iPad-tråden

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vi har haft vår padda sen juni här hemma, köptes på semester i USA i stor protest av sambon. Nu får jag fan knappt låna skiten, det är världskrig om den. Dessutom är den ALLTID på fel ställe, när jag är i vardagsrummet ligger den i sovrummet och tvärtom.

Värst är när jag redan satt på mig på muggen och kommer på att jag har glömt ta med multitoolet. :gnissla

Det blir minst en till här hemma, den gör allt. Jag styr belysning, Sonos-system för musik, surfar, läser mail, läser böcker, artiklar, tidningar osv osv på den. Aldrig i livet jag skulle kunna leva utan den. Slänger hellre utan katterna, sambon och mig själv i snön före paddan. Damn.

Man tror kanske inte man har behovet men det uppkommer fort, mycket fort när man väl levt med en ett tag.
Man skulle ju tro att du jobbar på Apple! Har nog aldrig läst ett så "jag är såld"-inlägg av dig förr :D

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Ni som har både iPad och iphone, funkar det att använda samma laddare till båda?

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Ni som har både iPad och iphone, funkar det att använda samma laddare till båda?

Det funkar men det är mycket högre strömstyrka på iPad-laddaren så med en iPhone-laddare tar det ett år och fyra dagar eller något att ladda paddan. Inte riktigt men nästan.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Det funkar men det är mycket högre strömstyrka på iPad-laddaren så med en iPhone-laddare tar det ett år och fyra dagar eller något att ladda paddan. Inte riktigt men nästan.

Har oxå märkt det, betyder det att iPhonen skulle gå sönder om man kör med iPadladdaren, nej va ??

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Då har man halkat in i äppelträsket då....
Svor på att aldrig göra det men alla prisar ju paddan så jag var bara tvungen att testa.
Tur att man redan hade en dator så det överhuvud taget gick att starta den....efter att laddat ner nåt program som heter iTunes, 78 meg! (undrar när Microsoft kommer att kräva att man har en padda för att kunna starta pc:n?)
Men sedan var det bara att starta eller ja, först skulle jag ju fylla i en massa info namn, ålder, skostorlek och fan och hans moster, allt jag vill är att surfa lite, vafan skall Steve med min hattstorlek till?

Nåja surfandet funkar hyfsat och plattan är lättare att släpa med sig in på dass än den stationära, så lite positiv är jag.

Frågan är nu hur jag kopplar ihop den med min mediaserver? Någon som vet?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Mediaservern måste vara Windows eller Mac (har inte kollat om mer stöds) då du behöver installera en online converter på den.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Det enda som är krångligt är att wizarden "hoppar tillbaka" och frågar efter "exchangeservern", dvs. adressen till Googles mailserver.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Så även på gameloft... 99 cent för en hel del iPhone och iPad spel.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA