iPad-tråden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Den största Apple nerden jag känner tillkännagav häromdagen på Facebook ätt han hade beställt en ny telefon.

En Android..

Han hade ungefär 60 frågande inlägg på en timme, flera gissade ätt han hade blivit fejsrejpad, men han här stått på sig i flera dagar nu, men utan att ge någon förklaring.

Det ska bli kul att höra vad som fick hans bägare att rinna över, han är definitivt inte priskänslig, han är väldigt trendmedveten och har varit appletrogen länge...

Eller så är det så tråkigt att företaget han jobbar åt har någon app som bara finns till Android

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Webbläsaren i en iPhone suger som den värsta getpungen någonsin, schackrutor hela tiden när det är lite action och det helt utan hantering av Flääääsch! :zpy
Man surfar inte med en iPhone, det har man Paddan till :D

Flash är såååååå 2006 :trött

Hur många gånger har man inte läst i kommentarerna till en iOS-app:
"När kommer den till Android?"

Skönt att slippa vara två på bollen hela tiden :banana

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jo fast jag har det redan i min Android..

Pucktvåa var ordet....

Precis. ;-)

Glöm icke att android är ungt och redan så bra som det är. Med de extra funktioner som kommer iockmed googles inköpta företag kommer det bli ännu hetare.

Appar släpps numera oftast till båda samtidigt, däremot släpps ju googles fantastiska appar oftast till android alone.

Att alltid ha med sig en padda för surf låter... smidigt =-O

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Utom när det gäller detaljer som WiFi hotspot då eller? Den funktionen kan vara bra att ha när man ska surfa med paddan
Rätta mig om jag har fel men är inte en WiFi-hotspot till för att dela en uppkoppling mellan flera enheter?
På vilket sätt skulle det vara bra för mitt surfande?

Apple är sällan först med det senaste men lik förbennat kopierar i princip alla deras produkter och interface. De hetaste Android-lurarna är ju pinsamma ripoffs av iPhonen.

Angående flash, det är en gamma teknik som kommer att försvinna.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Rätta mig om jag har fel men är inte en WiFi-hotspot till för att dela en uppkoppling mellan flera enheter?
På vilket sätt skulle det vara bra för mitt surfande?

Apple är sällan först med det senaste men lik förbennat kopierar i princip alla deras produkter och interface. De hetaste Android-lurarna är ju pinsamma ripoffs av iPhonen.

Det hetaste just nu är väl en desire hd, berätta för mig på vilket sätt den är en ripoff på iphone? Menar du touchgränssnittet så får du nog läsa på lite historia grabbo, steve var långt ifrån först där.

Edit: wifi hotspot gör att din Ipad kan använda telefonens internetuppkoppling via wlan, det är självklart bra då du slipper ha kabel eller extra 3gabbonnemang till paddan/datorn.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Vill man tvunget ha Fläsh istf HTML5 så finns det webläsare för det också till iOS.

Jag är glad att slippa allt som blinkar och blippar på min bildskärm.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vill man tvunget ha Fläsh istf HTML5 så finns det webläsare för det också till iOS.

Det stöds inte ens i närheten så väl i maskinvaruaccellerationen = segt. :fakta

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är lite intressant att det när det gäller Apple finns ett nästan hat från vissa håll. Jag skiter i Jobs, är inte sektmedlem men jag har gått över till Appleprodukter rakt av eftersom jag är oerhört nöjd med hur smidigt det funkar - för mig. De erbjuder helt enkelt precis vad jag vill ha.

Eftersom vi dessutom är i I-pad tråden så är jag nyfiken på vilka produkter som finns på marknaden som konkurrerar med I-paden.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-

Vad grundar du det på? Dom utvecklar det ju hela tiden. Vad är det som du tycker är dåligt med det, förutom att det funkar dåligt på mac då alltså?

Det slipper man med flashblock också. Och om nu flash försvinner, vilket jag tvivlar på, så kommer rutorna att dyka upp i nåt annat format istället.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vad grundar du det på? Dom utvecklar det ju hela tiden. Vad är det som du tycker är dåligt med det, förutom att det funkar dåligt på mac då alltså?

Det slipper man med flashblock också. Och om nu flash försvinner, vilket jag tvivlar på, så kommer rutorna att dyka upp i nåt annat format istället.

Man måste tycka att Flash är dåligt, för det har Jobs sagt!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Färsk info:

Apple rapporterade just resultatet för sitt första kvartal (okt>dec) 2010. Omsättningen upp från drygt 16 miljarder dollar till 26 dito. Vinsten gick i samma riktning; från 3,3 miljarder dollar till 6 dito. Man sålde 4,13 miljoner Macar, 16,24 miljoner iPhones, 19,45 miljoner iPodar och mest intressant: 7,33 miljoner iPadar.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det hetaste just nu är väl en desire hd, berätta för mig på vilket sätt den är en ripoff på iphone? Menar du touchgränssnittet så får du nog läsa på lite historia grabbo, steve var långt ifrån först där.

Edit: wifi hotspot gör att din Ipad kan använda telefonens internetuppkoppling via wlan, det är självklart bra då du slipper ha kabel eller extra 3gabbonnemang till paddan/datorn.

Jag tänkte mest på de mobiler jag ser i reklamfilmer och i tidningsannonser som ser ut som exakta kopior av iPhonen med sina grupperingar av appar mm.

Hotspot låter ju bra, men inte för mig som har en 3G-padda och mobilt bredband till den bärbara.

Skrivet med min iPad i Safari (tydligen viktigt att ha med i varje inlägg...)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tänkte mest på de mobiler jag ser i reklamfilmer och i tidningsannonser som ser ut som exakta kopior av iPhonen med sina grupperingar av appar mm.

Du menar som min Motorola Accompli från år 2000?
Eller alla andra telefoner med ikoner?

motorola_accompli_008.jpg

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Flash kräver ett tilläggsprogram för att fungera, det gör inte HTML5 som stöds av alla moderna browsers.

Personligen skulle jag aldrig ha med Flash i något projekt som är tänkt att generera inkomster.

Du menar som min Motorola Accompli från år 2000? Eller alla andra telefoner med....
Jag trodde det var uppenbart med vad jag menade men om du inte förstår likheterna så...

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag trodde det var uppenbart med vad jag menade men om du inte förstår likheterna så...

Nej, det är inte uppenbart vad du menar med "grupperingar av appar"

Tittar du på bilden så ser du att den telefonen också hade grupperingar av "appar", långt före apple, visst, det var bara en monokrom touch-skärm på den tiden, men vad är det du tycker att alla andra har kopierat som är unikt för Apple?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning