Invandrare/Utlänningar

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Jag är defenititivt inte ute efter att "demonisera" invandrare

Och ändå skrev du om ditt traumatiska restaurantbesök där ett gäng invandrare som diskuterade skattetryck framhölls som vedervärdiga, på gränsen till knogmacka.

Ja jag säger då det...

Jag e lite sugen på att utnämna "Kenta Skinnskalle" till hedersdoktor i invandrarelaterade frågor och sedan be honom och hans polare att fram en rapport och vetenskaplig analys i ämnet.
Ok att den kommer innehålla en sida som det står "FUCK TEH SYSTEM" på och sedan ett A omslutet av en cirkel, men vadå? Det är ju fakta, statistik och vetenskap! :tummenupp

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vetenskaplig_metod

Sedär, nu fick du lära dig något nytt. Och det är bara måndag ännu så länge! :tummenupp
 
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Och ändå skrev du om ditt traumatiska restaurantbesök där ett gäng invandrare som diskuterade skattetryck framhölls som vedervärdiga, på gränsen till knogmacka.

Ja jag säger då det...

Japp och vet du vad? Jag har skapat en tråd här på forumet som behandlar kvinnor som om de vore från en annan planet oxå. Jag ser dig inte klaga där.
Demoniserar jag invandrare genom att återge vad de säger? Ja det var ju tråkigt. De kanske skulle välja sina ord bättre då?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vetenskaplig_metod

Sedär, nu fick du lära dig något nytt. Och det är bara måndag ännu så länge! :tummenupp

Och här kan du få lära dig nåt oxå! :tummenupp

Kuritas skrev:
Skriv gärna att ni inte tycker om invandrare, eller att ni är rädda att ni kommer att bli våldtagna av invandrare.

Och du talar om för oss vilka frågor vi får debattera om och hur vi ska argumentera så att det passar dig så bra som möjligt. :tummenupp
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag e lite sugen på att utnämna "Kenta Skinnskalle" till hedersdoktor i invandrarelaterade frågor och sedan be honom och hans polare att fram en rapport och vetenskaplig analys i ämnet.
Ok att den kommer innehålla en sida som det står "FUCK TEH SYSTEM" på och sedan ett A omslutet av en cirkel, men vadå? Det är ju fakta, statistik och vetenskap! :tummenupp

Skulle det var ett exempel på god vetenskap menar du? Är du bekant sedan tidigare med den vetenskapliga metoden? Jag är bara nyfiken, du behöver inte posta definitionen på idiot en gång till om du inte har lust att svara seriöst.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Skulle det var ett exempel på god vetenskap menar du? Är du bekant sedan tidigare med den vetenskapliga metoden? Jag är bara nyfiken, du behöver inte posta definitionen på idiot en gång till om du inte har lust att svara seriöst.

Jag kanske var LITE ironisk?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Men skriver ni t.ex. att "Invandringen är katastrofalt dålig för Sveriges ekonomi", då har ni ju påstått något som är mätbart, och ifrågasätts det då så är ju ingen mer hjälpt än ni själva av lite siffror som stödjer påståendet.

Men hoåll i hästarna nu, gängse uppfattning är ju bland alla ickekommunister att invandring är bra för ekonomin. Så även min.
Men sättet svensk migrations- och integrationspolitik är dålig för ekonomin då sysselsättningen uteblir för stora grupper. Detta kan jag bevisa för dig genom att visa sysselsättningssiffror. Är det då min eller din uppgift att räkna på resten av de ekonomiska effekterna av invandringen?
Du som tydligen inte tror det är dåligt för svensk ekonomi tillhör normen för vad man bör tycka om invandringen, därför utgår du ifrån att jag tänker räkna åt dig. I det har du fel, inte bara för att jag varken kan, vill eller tycker det är vikgti utan också för att sådana siffror i princip itne finns tillgängliga. Det är dessutom en av svenska invandringspolitiks största problem, det finns inga siffror på vad den kostar alternativt bidrar med. Ett enormt misslyckande naturligtvis.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Varför denna fientlighet mot vetenskap?

Därför att vetenskapen inte håller med!
....Så då är det bättre att hävda att all statistik i ämnet är vinklad och att all media mörkar eller fabricerar sina artiklar.

Så när man förkastat både vetenskap och medias bevakning faller man till slut tillbaka på SANNINGEN.

SANNINGEN = Egna upplevelser och ännu hellre kompisens grannes svågers upplevelser och spökhistorier!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad hände med Lektor Janssons siffror då? :hihi

Hur riktiga eller oriktiga de än må vara så är de inte officiella.
Det är så klart ett oerhört problem, nu skall Sverige snart in i en valrörelse där detta kommer diskuteras och det finns inget underliggande material att diskutera. Som om det saknats sysselsättningssiffror i augusti 2006. :3freak
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Det är sannerligen en bedrift. :fakta
jag har själv funderat över om det kan vara något fusk inblandat! Och om det i så fall är SD som ljuger med siffror för att få allt att se värre ut än det är, eller regeringen och kommunstyrelsen som gör det för att skönmåla...
 

brollan.sthlm

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
söder om söder
Hoj
gsx 1195 rw
Ok, 2 % då...
Fast om det bara gäller inkomst är jag innanför 1% spärren!
www.globalrichlist.com

Faktum är att jag har inget problem med om folk skulle vara rasister, främligsfientliga eller vad f-n som helst. Jag tillhör de som irriterar mig på försöken att frysa ute SD från debatten i Landskrona. De har fått 210% av rösterna å då ska de få vara med full ut. Att jag sedan ogillar dem och deras brist på aktivitet här är en annan sak. De är framröstade och ska ha den respekten.
Så folk får ha vilka åsikter som helst, om än jag aldrig har fattat varför de som hånar alla för att vara PK blir så upprörda av att kallas rasister. Är inte det ett utslag av att försöka vara PK, som tydligen inte är bra??
Problemet är om man t.ex. säger att invandrare är kriminella just för att de är invandrare. Det är inte en åsikt utan något som jag uppfattar som ett faktum och då har man skyldgheten att "bevisa" det.
Om man som t.ex. Stuff säger att BRÅ påstår att invandrares kriminalitet inte kan förklaras med socioekonomiska faktorer och sedan, hör och häpna, det inte står i rapporten för att de "inte kan skriva det i klartext" så anser jag att man ljuger. Och oälighet är osvenskt!!!! (för övrigt så hänvisar BRÅ just til bl.a. kön och ålder som bättre förklaringar än etiskt ursprung, så han har som sagt troligen inte läst rapporten!)

