Iphone 3G ngt att ha ?

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Trevligt att en mobiltelefon som idag, 2009, numera kan vidarebefodra sms och även skicka mms.
Känns lite tradigt att hänga med på tekniksidan lite hjälpligt när det utvecklas i ett sånt rasande tempo.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Har kört iphone med mms länge, det finns lösningar för allt för den som vill. Använder min dagligen i jobbet och vägrar byta ut den till nån annan telefon. Funkar kanonbra helt enkelt, synkar den mot exchangeservern på firman och allt bara fungerar snabbt och smärtfritt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fick min i dag och den var över förväntan. Lite inkörning blir det då Jag haft nokia de senaste 6 åren men det ska nog lösa sig. Webläsaren är fantastisk, kan inte se hur man kan göra den bättre.

Sen sa man att det inte går att ha hotmail på den men det var inga som helst problem. Nu är det lättare att gå in på mailen på telefonen än på datorn. En knapptryckning och man är i inkorgen...

Sen gillar Jag formen. Ligger som en loska runt låret så det märkns knappt att man har något i fickan fast den är både större och tyngre en nokian.

Blir dock ännu bättre med 3.0 när den kommer.

Trevligt att en mobiltelefon som idag, 2009, numera kan vidarebefodra sms och även skicka mms.
Känns lite tradigt att hänga med på tekniksidan lite hjälpligt när det utvecklas i ett sånt rasande tempo.

Om vi säger så här. En Nokia är en mobiltelefon som man kan fota lite med och höra på mp3 i medan iphone är en mp3 spelare/webläsare som man kan ringa med.

På samma sätt som Nokians mp3 funktioner inte är 100% samt webfunktionerna suger så har iphonen svaga områden på telefonfronten (dvs mms)

konservativa hatar apple för att de förutspår vad som kommer och anpassar sina produkter innan pöbeln är mogen för det.

De tog bort floppyn först, hur många behöver den nu? Liv blev det i alla fall redan då. De har börjat rationalisera bord dvd´n vilken kommer vara överflödig då usb-minnen på 16 gig ligger på 250:- samt bredbanshatighet och utbyggnad kommer öka.

Det är lättsamt och kul för pöbeln att hacka på inovationsföretag men när dessa prickar rätt så är de inte sena att kopiera friskt. säga vad man vill om iphone och dess svaga pungter med det var apples första försök till lur och den har redan skapat en helt ny produktstandard.

Last edited:

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Har haft en iPhone 3G sen den kom ut och kan inte annat säga än att jag är toknöjd med den. Nu när den kommer få massa nya funktioner iom 3.0 så kommer jag bli GALET nöjd! :tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Har haft en iPhone 3G sen den kom ut och kan inte annat säga än att jag är toknöjd med den. Nu när den kommer få massa nya funktioner iom 3.0 så kommer jag bli GALET nöjd! :tummenupp

Jag har en stämapparatapplikation som funkar utmärkt samt ifart som har en stor pruttbank samt att man kan spela in egna pruttar och lägga till sen kan man maila dessa till vänner och familj. En annan feature är "sneak attack" där man ställer in en tidsinställd prutt. Sen räknar den ner och pruttar oavsett om man stänger av telefonen. Fantastiskt!
:banana

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Jag har en stämapparatapplikation som funkar utmärkt samt ifart som har en stor pruttbank samt att man kan spela in egna pruttar och lägga till sen kan man maila dessa till vänner och familj. En annan feature är "sneak attack" där man ställer in en tidsinställd prutt. Sen räknar den ner och pruttar oavsett om man stänger av telefonen. Fantastiskt!
:banana
Haha! Låter som en MÅSTE-Applikation :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Haha! Låter som en MÅSTE-Applikation :D

Jag efterfrågar fortfarande en app där man kan skicka ett mess till en annan iphon med en trojan i som mottagaren inte märker. Trojanen har ett tidsinställt pruttljud. Perfekt att dra iväg till någon man vet ska hålla föredrag eller gå på date.

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
gillar du att dra ner nya program?
bästa mobilen jag haft,allt funkar som det ska och finns hur mycket program och tillbehör som helst.
gilllar du data och teknik så kommer du inte ångra dig.
bästa mobilen hittills och jag har haft några st.
/robin

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.

Det är Apples andra modell, hur många hundra modeller och år har inte Nokia, SE mfl haft på sig att göra en dräparnalle.
Dom blev ju tagna med brallorna vid knävecken av iphonen.
Nu är det ju Iphonen alla ska "slå", men har dom lyckats? Nä!
Hur skulle det sett ut om Apple börjat med telefoner samtidigt som dom andra.
Antagligen gonatt för för ett helt gäng tillverkare. :hihi

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Såg ju bra ut redan då :hihi

När kan det ha varit, 92 någonting, jag hade en Palm...

Reklamfilmerna för Newton såg lovande ut, men den fungerade inte något vidare, det skämtades friskt om Newton på TV, bland annat i Simpssons, där den nerdige killen hade en.

Man får nog säga att för tiden så krossade Palm allt motstånd, man var ju inte lite kung när man slängde upp palmen och mobilen och IR-synkade sin mail och nyhetsgrupperna, jag körde SSH tunnel direkt mot Algonets server (Aristotele hette den visst) och på den kunde jag köra cron-job om jag behövde.

Jag trappade ner med en Motorola Accompli 008, som väl kan räknas som en av dom första "smart" telefonerna...

Nu tycker jag att "less is more" och vill ha allt i EN så liten enhet som möjligt.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
När kan det ha varit, 92 någonting, jag hade en Palm...

Reklamfilmerna för Newton såg lovande ut, men den fungerade inte något vidare, det skämtades friskt om Newton på TV, bland annat i Simpssons, där den nerdige killen hade en.

Man får nog säga att för tiden så krossade Palm allt motstånd, man var ju inte lite kung när man slängde upp palmen och mobilen och IR-synkade sin mail och nyhetsgrupperna, jag körde SSH tunnel direkt mot Algonets server (Aristotele hette den visst) och på den kunde jag köra cron-job om jag behövde.

Jag trappade ner med en Motorola Accompli 008, som väl kan räknas som en av dom första "smart" telefonerna...

Nu tycker jag att "less is more" och vill ha allt i EN så liten enhet som möjligt.

Fast ska man surfa med nallen så är inte "less is more" nåt vidare.
Iphonen (jag har en som du kanske förstått) är ju inte den minsta nallen, men den är så pass platt så den känns inte i fickan ändå.
Jag hade en HTC med slideout tangentbord förut och den var mindre men dubbelt så tjock och kändes mycket klumpigare.
Sen var det winmobile i den och det borde ju vara straffbart att göra sån skit!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Fast ska man surfa med nallen så är inte "less is more" nåt vidare.
Iphonen (jag har en som du kanske förstått) är ju inte den minsta nallen, men den är så pass platt så den känns inte i fickan ändå.
Jag hade en HTC med slideout tangentbord förut och den var mindre men dubbelt så tjock och kändes mycket klumpigare.
Sen var det winmobile i den och det borde ju vara straffbart att göra sån skit!
WM är wunderbar. Möjligheterna är oändliga.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC