IOMTT2010 - vad hittar ni?

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Där är en bild, ska dock finnas en annan bättre :)

profilepic27098_2.gif

Där va en ja:) Riktigt cool bild
Men e som du säger det ska finnas en till.
Fy fan va de kör.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
...
Hur länge till kommer detta hålla på, med denna typen av tävlingar? Vad tror du Axxexs?

Dessa typer av tävlingar verkar öka i populäritet. Det är folkfest där man kör dom. Dessutom jobbar man mycket med att öka säkerheten på alla banorna. Det svåra är nog isf att starta en ny tävling på en bana som inte haft race innan. Där är det nog nästan omöjligt. Men banorna som nu kör race är så pass starka varunamn osv så jag tror inte man lägger ner nått race.

...

@Axxexs, har du varit över och kollat in tävlingarna?

Jag ska själv köra UGP i år. Blir första gången jag är på ett Irish road racing lopp. RRR tävlingar har jag bara sett/kört i Danmark, Tyskland och Tjeckien innan.

Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Jag ska själv köra UGP i år. Blir första gången jag är på ett Irish road racing lopp. RRR tävlingar har jag bara sett/kört i Danmark, Tyskland och Tjeckien innan.

Lär väl inte krylla av svenskar under UGP men vad heter du så man kan följa dig under tävlingen? Kommer tävlingen sändas av BBC Northern Ireland?f ör då kanske Viasat Motor kan visa intresse att sända den om det nu även deltar en svensk.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor

Coolt. Förra året så sände BBC Nordirland väldigt mycket därifrån.
Det gick utmärkt att se streamat.
Bla körde de tävlingarna direkt.
Fler än du som åker över?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Lär väl inte krylla av svenskar under UGP men vad heter du så man kan följa dig under tävlingen? Kommer tävlingen sändas av BBC Northern Ireland?f ör då kanske Viasat Motor kan visa intresse att sända den om det nu även deltar en svensk.

Nä, jag blir nog enda Svensk som kör vad jag vet än. Har ingen koll på hur det tv-sänds. Men det sänds säkert. Än har jag bara klart med att köra ett Dundrod 150 race. Dom racen går mitt i veckan. Jag har mycket att lära och få varv att köra så räkna inte med toppresultat!! Men jag kan skriva en rapport och fixa massa bilder därifrån! :tummenupp

Anders Larsson och jag ska köra för Trevor Dixon Racing. Kommer vara teampolare till Darren Gilpin då.

Coolt. Förra året så sände BBC Nordirland väldigt mycket därifrån.
Det gick utmärkt att se streamat.
Bla körde de tävlingarna direkt.
Fler än du som åker över?

Jag samåker dit med en från Finland som också ska köra där.

UGP har skrivit ett nytt nytt 3-årsavtal med BBC NI och Greenlight TV. Tydligen ser det ut som man kommer sända racet på 37 kanaler runt om i världen i 53 länder.

Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.

Du kom med på bild iallafall...från rejset.

Last edited:

SJR

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
ingen just nu
Måndag den 23dje så börjar Discovery HD Theater visa material från Isle Of Man TT 2010, dock så vet jag inte om denna kanal finns i Sverige :tummenupp

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras