iPhone-tråden

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Är det någon som vet om nya Spotify kan scrobbla till last.fm när den arbetar i background mode i iOS?

jag kör med scrobbel och JB'ad (3.1.2) multitask på den, och den scrobblar utav bara satana

har version: 0.4.7.441

borde inte vara någon skillnad i iOS4 tycker man

sportbike

Guest
Ta bort och lägga till från början ?

EDIT: är det kajko så kan du ju sitta där utan GPS dock plötsligt...

Mysko ere, ibland flyttar den ikonen till en annan hemskärm, då är den grå och utan text.
Ibland säger den att programmet är så stort att jag bör ladda ner det på datorn först och sen uppdatera.
Men jag kommer ju inte in i program utan att ansluta luren, och när jag bara kopplar in den och uppdaterar/synkronoserar så säger den bara att nu går det bra att koppla bort telefonen.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Mysko ere, ibland flyttar den ikonen till en annan hemskärm, då är den grå och utan text.
Ibland säger den att programmet är så stort att jag bör ladda ner det på datorn först och sen uppdatera.
Men jag kommer ju inte in i program utan att ansluta luren, och när jag bara kopplar in den och uppdaterar/synkronoserar så säger den bara att nu går det bra att koppla bort telefonen.

Är det en äkta app?
Borde ju isf gå att kolla med deras support?

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Anledningen till att jag frågar om just iOS4 är att dess API:er tillåter musik att streamas när den körs i bakgrunden. Frågan är om den även tillåter att den scrobblar i bakgrunden.

Min nuvarande spotify-version som jag kör med hjälp av backgrounder och kirikae + music controls scrobblar bra i 3.1.3 men det är inte det jag undrar över :)

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Anledningen till att jag frågar om just iOS4 är att dess API:er tillåter musik att streamas när den körs i bakgrunden. Frågan är om den även tillåter att den scrobblar i bakgrunden.

Min nuvarande spotify-version som jag kör med hjälp av backgrounder och kirikae + music controls scrobblar bra i 3.1.3 men det är inte det jag undrar över :)

Ja OK :tummenupp
Eftersom jag inte har iOS4 så kan jag inte svara med säkerhet.

sportbike

Guest
Mailat supporten, fortsättning följer.....

Dom verkar ha mycket att göra:
Din fråga har inkommit till TomTom Kundtjänst.
Vi beräknar att kunna ge dig ett svar på din förfrågan inom två arbetsdagar.
Det är inte möjligt att svara på detta email.

Last edited:

sportbike

Guest
Mailat supporten, fortsättning följer.....

Dom verkar ha mycket att göra:
Din fråga har inkommit till TomTom Kundtjänst.
Vi beräknar att kunna ge dig ett svar på din förfrågan inom två arbetsdagar.
Det är inte möjligt att svara på detta email.

Inte ett knyst från supporten, men det löste sig genom att radera appen och installera den igen.
Tog 3,5 timmar att ladda ner programmet.
Nu funkar fett!

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Vilka appar är så viktiga att kunna installera för att välja att jailbreaka?

infoscreen, pro-switcher, backgrounder (alla appar är ju int förberedda till iOS), ibluenova, five icon dock / icon + shrink, nån crackad gps kanske? och alla teman, att bara välja en egen bakgrund räcker inte för mig :)

ja som exempel iaf
sen om dessa funkar fullt ut i iOS vete fan, kör 3.1.2 fortfarande :)

EDIT: ja precis som SadGlad säger härnedan, massa smågrejjer som man inte ser riktigt men som gör livet med iphonen riktigt behagligt emellanåt. WhoIsCalling vill jag nog passa på att slå ett slag för när jag ändå skriver denna edit. Den gör en sökning på eniro, hitta.se osv när du får ett nummer du inte har i din telefonbok och visar resultatet nästan direCkT.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited:

Sad Glad

Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Vilka appar är så viktiga att kunna installera för att välja att jailbreaka?

sbsettings är fan nödvändigt, sen har vi ju backgrounder, bitesms, kirikae, cyntact, music controls, 3G unrestrictor, scrobbl om du använder last.fm, iFile, 5 icon dock, statusnotifier m fl. Jag har fler små tillägg som inte pockar på så mycket uppmärksamhet men som gör livet lite lättare.

Music controls, backgrounder och kirikae kanske blir onödigt om iOS4 funkar som man förväntar sig att det skall göra. Fast det finns ju rapporter om motsatsen :rolleyes:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
sbsettings är fan nödvändigt, sen har vi ju backgrounder, bitesms, kirikae, cyntact, music controls, 3G unrestrictor, scrobbl om du använder last.fm, iFile, 5 icon dock, statusnotifier m fl. Jag har fler små tillägg som inte pockar på så mycket uppmärksamhet men som gör livet lite lättare.

Music controls, backgrounder och kirikae kanske blir onödigt om iOS4 funkar som man förväntar sig att det skall göra. Fast det finns ju rapporter om motsatsen :rolleyes:
iOS4 funkar skitbra på min 3GS...

Sad Glad

Gick med
1 Feb 2005
Hoj
iOS4 funkar skitbra på min 3GS...

Jag syftade på den muppiga multitaskingen :) jag kommer förmodligen att uppdatera till iOS4 också när den går att jailbreaka men bara om Spotify scrobblar även när det körs i bakgrunden. Någon som vet om den gör det? Apples egen information om dess API:er är inte tydlig nog o det är inte Spotify heller.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Jag syftade på den muppiga multitaskingen :) jag kommer förmodligen att uppdatera till iOS4 också när den går att jailbreaka men bara om Spotify scrobblar även när det körs i bakgrunden. Någon som vet om den gör det? Apples egen information om dess API:er är inte tydlig nog o det är inte Spotify heller.

fick ner en uppdate från spotify idag med multitask grejer.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tja jag har varit utomlands ett tag. Kan man förbeställa IP4 nånstans eller så ännu?

Jag kände på en lite snabbt i tyskland (fanns inga att köpa dock) och jäklar vad mycket mer välbyggd och dyr den kändes än 3g/3gs. Den var slimmare och mer kompakt, skärmen var klart bättre och den var myyycket snabbare än min 3g

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA