iPhone-tråden

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Ingen
Högerklicka på luren i iTunes och välj "Överför inköp"... så nej, de är inte så dumma i huvudet som du vill påskina.

Själv köper jag allt via luren men synkar över det till datorn med jämna mellanrum.

Tack, snubbla på mållinjen igen tycks det. Har nämligen setat och googlat ett bra tag nu och inte kommit fram till något vettigt.

Synkar du ska informationen föras över så itunes och telefonen har samma innehåll. När du sen uppgraderar så tar itunes en backup av hela luren, uppgraderar och läser tillbaka backupen. Du bör inte tappa något... :va

Itunes "syncar" bara åt ena hållet. Itunes -> Iphone. Den säger själv en varning innan man "syncar" att allt på telefonen kommer att raderas och _ersätts_ med det från itunes. Om då itunes är tomt, så försvinner allt på telefonen och du har inget kvar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
ЯK;4814878 skrev:
Itunes "syncar" bara åt ena hållet. Itunes -> Iphone. Den säger själv en varning innan man "syncar" att allt på telefonen kommer att raderas och _ersätts_ med det från itunes. Om då itunes är tomt, så försvinner allt på telefonen och du har inget kvar.
Fast så är det ju inte - då skulle du ju bara kunna köpa appar via I-tunes. kan det inte vara så att du har olika I-tuneskonton på telefonen och ditt I-tunes på datorn? Jag har en Ipod touch och där har jag utan problem kunnat ladda ner appar som jag köpt på min I-phone via samma I-tuneskonto - utan kostnad.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Det är bara att glömma 4.0 om man har en JB-lur (3Gs) va? :rolleyes:

Tror det är helt lugnt. Jag hade JB på min iPhone när det var dags för förra uppdateringen. Den körde uppdateringen som en uppdatering så var JB borta.
Dock inte säkert att du kan JailBreaka den igen om det är viktigt för dig.
Kolla om JB för iOS4 är klart i så fall.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
ЯK;4814878 skrev:

Den sa så på fruns lur, körde på ändå och hon har inte tappat nåt.

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Inga fler som har probs med att få ner iOS4? Får bara ner några MB sen stannar det av. Kanske är fler än jag som vill uppdatera iofs.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Inga fler som har probs med att få ner iOS4? Får bara ner några MB sen stannar det av. Kanske är fler än jag som vill uppdatera iofs.

Brukar bli så efter en liten stund när uppdateringen kommit ut. Helt plötsligt så är det ett par miljoner användare och "system overload" :D

Bara att testa igen om 30min.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
ЯK;4814969 skrev:
jag tappade musik, filmer och podcasts. Apparna återställdes men det verkar ju vara en special-funktion eftersom den hade en egen itunes<-iphone sync tillochmed.

Jag gjorde ett liknande misstag en gång när jag bytte dator med iTunes på. Jag hade förutsett det med musiken t ex så jag hade kopierat det till nya datorn i förväg och pekat ut biblioteket i iTunes så det var inget problem men glömde (visste inte helt enkelt) att registrera datorn för det iTunes-kontot så vid första synken så blev telefonen blank förutom musiken som nya iTunes kände till.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Två funderingar. Kanske ställer samma fråga som en annan medlem några inlägg tidigare.

Kan man spara ner appar som man laddat ner på telefonen på datorn via Itunes? Kan man bara köra sync från datorn till Iphone men inte tvärt om? Tänkte ta en säkerhetskopia på programmen ifall något skulle hända med telefonen.

Nästa fråga gäller bilder. Kan man lägga upp bild från Iphone direkt på Sporthoj utan att först maila det till datorn?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Två funderingar. Kanske ställer samma fråga som en annan medlem några inlägg tidigare.

Kan man spara ner appar som man laddat ner på telefonen på datorn via Itunes? Kan man bara köra sync från datorn till Iphone men inte tvärt om? Tänkte ta en säkerhetskopia på programmen ifall något skulle hända med telefonen.

Nästa fråga gäller bilder. Kan man lägga upp bild från Iphone direkt på Sporthoj utan att först maila det till datorn?

Ja, med Tapatalk är det simpelt.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

Jag har aldrig haft några bekymmer med det, iTunes har själv sagt att det finns saker på telefonen som inte finns på datorn och frågat om jag vill överföra dem.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Gäller det överföring av bilder till t ex sporthoj?

Jag har aldrig haft några bekymmer med det, iTunes har själv sagt att det finns saker på telefonen som inte finns på datorn och frågat om jag vill överföra dem.

Fick inte frågan, men så är min IPhone JB för tillfället. Kanske anledningen till att den aldrig dök upp?

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Laddat ner det nu. Ska bara lära mig hur det fungerar. Är väl ungefär som FaceBook appen kan jag tänka mig.

Tapatalk är en forumklient som visar en bantad version av allting. Går fortare, och det går att bifoga bilder till poster. Men det är en renodlad forumklient och inget annat.

Tack för tipset.

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Appmakarna uppdaterar nog för fullt nu. Fix nyss ett erbjudande om att uppgradera Eurosports app och nyheten var...iOS4 multitasking support. :)

sportbike

Guest
Hade en förhoppning om att multitasking också innebar att man under navigation kunde ta emot ett samtal utan att tappa navigeringen, men icke.
Nåt som går att fixa?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

pathfinder ladda ner igår och det tog lång tid innan det hände något.
Ska ladda upp till min 3Gs, kanske går fortare :va

Det sista jag hörde innan jag gick o la mig igår var att bilderna man hade tagit blev det sämre kvalite på, kanske har fixat sig nu, vet inte riktigt då jag är på jobbet och inte fått den senaste uppdateringen från pathfinder än.

Det ska bli skoj att se ändringarna när jag uppdaterar i helgen.:)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hade en förhoppning om att multitasking också innebar att man under navigation kunde ta emot ett samtal utan att tappa navigeringen, men icke.
Nåt som går att fixa?

Navigon-navigatorn för iPhone är redan klar för multitasking, så dom andra navigerings apparna lär också bli det inom kort!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA