iPad-tråden

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Måste man ha en app för att ringa med den?
Muppigt...

Jag beställde en idag, eller jag tror att chefen gjorde det. Vi får väl se om den dyker upp till veckan.

Vilka appar kör ni mest?
Inte wordfeud då. ;)

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
någon som vet om det går att koppla upp ipad mot Tv via kabel typ Apple kontakt-->HDMI ???

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
....eller spelar den DivX rakt av? Jag förstod det som att den inte gjorde det när jag pratade med en bekant igår som nyss köpt en sån däringa...

Finns appar som klarar det, man för över till programmets "mapp" i iTunes och sen är det bara att kolla.

T.ex. AVPlayerHD, Flex:player, Playable Pro... osv osv, bara söka efter t.ex. mkv i App Store.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Råkade halka in på Media Markt och komma hem med en iPad 3, 4G på 16GB. Kostar 299kr/mån i 2 mån och ska visst vara billigt. Det är FRI SURF och 32MB/S. Lurade den söta tjejen mig eller är det en ok deal?

Så, vilka tillbehör har ni till, fodral, skärmskydd? Ebay är inga bekymmer :hihi

Jag vill kunna navigera med paddan i båten så ett vädertåligt skydd vore att föredra. Förslag?

O sista och svåraste frågan... Låter ni era SMÅ ungar leka med pryen? Min är 3 år har väl en liten benägenhet att kasta iväg saker ibland... :gnissla

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Råkade halka in på Media Markt och komma hem med en iPad 3, 4G på 16GB. Kostar 299kr/mån i 2 mån och ska visst vara billigt. Det är FRI SURF och 32MB/S. Lurade den söta tjejen mig eller är det en ok deal?

Så, vilka tillbehör har ni till, fodral, skärmskydd? Ebay är inga bekymmer :hihi

Jag vill kunna navigera med paddan i båten så ett vädertåligt skydd vore att föredra. Förslag?

O sista och svåraste frågan... Låter ni era SMÅ ungar leka med pryen? Min är 3 år har väl en liten benägenhet att kasta iväg saker ibland... :gnissla

Ären nå bra? Jag kollade in iNavX (navigeringsprog) och det verkar riktigt nice.
Har sett att det finns nån sorts gummifodral som verkar robusta.

Verkar vara helt slut på både 32GB och 64GB, men jag köper så fort 64:an finns inne!
Ingen verkar riktigt veta vad de skall ha sin padda till när de handlar, men SEN verkar användningsområdena rada upp sig!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Ären nå bra? Jag kollade in iNavX (navigeringsprog) och det verkar riktigt nice.
Har sett att det finns nån sorts gummifodral som verkar robusta.

Verkar vara helt slut på både 32GB och 64GB, men jag köper så fort 64:an finns inne!
Ingen verkar riktigt veta vad de skall ha sin padda till när de handlar, men SEN verkar användningsområdena rada upp sig!

Jag motiverar behovet genom att mena att jag ska ha den som gps i kärran på sjön. Den RÅKAR ju ha några fler bra egenskaper men priset, det är enbart för att ha en större skärm att kunna navigera med.

Den råkar vara väldigt bra. Skärmen är galet najs. Jag har en iPhone sen tidigare så jag är väldigt nöjd med iOS. Inte många nya saker. Eller jo, Eniros app för paddan var fet. Den borde alla ta hem.

Ni andra som kör padda får gärna tipsa om roliga appar just för paddan.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Tips på ett roligt och välgjort spel man inte vill sluta spela:

The tiny Bang story HD.

Börja med gratisvarianten om ni är "ekonomiska" av er.

mordellio

Medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Suzuki RG500-85

Hej
Våran dotter är också 3år och använder ipad till att kolla på film och SVTPlay (lägg till den i favoriter så hittar dom snart dit själv) och spela lite spel. Dom lär sig fortare än vad du gör och så är det enkelt när dom sköter allt med fingrarna till skillnad mot datormusen, den tycker hon är svårare.
Dom har ipads på hennes dagis ( kommunalt) också så det kommer mer och mer.

Det måste ju finnas nåt stöttåligt skydd att köpa om barnet är våldsamt med grejorna. Annars är det väl bara att ta ifrån dom grejorna och tala om att det är färdiglekt med denna pryl om dom inte är försiktig, har funkat hos oss i alla fall.
Jag skulle tro att när dessa barn börjar skolan får man en läsplatta och så finns skolböckerna som appar.
Andreas

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Vet inte om det tagits upp tidigare. Men någon som har kolla på hemsida där det finns filmer som man kan streama och tanka ner fritt ifrån utan krångel?! :)

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Det snackas iPad i fikarummet på jobbet såklart. Någon har en kompis som säger att på hans iPad2 64 GB fanns bara 58 GB ledigt då den togs ur kartongen då resterande minnet går åt till operativsystemet, kan detta stämma? :confused:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Jepp (men vet inte om exakt den siffran stämmer).
Ngt måste den ju ha att boota upp, ju.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det snackas iPad i fikarummet på jobbet såklart. Någon har en kompis som säger att på hans iPad2 64 GB fanns bara 58 GB ledigt då den togs ur kartongen då resterande minnet går åt till operativsystemet, kan detta stämma? :confused:

Yepp. Kan stämma, så köp ingen 16GB :)
Har en iPad 3, 64, och där var det strax under 60 ledigt. Ligger ju en massa förinstallerade program och grejjer.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC