iPad-tråden

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Morsan är sugen på en läsplatta. Finns det lätthanterliga och penisonärsanpassade läsplattor ute på marknaden?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Inte testat galaxyn men av telefon erfarenheter så tror jag ipad är klart simplast att använda.

Fast det ÄR INTE svårt att använda Android.

Båda mina föräldrar gör det och dom är sådär lagom teknikhandikappade som genomsnittpensionären är.

Skulle dom däremot måsta använda sig av iTunes så skulle jag skaffa hemligt telefonnummer.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ipad/Galaxy Tab menar jag.

I så fall så skulle jag rekommendera något du själv kan, för oavsett hur enkel den är så kommer du själv åka på att supporta den.

Och precis som Guw skriver så är en Galaxy inte svår att använda.
Och även som Guw skriver så är iTunes något bökigt innan man fått kläm på det, men synkning av prylar till en Galaxy är inte heller en walk-in-the-park... så det finns för och nackdelar med båda plattformar.

Så det återgår till mitt första råd, rekommendera den du känner dig mest hemma på själv. (Att supporta en iPad är som att supporta en iPhone btw)

Och varför jag frågade om det var läsplatta eller iPad/Galaxy Tab du menade så är det nämligen så att läsplattor är typ Kindle Fire med icke aktiv bakbelysning men däremot vansinnigt behaglig skärm för att just läsa på. Däremot kan den inte särskilt mycket annat.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
I så fall så skulle jag rekommendera något du själv kan, för oavsett hur enkel den är så kommer du själv åka på att supporta den.

Och precis som Guw skriver så är en Galaxy inte svår att använda.
Och även som Guw skriver så är iTunes något bökigt innan man fått kläm på det, men synkning av prylar till en Galaxy är inte heller en walk-in-the-park... så det finns för och nackdelar med båda plattformar.

Så det återgår till mitt första råd, rekommendera den du känner dig mest hemma på själv. (Att supporta en iPad är som att supporta en iPhone btw)

Och varför jag frågade om det var läsplatta eller iPad/Galaxy Tab du menade så är det nämligen så att läsplattor är typ Kindle Fire med icke aktiv bakbelysning men däremot vansinnigt behaglig skärm för att just läsa på. Däremot kan den inte särskilt mycket annat.

Jo, det lär bli jag som får agera support trots att jag inte har nån erfarenhet av dylika artiklar.
Användningsområdena på den bör vara läsning och surfning, gärna appar och symboler för lättare navigering.
Uppspelning av musik kommer i andra hand. Jag får läsa och testa mig fram till nått jag finner är lämpligt.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Office 2010 har släppts till iPad. Men inte av MS.
Kolla in CloudOn

Just nu när detta skrivs är Appen dock inte tillgänglig på den svenska AppStore.

Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Var ju tvungen att testa :)
Den utnyttjar ytan bättre. Men den vanliga Tapatalk på en iPad räcker gott och väl.

Får återkomma när jag använt den ett tag.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC