iPad-tråden

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Det blir nog en ipad eller liknande i utförande generation 2 som får ersätta sambons gamla bärbara. För surf, film, mail känns den mycket mer praktisk än en bärbar. Men jag vill ha flash (trots att det är såååå dåligt som alla pros säger) och multitasking.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Det blir nog en ipad eller liknande i utförande generation 2 som får ersätta sambons gamla bärbara. För surf, film, mail känns den mycket mer praktisk än en bärbar. Men jag vill ha flash (trots att det är såååå dåligt som alla pros säger) och multitasking.

Multitask kommer nog med OS 4.0 verkar det som.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs

Vad är det som känns praktiskt med den för att surfa, se på film eller maila? Tycker surfande, mailande och framför allt se på film verkar otroligt mycket sämre än valfri laptop. Till exempel behöver man ju ett ställ för att se film. :confused:

Och ja, flash är livsviktigt. Annars försvinner ungefär 70% av det roliga på internet.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Re: iPad

KTM 620 skrev:
Multitask kommer nog med OS 4.0 verkar det som.
I en begränsad form på något sätt.
Om alla appar får köra hur som helst kommer batteriet inte att räcka så länge.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
iPad fixar YouTube och spel finns flera tusen gratis att välja på i App Store. Troligen kommer rätt många stora porrsajter att uppgradera till HTML5-video snart och är då fullt användbara på iPad.

Fixar den youtube? Efter lite snabb googling kunde jag fortfarande inte hitta någon sida som påstår att det går surfa youtube med den.

Edit: Ah, hittade.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Skulle den kosta 2000kr skulle jag köpa en, mer är den inte värd med de funktioner den har.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15

Med den skärmen och CPU:n tycker jag att instegsmodellerna av iPad känns riktig prisvärda.
Jämför med iPod Touch, Nintendo DS och Sony PSP i pris.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Flash är en vedertagen standard på internet.

Måhända en dålig sådan, men likväl en befintlig sådan.

Det är bara apple fanboys som försvarar en produkt som inte är kompatibel, och kräver att internet ska anpassa sig efter apple och inte tvärt om.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Flash är en vedertagen standard på internet.

Måhända en dålig sådan, men likväl en befintlig sådan.

Det är bara apple fanboys som försvarar en produkt som inte är kompatibel, och kräver att internet ska anpassa sig efter apple och inte tvärt om.

Fast faktum kvarstår att internet anpassar sig i detta nu. Så stor makt har ändå Apple.

YouTube börjar anpassa sig, alla tidningar med lite självinsikt har börjat skissa på en player som inte kräver flash och egentligen är det bara Hulu kvar—inte för att vi utanför USA har nån nytta av det men de är de enda jag hört som inte hittat nån vettig lösning än.

Jag kan inte påstå att jag tycker den typen av makt är särskilt bra men för min del ska det bli skönt att slippa Flash. Möjligen att det kanske blir någorlunda mer användbart när Chrome kommer med Flashplayer inbyggt men jag är tveksam.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15

Flash slöar ner maskinen något fruktansvärt.
I version 10.1 ska det vara åtgärdat. Men nu är det så dags :(

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
YouTube börjar anpassa sig, alla tidningar med lite självinsikt har börjat skissa på en player som inte kräver flash och egentligen är det bara Hulu kvar—inte för att vi utanför USA har nån nytta av det men de är de enda jag hört som inte hittat nån vettig lösning än.

(ej menat som svar till dig Gustaf även om jag citerar ditt inlägg)

Nu har ju varken iPhone eller iPad problem med Youtube då de har dedikerade spelare för det som är mycket bättre än att surfa dit men Youtube själva är på väg mot HTML5 som är det som Apple och Google förespråkar, även Microsoft stöder det. Det är bara Adobe som vill ha flash kvar så fanboys kan ni vara själva Guw med flera. :tungan

http://www.youtube.com/html5

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Med den skärmen och CPU:n tycker jag att instegsmodellerna av iPad känns riktig prisvärda.
Jämför med iPod Touch, Nintendo DS och Sony PSP i pris.

DS & PSP är väl 5-10 år gamla , dessutom tvspel så den jämförelsen tycker jag haltar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fast faktum kvarstår att internet anpassar sig i detta nu. Så stor makt har ändå Apple.

Jag kan inte påstå att jag tycker den typen av makt är särskilt bra men för min del ska det bli skönt att slippa Flash. Möjligen att det kanske blir någorlunda mer användbart när Chrome kommer med Flashplayer inbyggt men jag är tveksam.

Youtube började migrera innan paden var känd .

Hela internet kommer att gå över så småning om, men bakåt kompabilitet är ändå ett måste.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA