iPhone-tråden

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Swedie IP4 är slut i england. Du får vara på hugget som satan om du ska få en .. Ringa affärerna och kolla när de får nästa leverans, och hänga på låset.

Har beställt o får leverans 2 augusti har de sagt per mail. Har även köpt en iPad som kommer samma dag. :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Har beställt o får leverans 2 augusti har de sagt per mail. Har även köpt en iPad som kommer samma dag. :)

Cool :) Jag pratade med div affärer i tyskland, och alla sa 1-2v till ny leverans, så de verkar vara på ingång

Jag har varit skeptisk till ipaden, men kände på den också, och den är jävligt smutt. Skärmen är awesome. Den blir inte kladdig nånstans heller.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Måste bara också snacka lite iPad när ni ändå är inne på det. Trodde inte heller att det skulle kännas som något man "behövde".
Mycket smidigare än en laptop, mycket snabbt och lätt att jobba med. Går egentligen inte beskriva vad det är för något utan man måste nog uppleva det själv.

Gissar att det är som en mikrovågsugn ungefär. Man behöver ingen tills man testar en. Då behöver man en.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Många som köpt iPad säger att de knappt använder sina tidigare burkar längre.

Problemet som jag ser det är att man ju i de flesta fall ändå behöver en dator, dels för att synka iPaden och dels för sådant man inte kan göra med den (bankärenden t.ex.) så iPaden blir ju YTTERLIGARE en pryl som man ska hålla reda på, oavsett hur bra den faktiskt är att använda.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Problemet som jag ser det är att man ju i de flesta fall ändå behöver en dator, dels för att synka iPaden och dels för sådant man inte kan göra med den (bankärenden t.ex.) så iPaden blir ju YTTERLIGARE en pryl som man ska hålla reda på, oavsett hur bra den faktiskt är att använda.

Ingenting är väl bäst på allt, att iPad har begränsningar är ju uppenbart. Det är dock ändå intressant att Apple återigen lyckats ta fram något som tydligen är väldigt användbart till det vi gör mest.

När iPad presenterades var jag inte intresserad alls men nu..?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Alla banker med självaktning har ju en app.

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
hjälp!

har en 500megs .mov som jag filmat med luren (3gs)
har försökt att koppiera över filen via utforskaren.
använt guiden som ploppar upp i xp när man ansluter en kamera.
samt dropbox och alla failar.

någon som har något tipps på hur jag får över filen till datorn?

EDIT: "I had the same problem for movies above 340 MB, but not for movies a little less than 200 MB. What worked for me was to do the backup, then look into the Backup folder (usually under something like "C:\Documents and Settings\\Application Data\Apple Computer\MobileSync\Backup\). Sorting by size, it showed files that had the same size as my huge movies. I copied those files and renamed them with a .mov extension. Those were the movies. And I was able to see them with QuickTime. I then deleted the movie from the iPhone" <-- fungerade fint!

Last edited:

Asplind

Hojåkare i vila, numera Fotograf
Gick med
25 Sep 2006
Hoj
R1
Har en sprillans ny iPhone 32gb 3Gs ligger i lådan om nån e intresserad.. billigt pris pga. fick den av företaget men har redan en :)

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Någon som provat JB med 4.0?

jaop, funkar fint, vissa program som inte funkar bara.

iPhone 4
det var mycket trevligt att äntligen få känna på den, skärmen är sjukt grym, den är snabb som fan om man jämför med min 3gs, skoj med flash och dubbla kameror, designen var väldigt fin i verkligheten, men inte tillräckligt för en uppgradering för mig iaf :( när så mycket av telefonens styrka sitter i OSet så känns en HW uppdatering inte lika viktig.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
jaop, funkar fint, vissa program som inte funkar bara.

iPhone 4
det var mycket trevligt att äntligen få känna på den, skärmen är sjukt grym, den är snabb som fan om man jämför med min 3gs, skoj med flash och dubbla kameror, designen var väldigt fin i verkligheten, men inte tillräckligt för en uppgradering för mig iaf :( när så mycket av telefonens styrka sitter i OSet så känns en HW uppdatering inte lika viktig.
Flash? Menar du blixt?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...