iPhone-tråden

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Kan man köpa den i butik i England? Om man kanske ska ta en minisemester dit :)

Den går bara att köpa i Japan än så länge. Lite längre semester bara...

Edit:
Fel... finns nu även på andra ställen! Lite otur när jag tänkte bara :huvet

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Och vilka andra ställen? Menar du i butik eller på internet?

Den går att köpa olåst i Apples butiker i bl.a. England, Frankrike och Kanada. Du kan även beställa direkt från Apple Store online om du kan skicka via en adress i landet du beställer i (eller använda dig av ett företag som Borderlinx). Dock måste du skicka tillbaka telefonen till det land du köpt den i om du får problem med den då garantin bara gäller lokalt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Den går att köpa olåst i Apples butiker i bl.a. England, Frankrike och Kanada. Du kan även beställa direkt från Apple Store online om du kan skicka via en adress i landet du beställer i (eller använda dig av ett företag som Borderlinx). Dock måste du skicka tillbaka telefonen till det land du köpt den i om du får problem med den då garantin bara gäller lokalt.
Är det "bekräftat"? Jag menar åker jag till England i helgen och hittar en Apple-butik... att det finns i lager? Eller är det fortfarande en beställningsvara fast från Apples butiker?

Kan även jag som svensk köpa en över disk? Eller måste jag vid köp uppvisa en engelsk adress ändå?

Samt, vet du eller någon annan har en fysisk stor Apple-butik i Londons närhet som skall ha Iphone 4?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Är det "bekräftat"? Jag menar åker jag till England i helgen och hittar en Apple-butik... att det finns i lager? Eller är det fortfarande en beställningsvara fast från Apples butiker?

Kan även jag som svensk köpa en över disk? Eller måste jag vid köp uppvisa en engelsk adress ändå?

Samt, vet du eller någon annan har en fysisk stor Apple-butik i Londons närhet som skall ha Iphone 4?

Jag vet såklart inte om Apple-butiker i England har iPhones i lager, men om de har borde Apple-butiken vid Oxford Circus vara ett säkert kort, de lär ju få prioriterade leveranser. Tror inte det ska vara några problem att köpa som svensk, däremot kan du nog inte boka en telefon för avhämtning utan att ha brittisk adress.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Om det är deras motsvarighet till 020 nr kanske det är spärrat från utlandet. Går ju inte att ringa våra egna 020 nr från utlandet. Ofta har ju flygbolag, kortstpärr etc andra nummer när man ringer från utlandet.

Försök ta fram ett nummer till en lokal Apple Store i London. Finns ju ett par stycken att välja mellan. Borde inte vara några problem. Man tar bort 0 efter riksnumret +44(0)XXXXXXXXX

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Äh, skitsamma. Har köpt både en Iphone 4 nu och en Ipad via Apple Store UK och en Borderlinx-adress. Får hoppas allt går igenom, har ju hört talas om en del ordrar som nekats pga Borderlinx-adresser.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Äh, skitsamma. Har köpt både en Iphone 4 nu och en Ipad via Apple Store UK och en Borderlinx-adress. Får hoppas allt går igenom, har ju hört talas om en del ordrar som nekats pga Borderlinx-adresser.

vad fick du pynta för den förstnämnda?

sportbike

Guest
Uppdateringsstrul.
Försöker uppdatera TomTom Western Europe, men den står bara och tuggar.
Ikonen visar ömsom "väntar" och ömsom "hämtar"
Det har den gjort i tre dagar nu.
Tips?

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Uppdateringsstrul.
Försöker uppdatera TomTom Western Europe, men den står bara och tuggar.
Ikonen visar ömsom "väntar" och ömsom "hämtar"
Det har den gjort i tre dagar nu.
Tips?

Ta bort och lägga till från början ?

EDIT: är det kajko så kan du ju sitta där utan GPS dock plötsligt...

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Är det någon som vet om nya Spotify kan scrobbla till last.fm när den arbetar i background mode i iOS?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA