iPad-tråden

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Re: iPad

Ska nog känna på den innan jag bestämmer mig.
Upplösning ska tydligen vara överj-vlig :tuttar

Blir en fröjd att läsa e-böcker på :)

Ska även bli kul att se vilka flermannaspel som dyker upp.
Elektroniska brädspel vore en riktigt schysst grej :yoparty

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ska nog känna på den innan jag bestämmer mig.
Upplösning ska tydligen vara överj-vlig :tuttar

Blir en fröjd att läsa e-böcker på :)

Ska även bli kul att se vilka flermannaspel som dyker upp.
Elektroniska brädspel vore en riktigt schysst grej :yoparty

Den kan ju liksom inget som en Iphone inte kan. Räkna inte med någon fantastisk grej...

Sen om man gillar att betala pengar för att läsa en bok som typ worddokument, vassego!

/ Jens

Det känns som att iPaden kommer få Macbok Air ur sortimentet. Det är i alla fall en klart konkurrerande produkt. Skulle klart hellre vilja ha en Air än en iPad. Den är sjukt smidig.

Nej, jag anser att du har fel.

När Ipaden kommer som en version som kör OSX istället för IphoneOS så kanske, men som den är nu ser jag den som en helt värdelös produkt.

Om man som sagt inte är en redig fanboy..

/ Jens

Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag ser helt klart hur smidig den kommer vara i ett bussäte, på flyget etc. Istället för att vika upp laptopen och köra med gamnacke lägger man bara upp den som man vill och kan alltid ha en bra läsvinkel.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Flash, som alla saknar, funkar visst jättebra på en annan tablet:

http://www.engadget.com/2010/04/05/fusion-garage-joojoo-review/

Jag tycker fortfarande att det är fel att jämföra med en vikbar dator. Det är inte en vikbar dator. Den är inte tänkt att användas som en vikbar dator. Läs lite recensioner och se vad andra tycker.

Ars Technica skrev en 18 000 ord lång recension som highlightar både för- och nackdelar.

En del ur sista stycket:

Truthfully, this device is one that can only really be understood by playing with it firsthand (we know, it took us more than 18,000 words to tell you that). No matter how many words get spilled on the iPad, there's still no simple way to describe how it feels and how it's different from a typical computing or smartphone experience. Those of us on staff who were highly skeptical about the iPad before having touched it had a very different understanding of it after spending some serious time with the device. This is likely to be the case with most users.

Det är en apparat som kan ersätta en laptop i många fall, inte alla men många, och att basha den innan man provat är—i och för sig signum för SH.com—som att säga att alla Honda är dåliga bara för att de har lägre effekt på pappret.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Nej den är precis som en iphone fast med större skärm :tummenupp:tummenupp jag kommer köpa en när dom kommer till Sverige :banana:banana

:banana:banana

Funderar starkt på att dra till USA och införskaffa en i sommar om den uppfyller mina behov/förväntningar, jag måste få känna och klämma lite innan jag bestämmer mig :D(har lite andra ärrenden där också ;) )

Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15

Zeb_Macahan skrev:
Den kan ju liksom inget som en Iphone inte kan. Räkna inte med någon fantastisk grej...
Kan du sitta flera stycken kring en iPhone och spela spel där alla "pillar" samtidigt? :fatta

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Kan du sitta flera stycken kring en iPhone och spela spel där alla "pillar" samtidigt? :fatta

Då är det väl bättre att sitta flera stycken runt en Macbook Air som sen kan köra vanliga program och som kan allt?

Jag fattar hypen, men själva produkten är undermålig, det kan inte ersätta en dator eftersom den är appbaserad.

/ Jens

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
:banana:banana

Funderar starkt på att dra till USA och införskaffa en i sommar om den uppfyller mina behov/förväntningar, jag måste få känna och klämma lite innan jag bestämmer mig :D(har lite andra ärrenden där också ;) )

Har en polare som är där nu, lite sugen på att be honom köpa en men tänker att det kan bli strul med garantier och så om den mot förmodan går sönder, eller har apple någon bra "världsgaranti" ??

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Hoj
;)
Har en polare som är där nu, lite sugen på att be honom köpa en men tänker att det kan bli strul med garantier och så om den mot förmodan går sönder, eller har apple någon bra "världsgaranti" ??

Så vitt jag vet Amerika : Amerikansk garanti & support... plus att då får du ju ej åäö till tangentbordet.. Det kan ju vara värt 2 månaders vänta ?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

För 8300 SEK kan du annars köpa rätt exklusiva brädspel orginal :tungan ( du kanske tillomed får råd med några pocketar)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Flash, som alla saknar...
Inte jag...

Det är en apparat som kan ersätta en laptop i många fall, inte alla men många, och att basha den innan man provat är—i och för sig signum för SH.com—som att säga att alla Honda är dåliga bara för att de har lägre effekt på pappret.
Eller varför inte säga att motorcyklar är sämre än bilar för att de bara har två hjul? Tänk på det, här gillar vi alla mc men utanför detta forum är förståelsen, eller ens acceptansen, för det mycket låg. De flesta tycker det är praktiskt och nödvändigt att ha en bil och skulle aldrig överväga en mc.

Jag tror iPaden öppnar upp nya marknader, folk (äldre?) som inte har dator idag kommer att köpa en för att nu kan de faktiskt använda en och folk som har datorer kommer att köpa en för att de passar in där ingen dator gör (vardagsrummet som en infokälla/superfjärr?). Hur många det är till en början är svårt att veta, 300.000 sålda första dagen, men framtiden tillhör nog den här typen av datorer.

Självklart passar den inte alla, speciellt inte de som klamrar sig fast vid tangentbord, möss, hängande sladdar och rätten att krångla med OS:et.

Jag kommer inte att köpa en, inte nu i alla fall, för att jag helt enkelt inte behöver en men det innebär inte att Apple gör fel. Vi får väl se hur mycket kopior det blir den här gången.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Så vitt jag vet Amerika : Amerikansk garanti & support... plus att då får du ju ej åäö till tangentbordet.. Det kan ju vara värt 2 månaders vänta ?

Ja jag tror jag väntar, tangentbordet ska inte vara något problem, det ska gå att ställa om till svenska bord även på dom som är sålda utomlands.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15

Zeb_Macahan skrev:
Då är det väl bättre att sitta flera stycken runt en Macbook Air som sen kan köra vanliga program och som kan allt?
På MacBook kan bara en person använda musen i taget.
På en iPad kan alla som sitter vid den interagera med spelet samtidigt mha. multitouch :yoparty

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15

Zeb_Macahan skrev:
men själva produkten är undermålig, det kan inte ersätta en dator eftersom den är appbaserad.
Den ska inte ersätta en vanlig dator. Den ska ersätta netbooks samtidigt som den bryter ny mark.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja jag tror jag väntar, tangentbordet ska inte vara något problem, det ska gå att ställa om till svenska bord även på dom som är sålda utomlands.

Inte enligt testen som jag såg häromdagen.
En test som förövrigt mest bestod i att snubben besökte sidor och klagade på att dom inte hade någon "fallback" lösning för folk som surfade utan flash :D :D :D

Han besökte samtliga webbtv kanaler, samtliga körde flash, alla tidningar han besökte körde flashreklam osv..

"Det här var inte snyggt, här har dom ingen fallback.." osv.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15

speedfreak404 skrev:
plus att då får du ju ej åäö till tangentbordet..
Vilket tangentbord? iPad består ju bara av en skärm (plus lite till förståss) :tunga
Det är ju bara en inställning för vilket språk man vill ha (som iofs. inte finns för svenska ännu).

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA