Jag tänkte mest på de mobiler jag ser i reklamfilmer och i tidningsannonser som ser ut som exakta kopior av iPhonen med sina grupperingar av appar mm.
Hotspot låter ju bra, men inte för mig som har en 3G-padda och mobilt bredband till den bärbara.
Skrivet med min iPad i Safari (tydligen viktigt att ha med i varje inlägg...)
Hotspot hade sparat dig ditt 3g-abb i paddan och samtidigt sparat ditt mobila bredbandsabb i bärbara datorn. Samtidigt hade du kunnat dela din uppkoppling med andra eller kört den på massa enheter samtidigt. Smart va?
De mobiler du ser mest är ju HTC. Att Samsung har härmat en hel del förlåter jag inte, men det är väl deras grejj antar jag..
Skrivet i Chrome med min PC
BATTERITID på mobila enheter :fatta
Sitter den fast i vägen spelar det ju inte så stor roll.
Vad är det för övrigt för nytta med att mäta CPU-last när GPU:n används?
Kolla på hur mycket den käkar ström istället.
Mitt batteri håller lika länge som polarnas iPhones. Min klarar Fläsh finfint. Är det så att Apple inte kan konstruera batterier plötsligt?
Sen till schackrutor i webbläsaren: iPhone4 lider av det riktigt mycket
Sen till maskinvaruaccellerationen: En iPhone med tilläggsprogram som sköter flash sköter det inte med samma typ av acc som Android. Det leder till att det suger med processorkraft och tar mer tid = segare.
En Android 2.2-enhet eller högre laggar i princip inget trots fullt flashstöd.
iPad-konkurrent. Samsung Galaxy Pad är väl representativ?
Hur får man igång det där egentligen?? Jag har blåtand på lappen och luren, men det dyker inte direkt upp någon skitstor knapp mitt på skärmen man kan trycka på (skiter i vad det står, trycker på allt).
Räknas förresten tethering som vanlig datatrafik, eller har bolagen någon klurigt sätt att ta extra beltalt för detta?
Tethering är bara en delning av internetuppkopplingen, den syns inte som något annat än en högre förbrukning hos operatören.