iPad-tråden

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Sant, jag läste lite för hastigt.

Och yes, det är inte helt optimalt hanterat men jag anser även att Apple gjort bort sig med den om de inte framöver kommer erbjuda en eurovariant eller nåt.
Men samtidigt, den klarar 40mbit över hsdpa så helt kass är den ju inte egentligen. ;)

över 40mb på några få master som klarar det. HSDPA+ är ju en gammal standard som inte byggs längre pga 4G tycker det är dåligt att inte bygga in stödet, så svårt är det inte.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
över 40mb på några få master som klarar det. HSDPA+ är ju en gammal standard som inte byggs längre pga 4G tycker det är dåligt att inte bygga in stödet, så svårt är det inte.

Jag tycker att Apple ska börja bygga en USA version och en för resten av världen.

Till stor del är det ju Motorolas fel att USA har egen standard, eftersom dom inte ville ha in Nokia och Ericsson på "sin" marknad i telefonins barndom, men Apple är ju en del i den företagskulturen också.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
såå en ipad3 i knäet hand lev från arlandas morgonflyg imorse...seeervice..:yoparty

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Sweet!
Första intryck?

ruskigt upplösning på skärmen, har iof ingen 2:a att jämföra med.

I övrigt bättre kamera, känns snabb men det gör väl alla paddor nya innan man mekkat dit alla appar man vill ha.
Som info kommer 2 st Ipad3 med morgondagens morgonflyg, first come first serve :tungan

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag vil ha en padda men vet inte vad jag ska ha den till. Försöker komma på anledningar till varför jag måste ha en.
Ni som har, använder ni dom? På riktigt? Blir det inte bara ännu en pryl so ligger och skräpar?

Har redan en fet Macbook Pro som jag har till "allt". Den kan ju allt som paddan klarar, men det är väl formatet som ligger den i fatet. Är det värt att betala 7000 TILL för en pryl som klarar mindre?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Det den gör klarar den bättre.

Den är lättare än en laptop och batteriet klarar 10 timmars användning vilket gör att jag föredrar min padda i alla lägen där jag främst ska konsumera information.

Jag har i princip slutat använda min bärbara dator :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag vil ha en padda men vet inte vad jag ska ha den till. Försöker komma på anledningar till varför jag måste ha en.
Ni som har, använder ni dom? På riktigt? Blir det inte bara ännu en pryl so ligger och skräpar?

Har redan en fet Macbook Pro som jag har till "allt". Den kan ju allt som paddan klarar, men det är väl formatet som ligger den i fatet. Är det värt att betala 7000 TILL för en pryl som klarar mindre?

Beror helt på hur man funkar.

Själv så använder jag paddan dagligen och min bärbara har mer eller mindre blivit en stationär, kommer försöka byta den till en iMac istället.
De ggr jag går över till datorn är när jag (som nu) skall skriva en del istället för att bara läsa... men som Powerglide skriver så när man skall konsumera information så är den riktigt bra.
Sen kollar jag en del film/tv i den i sängen på mornarna då jag är rätt så morgonpigg, eller läser SvD på den...
Nu skall jag iväg på ett möte... gissa om det blir 3kg Macbook eller 630g iPad. ;)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
en såld..en ipad3 kvar

...modell och pris?

Överväger dock att försöka komma över en bättre begagnad iPad 2 för att kunna läsa e-böcker på tåget och för att ge lillkorv en ny spel & film-maskin..
Samtidigt känns det segt att behöva konvertera allt som skall skall visas så då börjar istället Transformern locka... Fan vad svårt..

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
...modell och pris?

Överväger dock att försöka komma över en bättre begagnad iPad 2 för att kunna läsa e-böcker på tåget och för att ge lillkorv en ny spel & film-maskin..
Samtidigt känns det segt att behöva konvertera allt som skall skall visas så då börjar istället Transformern locka... Fan vad svårt..

Varför skulle du behöva konvertera nått? :va

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Varför skulle du behöva konvertera nått? :va

Puuuh. Jag blev nästan rädd där ett tag.

Det är en cool pryl, men jag kan inte lägga 7k på en pryl bara för att den är cool.
2000 kan man slanta utan att blinka, men för 7k måste jag veta att den blir använd....

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Jag får ont i ögonen efter längre tid, pga aktiv backgrunds belysning, kindle har e-ink, ingen belysning, så det blir nästan som att läsa ett bok

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA