iPhone-tråden

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
iPhone ägare se hit!

Ljunghusen skrev:
Nån som provat fm-sändare till ifånen? Verkar vara varierande kvalle..
Funkar bra tycker jag.
Men de är ju lagliga gällande uteffekt osv. Vad jag förstått så skruvar de kommersiella stationerna lite på son utrustning för att det ska låta bättre.

Det enda negativa är att man får byta frekvensen när störningar från riktiga stationer blir för stora.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
iOS4 rockar fett :yoparty
Så skönt att få ordning på alla apparna med kataloger :D

Så tomt det blev dock...känns som allt är borta :D

Gillade själv starkt "places" i bildbläddraren. Helt plötsligt ser jag alla mini gamla fiskekorten på en karta gps-taggade. Kanonfunktion :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Funkar bra tycker jag.
Men de är ju lagliga gällande uteffekt osv. Vad jag förstått så skruvar de kommersiella stationerna lite på son utrustning för att det ska låta bättre.

Det enda negativa är att man får byta frekvensen när störningar från riktiga stationer blir för stora.

Alright.. De dyrare varianterna justerar frekvens själv, men en knapp tusing känns lite väl för en fm-sändare alltså.

Det slog mig just att bilen kanske har bluetooth... 535d -08

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Jag kör med aux-sladden och det funkar fint i bilen, spotify, ipod osv.
nån tjuga på claes olsson :tummenupp

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Har tyvärr ingen aux-utgång i bilen.. Tror jag :confused:

Känns som jag får slå ett kik i handboken

Många "original"-stereon har AUX på baksidan, man får dra fram en kabel.

Kör själv med iPod-funktionen på iPhonen i bilen. Sjuka blandningar man kan få till om man kryssar i att synca t.ex mest lyssnad musik, eller senast tillagd, eller 25-toprakade.

Varje gång sitter jag och skrattar för mig själv och funderar på vart fan den hittade den musiken...:yoparty

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Bara jag som upplever att sidan går segt. Stannar upp och laddar? Kanske många som är inne och läser för jag upplever inte samma sak på någon annan hemsida.

Någon med 3.12 JB som har uppdaterat till 4.0 eller vågar ingen alls prova det?

Verkar finnas en del som ångrat att de uppdaterat sin Iphone till OS4. Skulle nog avvakta, i synnerhet om du har en JB lur och vill fortsätta ha det.

Last edited:

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Jag är väldigt sugen men den ändå JB jag litar på kräver Mac tyvärr :mad:

http://blog.iphone-dev.org/

Nog måste du väl känna någon som äger en sån som du kan låna? Annars får du skicka hit grejorna :D

Om du vill kolla in en första-mac spana in nya Mac-Mini som släpptes i förra veckan! Alu-Unibody....så jäkla sexiiii :tuttar

Bifogat

• features_hero_20100615.jpg
    features_hero_20100615.jpg
    12.7 KB · Visningar: 30
Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Gjorde det igårkväll, men jag har en 3gs med gamla bootrom som redan va jailbreakad, fungerar fint.

Hur vet man om man har gamla eller nya bootrom?

Min går inte att starta om utan att ansluta den till en dator. Köpte den i jan/feb.

Men, den är inte breakad nu va? Slutar alla stulna program fungera?

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Hur vet man om man har gamla eller nya bootrom?

Min går inte att starta om utan att ansluta den till en dator. Köpte den i jan/feb.

Men, den är inte breakad nu va? Slutar alla stulna program fungera?

Då har du nya bootromen. Du får avvakta lite om du vill kunna jb iOS4 på din lur.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Cool men fy satan va dyr :mad::mad: !! http://www.dustin.se/pd_5010462074.aspx 6500:- exkl moms, och ingen digital ljud utgång, nja jag behåller nog min gamla HP klump ett tag till tyvärr :gnissla:gnissla

Digital ljud finns i både HDMI samt i ljudutgången. Dessa kräver dock en liten adapter om du bara vill ha ljudet. Adaptern har 3.5mm till optisk.

7995:- inkl moms på apple.se INKL porto :tummenupp

TJÖÖÖP :yoparty

Last edited:

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Neckmike till iPhonen

Fick min neckmike igår och har såklart varit ute o testat den nu.
Dvs en strupmikrofon med dubbla lurar och "fjärrkontroll" på sladd. Det har diskuterats lite tidigare i tråden och här kommer mina noteringar.

Allt som allt, så funkade fint tycker jag, och den jag pratar med hör inte eller knappt alls att jag är ute och åker ens. Jag hör dessvärre desto mer, men det beror nog mer på att jag kör med öppen hjälm och har lite väl raka rör... Kör jag in öronpluggarna riktigt långt med visst obehag så går det lite bättre. Skall prova med lite olika öronplugg.

Musikuppspelning (iPod) går att styra med "fjärrkontrollen", något minus på ljudkvaliteten då det inte blir speciellt fylligt ljud utan ganska spinkigt, men det funkar. Man kan sätta på och av ipoden med fjärren.

Plus är att röstuppringningen (3GS) via fjärrkontrollen funkar finfint. Ja den ringde upp lite fel nån gång men det verkar som att ljudet blir lite knas om man pratar för högt, en vanegrej att inte försöka överrösta motor och vindbrus skulle jag tro. Vanlig samtalston så blir ljudet helt OK.

Kommer fortsätta testa och se hur olika placering på strupen påverkar kvaliteten av ljudet andra öronplugg osv. För under 1000-lappen så är det ett helt OK alternativ till handsfree när man brummar båge.

Och om man har fria samtal mellan polarna (tex telenor familj) på hoj, så har man ett bra bike to bike intercom-alternativ istället.

EDIT: http://www.neckmike.se/
Bild från deras hemsida:
dennis2.jpg

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2