Ok, 2 % då...
Fast om det bara gäller inkomst är jag innanför 1% spärren!
www.globalrichlist.com
Faktum är att jag har inget problem med om folk skulle vara rasister, främligsfientliga eller vad f-n som helst. Jag tillhör de som irriterar mig på försöken att frysa ute SD från debatten i Landskrona. De har fått 210% av rösterna å då ska de få vara med full ut. Att jag sedan ogillar dem och deras brist på aktivitet här är en annan sak. De är framröstade och ska ha den respekten.
Så folk får ha vilka åsikter som helst, om än jag aldrig har fattat varför de som hånar alla för att vara PK blir så upprörda av att kallas rasister. Är inte det ett utslag av att försöka vara PK, som tydligen inte är bra??
Problemet är om man t.ex. säger att invandrare är kriminella just för att de är invandrare. Det är inte en åsikt utan något som jag uppfattar som ett faktum och då har man skyldgheten att "bevisa" det.
Om man som t.ex. Stuff säger att BRÅ påstår att invandrares kriminalitet inte kan förklaras med socioekonomiska faktorer och sedan, hör och häpna, det inte står i rapporten för att de "inte kan skriva det i klartext" så anser jag att man ljuger. Och oälighet är osvenskt!!!! (för övrigt så hänvisar BRÅ just til bl.a. kön och ålder som bättre förklaringar än etiskt ursprung, så han har som sagt troligen inte läst rapporten!)
Jag har mer respekt för någon som är emot invandring och som kan stå för det utan att "hitta på" fakta/stöd för det och om man vill ha med fakta kan man åtminstone vara korrekt med vilken man tar och inse att det finna gott om fakta som man bortser ifrån. Vilket väl är grunden till alla dessa debatter här. Jag vet inte om det framgår, troligen inte, men det är just när jag upplever oärlighet/felaktighet i påståenden mot invandring som jag reagerar. Delvis för att jag är orolig för vad en alltför okritisk "demonisering" av en grupp kan leda till.
jag brukade tidigare vara noga med att skriva källor till mina inlägg men eftersom ingen verkar läsa dem så varför fortsätta?? Det är dessutom oerhört sällan jag har sett mina motståndare här refererar till något som ens vagt skulle kunna påminna om vetenskap.
Helt ärligt: Varför har du hakat upp dig på detta??
Skulle det påverka min trovärdighet på något vis??
jag förstår verkligen inte vad det är du vill ha sagt...