iPad-tråden

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Det jag frågade här var om den helt nya ipaden kan synkas mot iTunes utan datorn, förutsatt att iOS 5 var förintallerat.

Att den klarar att synka på egen hand mot iTunes/iCloud när den väl kommit igång utgår jag ifrån.

:tummenupp

Den ska väl aktiveras via iTunes första gången du startar den.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Det jag frågade här var om den helt nya ipaden kan synkas mot iTunes utan datorn, förutsatt att iOS 5 var förintallerat.

Att den klarar att synka på egen hand mot iTunes/iCloud när den väl kommit igång utgår jag ifrån.

:tummenupp

Orm den hade haft ios5 så hade du inte behövt koppla in den till en dator. Nu kom ios5 precis så finns ju en risk att den har 4an

Skrivet med fingrar på en iPlatta...

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Orm den hade haft ios5 så hade du inte behövt koppla in den till en dator. Nu kom ios5 precis så finns ju en risk att den har 4an

Skrivet med fingrar på en iPlatta...

Uppfattat!

Home-knappen fungerar inte varje gång man trycker på den, lagar dom detta eller byter dom hela apparaten till en ny?

Läste nånstans att man inte lagar ipads. Är det så blir jag glaad då den inte uppfyllde mina förväntningar.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Google är bättre på iPad :tummenupp

http://thenextweb.com/google/2011/1...ly-useful-tweaks-for-ipad/?awesm=tnw.to_1BucP

Google Search gets slight, but extremely useful tweaks for iPad
18TH NOVEMBER 2011 by DREW OLANOFF

There’s a good chance that if you own an iPad, Google is your search engine of choice. The company has made some huge updates to its search interface this year, and has pushed a few more helpful tweaks today.

When you perform a Google search on your iPad, you’re now shown slicker and bigger buttons to change your search preference. Images, Videos, and News are placed prominently, but a tap of the “More” button uncovers similar buttons for Maps, Shopping, Books, Places, Blogs, Flights, Discussions, Recipes, and Patents.

Swiping over the options slide through all of the selections. It’s a way better search experience than the previous display of options only being in the top black bar. On the desktop version of Google search, these options are available on the left hand side. Clearly, Google has made the design fit the iPad’s screen perfectly.

Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Behöver lite tips:

Använder min iPad2 i jobbet för föreläsningar och presentationer som inte kräver speciell mjukvara (grymt skönt att slippa baxa runt på den släpbara laptopen). Problemet är att man blir fast framme vid VGA-ingången till projektorerna, och iPadens värdelösa anslutning lossnar om man rycker i plattan för mycket.

Vill ha det trådlöst mellan paddan och projektorns VGA-ingång, och den enda lösningen jag kan komma på är en AppleTV som man kopplar via en hdmi-vga converter. Borde det funka, eller är det nån som har nån annan lösning?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Nop. AirPlay is the way.

Men eventuellt så finns det kanske ngn App alá iClickr för iPhone för att styra en iPad.

Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Skaffa en ny projektor?
Hur ser det ut på marknaden för HDMI -> VGA konverters?

Fast jag tror du missuppfattade.
Jag menade inte att AirPlay går direkt till en VGA trådlöst. Ditt förslag med en AppleTV är väl ok?

Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Skaffa en ny projektor?
Hur ser det ut på marknaden för HDMI -> VGA konverters?

Fast jag tror du missuppfattade.
AirPlay går inte direkt till en VGA trådlöst.
Det är inte mina projektorer, jag undervisar på universitet så jag får hålla mig till vad universitetet erbjuder i lokalerna. :)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Det är inte mina projektorer, jag undervisar på universitet så jag får hålla mig till vad universitetet erbjuder i lokalerna. :)

Det beror ju lite på vad det finns för annan hårdvara också. Finns det datorer i föreläsningssalarna redan borde det ju gå att köra nån typ av PowerPoint-remote av samma modell som finns till Keynote (för jag antar att det inte är mac:ar ni har stående, då hade det här varit ett icke-problem ;)).

Så, vad finns det mer på plats än projektorn?

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Det beror ju lite på vad det finns för annan hårdvara också. Finns det datorer i föreläsningssalarna redan borde det ju gå att köra nån typ av PowerPoint-remote av samma modell som finns till Keynote (för jag antar att det inte är mac:ar ni har stående, då hade det här varit ett icke-problem ;)).

Så, vad finns det mer på plats än projektorn?
I ett skrämmande stort antal salar finns det bara en projektor med vga och inget mer. Grejen är att jag vill kunna röra mig fritt i rummet med plattan, men nån remotelösning funkar inte då jag kör iPaden som ritplatta (zenbrush, sketchbook etc). Har kollat runt lite på nätet och hittade en snubbe som testat med atv och vga-converter med bra resultat, så ska ta och beställa prylarna så får jag se om det är hållbart.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
I ett skrämmande stort antal salar finns det bara en projektor med vga och inget mer. Grejen är att jag vill kunna röra mig fritt i rummet med plattan, men nån remotelösning funkar inte då jag kör iPaden som ritplatta (zenbrush, sketchbook etc). Har kollat runt lite på nätet och hittade en snubbe som testat med atv och vga-converter med bra resultat, så ska ta och beställa prylarna så får jag se om det är hållbart.

Det funkar med stor sannolikhet kalas - med AirPlay Mirroring ska det bara vara att köra. :)

Vad är en ATV?

Apple TV

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Jag har börjat samla på mig ett antal själv.
Vilka har du bäst nytta av?
SketchBook Pro är väl det mest kompetenta med lagerhantering etc, men det jag faktiskt använder mest är ZenBrush. Helt avskalat, men för enkla snabba skisser funkar det utmärkt.
Men det finns WiFi hoppas jag, för annars blir väl lösningen med ATV rätt oanvändbar?
Ja, wifi finns såklart. :)

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
det jag faktiskt använder mest är ZenBrush.
Den hade jag inte provat förut. Skön känsla att rita/skriva med den :)

Jag skiftar själv runt mellan fyra Appar för tillfället som jag inte kan bestämma för vilken som jag gillar bäst.

o Pen & Paper
o Penultimate
o Noteshelf
o UPAD

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...