undersökning som helst utifrån förspecade ritklinjer. MINA riktlinjer. Och således få fram ett resultat som jag vill ha.
Eftersom du skriver att dom som bor utanför ett problem område har en som de anser mer korrekt och mer negativ bild än de som bor i området etc etc.
Du och några till ser inga problem men jag som inte bor i något område med problem gör det, med ditt uttalande så borde du bo där.
Dessutom så undrar jag hur du ena sekunden inte tycker det finns några problem för att i nästa börja skriva om problem områden.
Kan du inte skriva här vad som är ett problem område,, och varför det är det.
Konstigt nog så fick jag ingen kommentar eller statistik på resten av mitt förra inlägg i den här "debatten" men de va ju väntat för det va verklighet som har drabbat närstående till mig.
Ingen vetenskapsman, statistikjägare eller pappersvändare kan få de ogjort, så självklart så är man svarslös så är det lättare att blunda..
Tänkvärt för dig och alla andra:
Det är verkligen ingen som inte håller med om det där.
Det där är en av de mest spridda vanföreställningarna som finns tror jag. God vetenskap är inte vinklad efter några riktlinjer, ingen seriös forskare ger dig en vetenskaplig rapport vars utfall du redan har bestämt eftersom det går stick i stäv med god forskningspraxis. Du säger dig vara bekant med den vetenskapliga metoden så jag utgår ifrån att du känner till detta.
Ok, jag ska vara VÄLDIGT tydlig nu!
Jag skrev att det finns forskning som har visat att de som ej bor i ett s.k. problemområde oftast har en mer negativ bild än de som bor inom sagda område. Jag vet att man har gjort studier bl.a på Harlem i USA, om jag antydde att jag inte orkade lägga mer tid på att hitta referensen. Så du kan ju hävda att det bara är "hitte-på" om du vill elelr så kan du skaffa boken Crminological theory av Lilly, Cullen och Ball och själv leta upp den. Så kul är det inte att leta igenom en så tråkig bok!
Men vad en sådan rapport överhuvudtaget kan ha att göra med var jag bor fattar jag inte alls.
Jag har mig veterligt aldrig påstått att det inte finns problemområden, eller problem, bara att de tolkas olika från de som bor i morådena och de som inte bor där. Jag tror faktiskt att de flesta på Rosengården klarar av att ta sig till affären varje dag utan att bli rånade, misshanldade ller våldtagna. Jag tror t.o.m. att det finns en hel del där som trivs och som jobbar för att förbättra situationen. Ok, inte lika effektivt som att skiva inlägg på SH , men i all fall...
Att du inte har fått kommentarer på dina inlägg kan du ju tolka som du vill men eftersom du antagligen bara hade känt dig påhoppad och missförstådd ska du nog vara glad för det.
Beklagar att dina vänner har blivit påhoppade men det har fortfarande ingen relevans för debatten. Ingen ifrågasätter att det förekommer våld i samhället.
Nej i syfte att visa att jag kan välja vilken statistik jag vill använda i mitt argumenterande, eller att jag kan beställa statistik, vetenskap eller vilken undersökning som helst utifrån förspecade ritklinjer. MINA riktlinjer. Och således få fram ett resultat som jag vill ha.
...
Det som är mest intressant dock är att denna brottslighet är kulturellt betingad. Invandrarnas överrepresentation kan således inte förklaras utifrån socioekonomisk status.
Läs gärna Mauricio Rojas debattartikel i ämnet
Eller varför inte rapporten i sin helhet
För min del tycker jag det är jEtTedUmMt att man ska behöva bevaka utryckningsfordon. Det ser iaf jag som ett problem. Framförallt med tanke på de begränsade resurser vårt rättsväsende har.Men frågan kvarstår VARFÖR kallar du det ett problem område?
Se till att ta hand om och integrera alla invandrare som redan är här, om vi lyckas med det så tror och hoppas jag att vi blir av med en hel del problem från båda sidor.
Nej det finns inga hackare i världen heller för ingen seriös IT-tekniker skulle göra nånting sånt för det är jEtTeduMt!
Och det finns inga läkare som extraknegar åt försäkringsbolag och ger uppdragsspecifika bedömningar heller, för det strider ju mot läkaretiken, och då är dom ju jEtEduMma!
Du har inte läst tråden va?
Roja skrev sitt inlägg innan rapporten blev publicerad. Såväl nassar som ett flertal skribenter på SH blev överlyckliga.
Han hade dock inte något på fötterna när det väl kom till kritan, och både han och de nyss så lyckliga skribenterna på SH blev slaktade i debatten.
Jag skrev att det finns forskning som har visat att de som ej bor i ett s.k. problemområde oftast har en mer negativ bild än de som bor inom sagda område.
... eller att någon begått tiedernas roligaste practical joke och lurat alla invandrare att rösta på SD.
t-rex skrev sitt inlägg innan han läste det inlägg han besvarade. Han hade dock inte något på fötterna när det väl kom till kritan, och blev tilldelad trådens foliehatt.
Du har ingen susning om vad begreppet "vetenskaplighet" innebär och vad som skulle hända de forskare som helt ignorerade vikten av "god vetenskaplighet"...
Men om huvuddelen av ens erfarenhet av "statistik" kommer från SD:s propaganda samt Info14 och Flashback antar jag att man heller inte är särskillt nyfiken på vilka krav som ställs på forskare och forskargrupper som publicerar den typ av rapport som Brå publicerade.
Det finns tydliga kulturella skillnader mellan olika befolkningsgrupper kopplat till deras ursprung.
Som;
Dödsstraff, gärna med hjälp av stenar eller annat segdraget.
Stympning av kön och andra delar, för att "religionen" så kräva.
Månggifte.
Deras egna (ned)värderingar av kvinnor, djur, oliktänkande.
Att avfyra sin privata AK47:a i luften vid tillställningar som bröllop, födelsedagar,
grillkväll eller soluppgång.
Ha djuret avlivat utan bedövning genom förblödning, ståendes i ett visst väderstreck.
Hrm, ja ni fattar, det finns mängder av saker som gör att det blir, missförstå mig rätt, "jävligt svårt" att co-operera i det vardagliga livet i vårt avlånga land.
För Ali al Fatwah är det fullständigt normalt att spöa skiten ur kärringen när soppan inte var tillräckligt kryddad. Han hamnar i registret och upplever svensken som en jävla fjolla. Konflikter är ett faktum.
Frihet under ansvar, javisst. Men vissa GRUNDLÄGGANDE saker i olika kulturer är inte förenligt med den nordiska. Således blir det i de fallen, mest skit. Och
BRÅ:s "statistik" växer, självfallet.
Det finns på inget sätt något som helst sätt att komma runt detta, i vårt fria samhälle. Så kommer det förbli tills dess grundlagen ändras. Rätt eller fel.
För min del tycker jag det är jEtTedUmMt att man ska behöva bevaka utryckningsfordon. Det ser iaf jag som ett problem. Framförallt med tanke på de begränsade resurser vårt rättsväsende har.
Integrera, integrera... Måste vara ett modeord, ungefär som "process".
Hrm, som det heter man kan leda en häst till vattnet men...
Om det däremot är ett förbannat krav för ditt uppehälle, blir saken säkert en annan. Det grundläggande är språkutbildning. Om vi alla verkligen förstår varann är det klart mindre risk för handgemäng (a.k.a "Världsspråket")
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|