Jag har mer respekt för någon som är emot invandring och som kan stå för det utan att "hitta på" fakta/stöd för det och om man vill ha med fakta kan man åtminstone vara korrekt med vilken man tar och inse att det finna gott om fakta som man bortser ifrån. Vilket väl är grunden till alla dessa debatter här. Jag vet inte om det framgår, troligen inte, men det är just när jag upplever oärlighet/felaktighet i påståenden mot invandring som jag reagerar. Delvis för att jag är orolig för vad en alltför okritisk "demonisering" av en grupp kan leda till.

jag brukade tidigare vara noga med att skriva källor till mina inlägg men eftersom ingen verkar läsa dem så varför fortsätta?? Det är dessutom oerhört sällan jag har sett mina motståndare här refererar till något som ens vagt skulle kunna påminna om vetenskap.


Helt ärligt: Varför har du hakat upp dig på detta??
Skulle det påverka min trovärdighet på något vis??

jag förstår verkligen inte vad det är du vill ha sagt...

Eftersom du skriver att dom som bor utanför ett problem område har en som de anser mer korrekt och mer negativ bild än de som bor i området etc etc.
Du och några till ser inga problem men jag som inte bor i något område med problem gör det, med ditt uttalande så borde du bo där.
Dessutom så undrar jag hur du ena sekunden inte tycker det finns några problem för att i nästa börja skriva om problem områden.
Kan du inte skriva här vad som är ett problem område,, och varför det är det.
Konstigt nog så fick jag ingen kommentar eller statistik på resten av mitt förra inlägg i den här "debatten" men de va ju väntat för det va verklighet som har drabbat närstående till mig.
Ingen vetenskapsman, statistikjägare eller pappersvändare kan få de ogjort, så självklart så är man svarslös så är det lättare att blunda..
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
jag har själv funderat över om det kan vara något fusk inblandat! Och om det i så fall är SD som ljuger med siffror för att få allt att se värre ut än det är, eller regeringen och kommunstyrelsen som gör det för att skönmåla...

Apropå korvgubbes (fåniga) resonemang så är det väl så det är. Om man inte gillar verkligheten och fakta så hittar man på egna siffror.

Eller vänta nu... Det är alltså du som hittar på siffror nu? För SD har ju så säkra siffror man kan få, kontrollerade av kommunistiska valarbetare. :D

För övrigt var det 210% som jag tyckte var imponerande. ;) Den korrekta siffran var väl 24% om jag minns rätt. Smått otroligt egentligen, och ett tydligare besked om vad svenskar tycker om massinvandring när de drabbas av av den i full kraft går knappast att få.

Något att tänka på killar, vad ni än tycker om SD så finns det massor med människor som tycker ännu sämre om förd politik. Gilla eller inte, det är baksidan med demokrati. :)
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jo, det fattar nog alla - ironi i syfte att förlöjliga den vetenskapliga metoden. Varför denna fientlighet mot vetenskap?

Nej i syfte att visa att jag kan välja vilken statistik jag vill använda i mitt argumenterande, eller att jag kan beställa statistik, vetenskap eller vilken undersökning som helst utifrån förspecade ritklinjer. MINA riktlinjer. Och således få fram ett resultat som jag vill ha.
 

Dark_Messenger

Guest
Det här är lite det som Markus var inne på. Hävdar man någonting som är negativt kring invandring måste man bevisa det i absurdum och lyfta varje ståndpunkt. Det anser du dig inte behöva. Du postar 70 miljarder källor utan ett enda utdrag som styrker din sak i just denna diskussion.
Jag tänker inte be om ursäkt för jag var bussig och gav dig ett urval av relevanta referenser som du efterfrågar. Du behöver inte läsa allt då mycket korsrefererar men välj ut en eller två rapporter och dra dina egna slutsatser. Allt jag ämnade göra är att sprida lite fakta i en tråd som jag tycker präglas av alltför mycket - jag tror och jag har hört. Såklart tråkigt för alla som beskriver våld och hot de varit med om där invandrare varit inblandade men alla sunda människor begriper ju att man inte kan dra alla över en kam för det. Idioter är idioter och förtjänar sitt straff oavsett hudfärg och ursprung.

EDIT: Jag missade att du skrev att jag ville försvar nån slags ståndpunkt eller åsikt. Ånyo förtydligar jag att det är inte det jag gör utan endast leverar lite fakta. Det närmaste jag kommer till en "åsikt" står i mitt första inlägg i tråden.

Då förstår jag inte din formulering ovan: "Men visst, det ser bra ut när man vill kasta "fakta" i ansiktet på någon."

Jo jag menade att du tog brå:s siffror om ökad brottsbenägenhet bokstavligt och drog parallelen att 2.5 ggr ökad risk för att vara misstänkt för brott innebär att invandrare är dömda för 2.5ggr fler brott än Svensken. Det är fel. Dessutom skrev du kort och gott att invandrare begår 300% mer brott än Svensken vilket är ännu mer fel.
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top