iPad-tråden

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jaha, än en gång får man krypa till korset och inse att man haft fel.. Iphone vägra jag ta i med tång.. Sen gick jag å skaffa en endå och aldrig varit så nöjd..

Det enda jag såga mer än iphone var väl iPad.. Å nu sitter man med än sån, om möjligt ännu nöjdare :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jaha, än en gång får man krypa till korset och inse att man haft fel.. Iphone vägra jag ta i med tång.. Sen gick jag å skaffa en endå och aldrig varit så nöjd..

Det enda jag såga mer än iphone var väl iPad.. Å nu sitter man med än sån, om möjligt ännu nöjdare :)
Det stavas "ändå" inte "endå".

I övrigt så var jag typ som dig innan jag skaffade min första iphone (4).

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

Har haft en 3GS och sitter i skrivande stund med en iPad. Telefonen tyckte jag aldrig om alls så den blev inte långlivad och iPaden, som surfplatta, är ju förnämlig men ser inte alls vad man annars ska använda den till. Med det sagt skulle jag aldrig i livet köpa en för 7-8 tusen oavsett hur tät jag skulle bli.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Har haft en 3GS och sitter i skrivande stund med en iPad. Telefonen tyckte jag aldrig om alls så den blev inte långlivad och iPaden, som surfplatta, är ju förnämlig men ser inte alls vad man annars ska använda den till. Med det sagt skulle jag aldrig i livet köpa en för 7-8 tusen oavsett hur tät jag skulle bli.

Är väl bara det den är bra för :) som en laptop fast mycket smidigare och med bra batteri tid :)

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Är väl bara det den är bra för :) som en laptop fast mycket smidigare och med bra batteri tid :)

Mjo.. Jag gillade den väldigt mycket och kan ju tänka mig att den, med "mina" appar installerade, skulle vara väldigt trevlig att ha med sig av många olika orsaker.

Men jag betalar inte 5-8k för att ha en sådan i väskan när jag redan har en laptop att ha i ovan nämnd väska.

När de kommer ner på 2-3k kanske jag kan tänka om.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Mjo.. Jag gillade den väldigt mycket och kan ju tänka mig att den, med "mina" appar installerade, skulle vara väldigt trevlig att ha med sig av många olika orsaker.

Men jag betalar inte 5-8k för att ha en sådan i väskan när jag redan har en laptop att ha i ovan nämnd väska.

När de kommer ner på 2-3k kanske jag kan tänka om.

Jo, kan hålla med om att prislappen är lite hög men är man prylbög så har man väl lite överseende med det :gnissla

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag skulle nog vänta IAF tills efter jul med att köpa padda, paddorna förutspås ju bli årets julkapp av många, men jag tror inte att det kommer att säljas så många och handlarna kommer att ha överlager efter jul.
Om ingen redan har pikat dig för det där uttalandet så gör jag det nu ;)

Paddorna som kommer från Apple till de svenska distributörerna hinner knappat landa på hyllorna innan de går ut till butikerna.

Något helt annat:
Hur var det i våras, presenterades iPad eller iPhone 4 först av Apple?
(Byte till iPhone 5 stundar)

I övrigt så var jag typ som dig innan jag skaffade min första iphone (4).
Tänk om Zeb (Jens) kunde läsa det där. Han är en extrem Apple-hatare :D

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Om ingen redan har pikat dig för det där uttalandet så gör jag det nu ;)

Paddorna som kommer från Apple till de svenska distributörerna hinner knappat landa på hyllorna innan de går ut till butikerna.

Något helt annat:
Hur var det i våras, presenterades iPad eller iPhone 4 först av Apple?
(Byte till iPhone 5 stundar)

Tänk om Zeb (Jens) kunde läsa det där. Han är en extrem Apple-hatare :D

Jag läser. Jag säger till alla som skall köpa en produkt precis vilka för och nackdelar den har, inklusive Android. Apple-älskare berättar bara hur fantastiskt enkelt det är, inget krånglar och allt är fantastiskt (i min värld lite samma sak som att snygga tjejjor inte skiter(och framförallt att det luktar begonia och lavendel om dom skulle skita)). Verkligheten är att mjukvarumissar finns lite överallt (eller vad säger ni som försov er den 3e Jan), det är fantastiskt inlåst och tänker man exakt som Steve Jobs så är allt finfint, men snälla, ändra utseende ex (i min värld är iPhones gränssnitt fantastiskt tråkigt) är inte så lätt (förlåt, jag glömde att man numera kan lägga till mappar :rolleyes:

Då kommer alltid responsen "roota då", men varför ska man behöva det?

Världen består av dom som själva vill bestämma och de som vill bli ledda. Det är alltid lite enklare att följa massan, det utnyttjar Jobs-mannen.

Så Sandström, var det bra?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Så Sandström, var det bra?
Jag är inte nöjd förrän du har köpt en iPhone :D

Har pillat på en del Android-lurar men tycker de suger ungefär lika mycket som Apples datorer gör.
iPad var definitivt först, har för mig att den presenterades i februari och kom i april. iPhone brukar alltid presenteras i juni och komma i juli.
Okej, då får jag hålla mig så där en 6 månader till då :)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag är inte nöjd förrän du har köpt en iPhone :D

Har pillat på en del Android-lurar men tycker de suger ungefär lika mycket som Apples datorer gör.
Okej, då får jag hålla mig så där en 6 månader till då :)

En Androidlur är inte bättre än en iPhone, den är lika bra på ett helt annat sätt, men det tar längre tid att vänja sig.

Webbläsaren i en iPhone suger som den värsta getpungen någonsin, schackrutor hela tiden när det är lite action och det helt utan hantering av Flääääsch! :zpy

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA