iPad-tråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Fan kommer de skita i att släppa alla gamla äventyrsspel till ajfan nu när iPod kommit? Sam&Max finns till iPad bara, inte orginalspelet men jallafall :(

Kommer inte Monkey Island 2 till ajfan blir jag tokig.

Jag skulle inte vara orolig, främst av två anledningar.

1) GameCenter i OS4.0
2) 85 miljoner sålda iPhones/iPod Touch. (50m iPhone och 35m iPod Touch)

Nej har inget intresse av att utveckla frågan till det heller.. Tråden skapades i syftet att veta om det är fler som har intresse för iPad.. Piratkopiering är en individuell fråga då det handlar om lagen och var och en är skyldig att ta ansvar för sig själv.

Gud vad skönt att ha med vuxna människor att göra. :tummenupp

Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
129095547674610936.jpg

:hihi

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag funderar på att köpa en Ipad redan nu, den blir ju då engelsk!

Samt om man kittar lite nödvändiga saker, såsom iaf 3G och Ipad-dock så kostar det ju 900-1000 dollar för prylen. Hubba!

Ska man vänta tills den kommer på svenska?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det har väl varit en del garantibekymmer för de som köpt iPhone utomlands, typ att de behövt skicka den till inköpslandet för service.

Jag väntar nog, både på iPaden och skatteåterbäringen. :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vad är det som pajjat då?

Tänkte liksom, måste man ha svenskt? Torde inte vara så.

Ingen annan som köpt en Ipad som kan berätta vad allt gick på inkl tull osv...

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Det har väl varit en del garantibekymmer för de som köpt iPhone utomlands, typ att de behövt skicka den till inköpslandet för service.

Jag väntar nog, både på iPaden och skatteåterbäringen. :)

Fast iPad har väl världsgaranti, som alla andra Appleprodukter (utom iPhone)?

Jag skulle nog också vänta. När den lanseras i Sverige har den dessutom gått igenom ett par versioner och man vet vad vanliga problem är osv.

Swedie, du kan beställa från http://www.international-orders.com/, de har bra rykte och är nog mest prisvärda såvida du inte känner nån som plockar hem en åt dig personligen.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Fast iPad har väl världsgaranti, som alla andra Appleprodukter (utom iPhone)?

Jag skulle nog också vänta. När den lanseras i Sverige har den dessutom gått igenom ett par versioner och man vet vad vanliga problem är osv.

Swedie, du kan beställa från http://www.international-orders.com/, de har bra rykte och är nog mest prisvärda såvida du inte känner nån som plockar hem en åt dig personligen.
Det var där jag kikade. Känns ju rätt dyrt ändå om det är 970 dollar som gäller, plus tullavgifter. Det gick ju att faktiskt välja att deklarera som "gift" :D

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Vad är det som pajjat då?

Tänkte liksom, måste man ha svenskt? Torde inte vara så.

Ingen annan som köpt en Ipad som kan berätta vad allt gick på inkl tull osv...

Köpte en till jobbet när jag var i Vegas i April. Lite dålig Wifi mottagning, avsaknad av flash (precis som i iPhone), 4800:- för 32GB modellen. Som gadget fyller den ett tomrum som man inte trodde fanns vid frukostbordet / soffan. Svtplay appen innan sängdags och Fåret Shaun gör bara det värt pengarna.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Det var där jag kikade. Känns ju rätt dyrt ändå om det är 970 dollar som gäller, plus tullavgifter. Det gick ju att faktiskt välja att deklarera som "gift" :D

hjälper dessvärre inte..
Det är tullvärdet som gäller.. så räkna (priset+frakt)1,3 så får du fram slutpriset.. Liiite över men det äts upp av postens avgifter för tulldeklareringen..

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Köpte en till jobbet när jag var i Vegas i April. Lite dålig Wifi mottagning, avsaknad av flash (precis som i iPhone), 4800:- för 32GB modellen. Som gadget fyller den ett tomrum som man inte trodde fanns vid frukostbordet / soffan. Svtplay appen innan sängdags och Fåret Shaun gör bara det värt pengarna.
Ja, det är den där prylgrejen jag känner att den är bra för. Ser lätt mig själv sitta och fippla med den och "kolla sporthoj" med autorefresh typ vid TV-bordet istället för att behöva ha en laptop på bordet eller pillra med mobilen för den delen.

Hur påverkas du av att den är på engelska?

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Jag har nu läst igenom hela tråden utan att hitta ett enda vettigt argument för en Ipad jämfört med en liten laptop eller Mac.
Är det samma med Apple som med Bmw? Man måste ha en därför att.. eehh, dom är.. bättre?!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA