iPad-tråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hoppas du har rätt och jag har fel och att Steve Jobs ändrat sig: http://mashable.com/2010/03/06/iphone-ipad-tethering/

Jag har rätt i att det finns i Verizons version, jag har rätt i att Verizons iPhone 4 har en annan firmware 4.2.5 och jag har rätt i att det inte är någon annan app utan något i själva inställningarna.

Det jag däremot inte vet men hoppas på är att detta görs möjligt för fler än bara de hos Verizon.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag har rätt i att det finns i Verizons version, jag har rätt i att Verizons iPhone 4 har en annan firmware 4.2.5 och jag har rätt i att det inte är någon annan app utan något i själva inställningarna.

Det jag däremot inte vet men hoppas på är att detta görs möjligt för fler än bara de hos Verizon.

Då är vi överens då ;)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jobs vill ju sälja den dyrare iPaden med 3G så han är nog inte så intresserad av att släppa den funktionen på telefonerna.

Rent tekniskt så finns det ju inga hinder, Androidtelefonerna fick ju den funktionen med en mjukvaruuppdatering.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jobs vill ju sälja den dyrare iPaden med 3G så han är nog inte så intresserad av att släppa den funktionen på telefonerna.

Rent tekniskt så finns det ju inga hinder, Androidtelefonerna fick ju den funktionen med en mjukvaruuppdatering.

Vilket är enormt frustrerande för mig då jag precis bytt jobblur från htc desire som funkade klockers med iPaden till en iPhone4. Känner för att slänga den åt helsicke!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vilket är enormt frustrerande för mig då jag precis bytt jobblur från htc desire som funkade klockers med iPaden till en iPhone4. Känner för att slänga den åt helsicke!

Ja, jag finner också den funktionen oerhört praktisk emellanåt, än mer om jag hade en surfplatta dessutom, visst, man kan köpa en platta med 3G, men har man redan en telefon med dataplan känns det ju lite korkat att ta ett till abb på plattan.

Men som sagt, Jobs säljer säkert subventionerade plattor med abb någonstans och vill inte "låsa upp" den möjligheten och eventuellt förlora pengar på det.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR

Har du jb?

Tanka isf hem MyWi så löser det dina bekymmer för en liten peng.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Ja, jag finner också den funktionen oerhört praktisk emellanåt, än mer om jag hade en surfplatta dessutom, visst, man kan köpa en platta med 3G, men har man redan en telefon med dataplan känns det ju lite korkat att ta ett till abb på plattan.

Men som sagt, Jobs säljer säkert subventionerade plattor med abb någonstans och vill inte "låsa upp" den möjligheten och eventuellt förlora pengar på det.

Jag har en privat iphone där det ingår 1gb / mån i abbet.
Jag har en jobb-iphone där det ingår 3gb / mån i abbet.
Tänker ju inte skaffa ett till abb bara för iPaden. Däremot ska jag säga upp privata luren.
Men blir nog som Mark skriver att försöka jailbraka jobbluren så kanske problemet är löst.

Har låtit bli att uppgradera fw på jobbluren så den är kvar på 4.1. Får se om man lyckas jailbreaka den då!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Har låtit bli att uppgradera fw på jobbluren så den är kvar på 4.1. Får se om man lyckas jailbreaka den då!

Enligt Engadget så verkar WiFi-hotspot finnas i iOS 4.3 men det är upp till varje operatör att aktivera den.

Jag är övertygad om att den dyker upp inom en mycket snar framtid.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Vilket jävla skitsnack du fortsätter med... kolla istället vad som verkar finnas med i iOS 4.3 innan du häver ur dig allmänt bullshit.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Vilket jävla skitsnack du fortsätter med... kolla istället vad som verkar finnas med i iOS 4.3 innan du häver ur dig allmänt bullshit.

Hade inte du honom på ignore? ;) :tungan

Många av iPhonens begränsningar har ju inte att göra med vare sig teknik eller Apples affärsintressen utan vad AT&T krävt. Vad gäller hotspots har AT&T haft en produkt för det och de har dessutom varit rädda för den ökade belastningen på deras 3G-nät om många skulle börja köra iPhonen som modem åt andra saker som iPaden.

Nu verkar ju äntligen det exklusiva samarbetet luckras upp och då kanske vi får se ännu mer nyheter. Rent allmänt tycker jag att Apple öppnade upp mycket under 2010.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Har du sand i vaginan nu igen?

Det kommer eventuellt att finnas i 4.3, men det finns redan hos Verizon.
Det har funnits som jailbrake länge.

Självklart är det ett beslut dom medvetet har tagit att inte inkludera det hittills.

Jobs är affärsman, inte Jesus, även om ni i sekten tror det...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Har du sand i vaginan nu igen?

Det kommer eventuellt att finnas i 4.3, men det finns redan hos Verizon.
Det har funnits som jailbrake länge.

Självklart är det ett beslut dom medvetet har tagit att inte inkludera det hittills.

Jobs är affärsman, inte Jesus, även om ni i sekten tror det...

Och här så visas än en gång att det inte är Jobs som krävt att detta inte skall få finnas med utan snarar AT&T som krävt det för att deras sunknät inte pallat med lasten. Nu när AT&T inte har exklusivitet längre så släpper Apple på vad de velat göra länge.

Visst vill Apple sälja iPad 3G men jag tror att de hellre säljer en iPhone4 OCH en iPad Wifi.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Och här så visas än en gång att det inte är Jobs som krävt att detta inte skall få finnas med utan snarar AT&T som krävt det för att deras sunknät inte pallat med lasten. Nu när AT&T inte har exklusivitet längre så släpper Apple på vad de velat göra länge.

Visst vill Apple sälja iPad 3G men jag tror att de hellre säljer en iPhone4 OCH en iPad Wifi.

Ja men visst, det är ju uppenbart att det är AT&T som styr det, för det vore ju inte lika lätt att ge hela världen tillgång och spärra AT&T lurarna, som att spärra hela världen, men ge Verizon tillgång?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ja men visst, det är ju uppenbart att det är AT&T som styr det, för det vore ju inte lika lätt att ge hela världen tillgång och spärra AT&T lurarna, som att spärra hela världen, men ge Verizon tillgång?

Ungefär så ja med tanke på att Verizonlurarna kör med iOS 4.2.3 och alla vi andra kör med iOS 4.2.1.

Något mer du behöver få förklarat?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ungefär så ja med tanke på att Verizonlurarna kör med iOS 4.2.3 och alla vi andra kör med iOS 4.2.1.

Något mer du behöver få förklarat?

Och hotspot har funnits som JB hur länge då, fast det är klart, så duktiga utvecklare har väl inte Jobs anställda....

Apple hade kunnat lägga in det långt innan det fanns som JB, män dom VALDE att inte göra det, något annat du vill ha förklarat?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Säljer AT&T i sverige?

Nähä?

Edit: Jag tror äpplet är irriterat att Android har tagit så mycket marknadsandelar från äpplet. Android är ju nu större som smartphoneoperativ och växer procentuellt mycket snabbare, detta innebär att snål-jobs inte kan låsa in sina användare lika hårt som tidigare, för widgets är flashigare än simpel ikonrad :fakta

Så nu börjar dom göra det minsta möjliga.

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Och hotspot har funnits som JB hur länge då, fast det är klart, så duktiga utvecklare har väl inte Jobs anställda....

Apple hade kunnat lägga in det långt innan det fanns som JB, män dom VALDE att inte göra det, något annat du vill ha förklarat?

Jag förstår att du inte förstår hur det ligger till med avtal och juridiska komplikationer.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA