iPhone-tråden

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Då va ju 4an släppt, och den verkar inte felfri nånstans.. Va de mkt problem med 3g och 3gs när de släpptes?

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
länk

Har väl sett bättre hemsidor, men mailar man eller ringer dem så har det bra och personlig service. Bara o ringa o snacka med Bosse.

allright! :tummenupp

smurfade in där men lyckades inte lista ut vilken som passade iphones 4-pol 3.5mm plugg, tänkte att du beställt från nånnannanstanns :)

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
allright! :tummenupp

smurfade in där men lyckades inte lista ut vilken som passade iphones 4-pol 3.5mm plugg, tänkte att du beställt från nånnannanstanns :)

Jag ringde och beställde min så det vart inget problem.
Är nån väääldigt intresserad av hur det låter så kan jag ringa upp nästa gång jag är ute och kör. PM:a ditt nummer så kan vi kika på det.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Verkar den inte felfri någonstans? :(

Svårt att veta hur stor procentsats de rör sig om som de är fel på, men på apples diskussionsforum så är de många som antingen har brännmärken på displayen, telen hänger sig när man startar kameran, ljussensorn är felinställd så samtalen mutas ibland, några startar ej från fabrik, några dör helt plötsligt eller håller man telefonen på ett visst sätt så tappar man halva eller hela mottagningen

Brynad

Steechk
Gick med
14 May 2010
Hoj
KTM 690 SMC -10, KTM 525 EXC -07, Yamaha WR 125 R -09
iPhone ägare se hit!

Stackars Apple :( jag som trodde du skrev fel!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Svårt att veta hur stor procentsats de rör sig om som de är fel på, men på apples diskussionsforum så är de många som antingen har brännmärken på displayen, telen hänger sig när man startar kameran, ljussensorn är felinställd så samtalen mutas ibland, några startar ej från fabrik, några dör helt plötsligt eller håller man telefonen på ett visst sätt så tappar man halva eller hela mottagningen

Får se hur det där utvecklar sig, det har varit ett par ggr som troll varit inne och skrivit sånt på forum för att försöka få iPhone i dålig dager... men visst, det är skittrist om det stämmer.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Får se hur det där utvecklar sig, det har varit ett par ggr som troll varit inne och skrivit sånt på forum för att försöka få iPhone i dålig dager... men visst, det är skittrist om det stämmer.

Det är tusentals personer som rapporterat problem med både gula fläckar och att man tappar signalstyrka (bl.a. Walt Mossberg från Wall Street Journal), så det är nog inga troll. Vad gäller de gula fläckarna så menade någon som säger sig vara insatt att det beror på att iPhone4 levereras så snabbt från fabrik att limmet inte har hunnit härdat ordentligt och att de gula fläckarna bör försvinna efter några dagars användande.

Enligt Apple är signalmottagningen en bug i iOS4 (många med 3GS har också drabbats) som de ska åtgärda. Vi får se...

freddetheman

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
KTM 660
Det är tusentals personer som rapporterat problem med både gula fläckar och att man tappar signalstyrka (bl.a. Walt Mossberg från Wall Street Journal), så det är nog inga troll. Vad gäller de gula fläckarna så menade någon som säger sig vara insatt att det beror på att iPhone4 levereras så snabbt från fabrik att limmet inte har hunnit härdat ordentligt och att de gula fläckarna bör försvinna efter några dagars användande.

Enligt Apple är signalmottagningen en bug i iOS4 (många med 3GS har också drabbats) som de ska åtgärda. Vi får se...

Hmm, var det inte Apple som sa att iOS4 var helt buggfritt?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Dessutom är det sant att Jesus lever och alla som inte lever efter de tio budorden ska stenas. :sekt

Hmm, var det inte Apple som sa att iOS4 var helt buggfritt?
:lol :rofl

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: Loy

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag ska utomlands nu ett tag.. Jag har deaktiverat mailklientens push, och har inget facebook eller dyl installerat. De bör inte kosta nåt nu va, trots att jag är uppkopplad på 3g-nätet?

Varför i hela friden kan man inte köra spotify offline playlists med flygplansläget på? Funkar ju på dator ..

Signalstyrkan är en bugg, i antennkonstruktionen!

[YOUTUBE-ID]D-BR-LgA9Lw&feature=player_embedded#![/YOUTUBE-ID]

Jag hajar inte varför, men tydligen blir det ofta samma sak på 3gs om man uppdaterar till IOS4

Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Signalstyrkan är en bugg, i antennkonstruktionen!

[YOUTUBE-ID]D-BR-LgA9Lw&feature=player_embedded#![/YOUTUBE-ID]

Ja, mycket möjligt, men eftersom även de med 3GS drabbats av samma problem när de uppgraderat till iOS 4 kan det inte vara hela sanningen. Hoppas det är löst till Sverige-lanseringen.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jag är väldigt sugen men den ändå JB jag litar på kräver Mac tyvärr :mad:

http://blog.iphone-dev.org/

jag har kört in en custom 4.0 gjord i snowbreeze nu, själva systemet funkar som det ska men vissa JB appar är inte helt hundra än :)

EDIT: kan rapportera att app-sync4.0 fungerar bra

OBS OBS OBS: synka era bilder manuellt på datorn med, risken finns att ni blir ledsna annars.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Uppdaterade oxå till iOS 4 och det känns rätt nice, en liten men vettig och snygg uppdatering. Hade inte varit fel att ha Iphone 4-pjäsen oxå dock! Men det får vi se om det uppgraderas till.

Min HTC Desire känns i jämföre med iOS stökig och som att det saknas struktur.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Min HTC Desire känns i jämföre med iOS stökig och som att det saknas struktur.

Hade en 3GS och vann en HTC Legend, instämmer i att HTC'n känns bra mycket struligare att använda.
Sedan är mottagningen värdelös på HTC'n, kan knappt använda den på jobbet, där iPhonen funkade utmärkt.
Även batteritiden är klart sämre än iphonen.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA