iPad-tråden

Pips

Guest
Tipset till er som skaffat ipad 3g, Tele2 kör ju "rea" på sina mobilabredband nu, 99kr/mån hela bindningstiden för mobilt bb medium.. :tummenupp

Börjar själv bli sugen på en ipad, men samtidigt sucktar jag efter en macbook pro.. :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har du jb:ad iPhone eller iPad så behövs nog inte 3G-versionen nej.

Ja, eller en helt omodifierad Androidtelefon, jag använder min som WiFi hotspot rätt ofta, funkar kanon.

Dock vann jag ett mobilt bredband nyss, jag stoppade i USB stickan i min PC, och se på fan, det fungerade på under tre sekunder, utan att installera några program ÖHT.

Fast då kör ju jag linux som inte ens stöds av modemtillverkaren....

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Ska det inte komma en Ipad 2 snart? Känns ju lite sent att börja lansera den första i Sverige nu isåfall.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
http://www.idg.se/2.1085/1.354528/ipad-2-slapps-i-april

"Ipad 2 släpps i april"

Enligt en analytiker på Wall Street kommer Apple släppa en uppföljare till Ipad i april.
Enligt Brian Marshall på analysföretaget Gleacher & Company kommer Apple att uppdatera Ipad i samma takt som företaget uppdaterar Iphone. Det betyder enligt Brian Marshall att Apple kommer att släppa en ny modell av Ipad i april.

– Jag tror april är rätt tidsram för en Ipad 2. Jag förutspår även att Apple kommer släppa en Iphone med stöd för cdma i mars, båda dessa produkter kommer bidra till Apples säsongsbetonade produktlanseringar, säger Brian Marshall.

Hans kommenterar om en Iphone med stöd för cdma-tekniken baseras på tidigare rapporter från asiatiska komponenttillverkare samt rykten om att Iphone kommer att erbjudas av den amerikanska mobiloperatören, Verizon.

Analytiker och bloggare har spekulerat flitigt i en uppföljare till Ipad. Bland spekulationerna förutspås en tunnare och lättare modell med bättre bildskärm like den på Iphone 4.

Brian Marshall tror dock att Ipad 2 kommer att se likadan ut som den nuvarande modellen med ett undantag. Den nya modellen kommer att bestyckas med en kamera på framsidan.

– Den kommer att ha samma utformning men istället ha dubbla kameror. Det skulle göra det möjligt att använda Ipad för telefonsamtal med videokonferensprogrammet Facetime som Apple släppte i somras, säger Brian Marshall.

Rykten om en uppföljare till Ipad ökade under förra veckan då Apple sänkte priset på den billigaste modellen av Ipad med 20 procent i USA, från 499 dollar till 399 dollar.

Fram till oktober i år hade Apple sålt cirka 7,5 miljoner Ipads. Enligt Brian Marshall kommer Apple sälja ytterligare sex miljoner enheter innan årets slut vilket betyder totalt 13,5 miljoner enheter i år.

IDG News

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4

"Ipad 2 släpps i april"

Enligt en analytiker på Wall Street kommer Apple släppa en uppföljare till Ipad i april.
Enligt Brian Marshall på analysföretaget Gleacher & Company kommer Apple att uppdatera Ipad i samma takt som företaget uppdaterar Iphone. Det betyder enligt Brian Marshall att Apple kommer att släppa en ny modell av Ipad i april.

– Jag tror april är rätt tidsram för en Ipad 2. Jag förutspår även att Apple kommer släppa en Iphone med stöd för cdma i mars, båda dessa produkter kommer bidra till Apples säsongsbetonade produktlanseringar, säger Brian Marshall.

Hans kommenterar om en Iphone med stöd för cdma-tekniken baseras på tidigare rapporter från asiatiska komponenttillverkare samt rykten om att Iphone kommer att erbjudas av den amerikanska mobiloperatören, Verizon.

Analytiker och bloggare har spekulerat flitigt i en uppföljare till Ipad. Bland spekulationerna förutspås en tunnare och lättare modell med bättre bildskärm like den på Iphone 4.

Brian Marshall tror dock att Ipad 2 kommer att se likadan ut som den nuvarande modellen med ett undantag. Den nya modellen kommer att bestyckas med en kamera på framsidan.

– Den kommer att ha samma utformning men istället ha dubbla kameror. Det skulle göra det möjligt att använda Ipad för telefonsamtal med videokonferensprogrammet Facetime som Apple släppte i somras, säger Brian Marshall.

Rykten om en uppföljare till Ipad ökade under förra veckan då Apple sänkte priset på den billigaste modellen av Ipad med 20 procent i USA, från 499 dollar till 399 dollar.

Fram till oktober i år hade Apple sålt cirka 7,5 miljoner Ipads. Enligt Brian Marshall kommer Apple sälja ytterligare sex miljoner enheter innan årets slut vilket betyder totalt 13,5 miljoner enheter i år.

IDG News
...förutom att Apple inte alls sänkt priset från 499 dollar till 399 dollar.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

"Ipad 2 släpps i april"

IDG News

Så bara för att det kommer en ny version om 6mån så skall man skriva att det är onödigt att köpa dagens... :va

Det kommer nya prylar hela tiden och så kommer det vara... sen att Apple är lite mer återhållsamma med sina uppdateringar kanske gör att det är lite annan fokus på när deras uppdateringar kommer, för vem har kollat när Samsung Galaxy Tab kommer i nästa version?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Så bara för att det kommer en ny version om 6mån så skall man skriva att det är onödigt att köpa dagens... :va

Jag skulle tycka att det var det. Fast det är ju upp till var och en.

Edit: Kanske inte 6 månader, men om den kom i april så skulle jag tycka det.

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag skulle tycka att det var det. Fast det är ju upp till var och en.

Edit: Kanske inte 6 månader, men om den kom i april så skulle jag tycka det.

Det har ryktats om att det kommer komma en ny version i några månader nu, att IDG lyckats få det på sin sida först nu är bara pinsamt. Men ok, säg 5 månader då... i teknikbranschen är det egentligen en evighet och inget man väntar med sina inköp för.

Jag kommer iofs förmodligen avvakta till nästa version, men inte för att den kommer snart utan för att den med största sannolikhet kommer ha kamera för facetime.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Men ok, säg 5 månader då... i teknikbranschen är det egentligen en evighet och inget man väntar med sina inköp för.

Jag tycker det beror på vad det är man väntar på. Dom kommer väl inte med nya så ofta, så jag hade nog väntat. Hade varit annorlunda om det hade kommit nya en gång/halvår.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag tycker det beror på vad det är man väntar på. Dom kommer väl inte med nya så ofta, så jag hade nog väntat. Hade varit annorlunda om det hade kommit nya en gång/halvår.

PÅ ett sätt håller jag med dig.
Men samtidigt tycker jag det är ett sånt otroligt ruttet försök till sensationsjournalistik att smälla upp sådana "nyheter" i diverse medier.
Det har ju redan börjat snackas om iPhone5... en produkt som det inte ens är säkert kommer nästa år... om vi följer produktcykeln så kommer iPhone4s nästa sommar och iPhone5 kommer juli 2012.

Samma med iPad, den kommer med största sannolikhet i en ny uppdaterad version i april för det är ett år sedan den då släpptes och det verkar vara ett vanligt uppdateringsintervall för Apple på de produkterna, men att skriva "nyheter" om att den är gammal när den precis kommit till Sverige är bara dumt.

Har vi inte lärt oss ännu att nästan alla prognoser om Apple visar sig vara felaktiga? :)

Nja, vissa prognoser som ändå har lite verklighetsförankring har visat sig ganska spot on.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag skulle nog vänta IAF tills efter jul med att köpa padda, paddorna förutspås ju bli årets julkapp av många, men jag tror inte att det kommer att säljas så många och handlarna kommer att ha överlager efter jul.

Nu vet inte jag hur hårt apple styr priset hos handlarna, men man kan säker pruta till sig en massa tillbehör på köpet efter jul IAF.

Androidplattorna kommer med säkerhet att reas ut efter jul.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kommer bli väldigt smidigt på jobbet för i de tre största konsert/konferenslokalerna kommer vi kunna komma åt ljud, ljus, bild samt alla motorstyrning (bildskärmar, akustikgardiner, insynskydd etc.) via antingen appar direkt i Ipaden eller via VNC klienter.
Nu kommer vi kunna ha en mobil enhet med tillgång till allt vi tekniker kan behöva unde evenemang. :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA